VAD är detta?
Denna fina skapelse har vi hittat på en äng en bit ifrån stallet. Vi hittade den för ett par år sedan och har länge funderat på vad i helsike det är! Den är ca 2m hög och lika lång. Är det någon som sett en sådan förut och kan berätta vad det är för ras och vad den används till?
Hästarna tycker den e jätteläbbig när vi ska gå förbi den, fast de flesta har nu hälsat på den och insett att den inte bits. Eftersom den liknar ett monster i hästarnas (och våra) ögon har den fått namnet Drak-ulla! Fast om man tittar under magen ser man att det nog inte riktigt är en Ulla 
hm tror minsann att det kan vara en gammal galoppör som någon har glömt bort…………tycker den ser sliten ut och lite för muskelfattig
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Jag känner till rasen, har haft något liknande i min barndom. Fast min var av sågbocksmodell.
Om det nu e en gammal häst-leksak måste ryttaren ha varit väldigt duktig på att gå ned i splitt då den e typ 60-70cm bred över ryggen. Dessutom har den massa eltrådar och grejor som sitter överallt. Och hur 17 kommer man UPP?!?!?!!
#0 Haha… Den måste du visa mig nästa gång jag kommer förbi och hälsar på!
#4 Javisst! Du kanske kan komma på vad det är, vi har funderat läääänge nu!
#5 Det tvivlar jag på iofs. Vad är det som ligger vid "framhovarna"?

Jag tror att det är prototypen för bocken dom använder vid spermasamling. Som tur är har den utvecklats lite, fått lite bekvämare rygg istället för ett plåttak(?).
#6 jag vet inte riktigt, det var ett tag bilden togs, så jag minns inte alls. Vet inte ens om den ligger kvar nu.
#7 Ja! det kan det vara! Bra idé! Men varför skulle man ställa den mitt ute på en äng?

Folk slänger så mycket skräp överallt. När idén var färdigutvecklad behövdes inte prototypen längre.

Eller är det en älglockare till älgjakten?
#10 Aah, det kan det ju också vara! Värst vad du hade mycket smarta idéer då! 
Mer?
Verkligen ingen mer som har en smart idé om vad det kan vara??

Det kan ju också vara en voltigehäst för jättar. Ser ju lite obekväm ut, men voltigörerna skall ju mest vara i luften ändå, så det kanske funkar.
Min lilla son gissar på dinusarieus-häst, men stora son gissar på häst eller älg…
Min första tanke var en skrotad buss, men tar nog tillbaka det…
#13 Aha! Det e nån som tjuvtränat Voltige på våran äng! Vilka busar ;)
#14 Jag börjar nog också tro att det är en gammal dinosaurie-häst nu, när jag tänker efter 
Ha ha nä jag tror det är en sällskaps häst… man får ju inte ha hästar ensamna ju….