Hur förvarar ni era rosetter?
Det kan ju bli en väldigt massa rosetter. Hur förvarar ni dem?
Jag har en del kompisar som har de på gallret i stallet, en del på gardinstången och en del har dem i rosettskåp. På Brolötens connemarastuteri (på 80-talet) Hade de ett rosettskåp utanför varje hästs box i plexiglas. Det var pampigt värre.
Men om man ställer ut ofta och har många hästar, så blir det väldigt många rosetter att förvara.
Hur gör du?

Mina hänger på väggen. Målet är väl att de förr eller senare ska hänga som en bord runt hela rummet. En vägg snart klädd 

Vi hänger våra på väggen i vårt tv rum ! vi har ju inte hållt på så länge så än får dom plats !!! jag hade gärna haft dem i stallet men dom blir så förstörda där ute, mina gamla rosetter från tävlingstiden, ligger nerpackade inlindande i papper så dom är lika fina nu som för 20 år sen !

Har dom roligaste/finaste/senaste på väggen. Dom andra som fått maka på sig ligger nedlagda i en stor kartong under sängen.
Alla är prydligt märkta med ponnyn/hästens namn, datum, plats och poäng/placering och domare om det gäller utställningsrosetter.
Några är upphängda, resten ligger i en stor plastlåda med lock. Jag brukar ställa ut några gånger om året och några tälar också trav. Det har blivit en ansenlig mängd rosetter genom åren.
Veritas odium paretFörvånad

mina är också uppmärkta med hästens namn poäng och plats =)

Jag har inte hittat någon bra plats än :/ Så har bara slängt in dom i mitt glasskåp. Vill ha dom i stallet men dom kommer bli förstörda där tror jag. Men jag skriver poäng,plats,datum, domare på utställningsrosetterna. Dom andra nästan samma .

Mina ligger i en låda.

Jag hänger upp mina på en vägg utanför mitt rum.
Jag var på Brolöten förra helgen och dom har sina rosetter i rosettskåp på väggarna i ridhuset nu, riktigt snyggt!
Vi har byggt ett stort träskåp med plexiglas i fronten som sitter uppe i stallet. Dammet kommer inte in och förstör dem, så alla kan skåda dem utan att de blir förstörda.
Alla har namn, datum, plats, poäng och domare skrivet på baksidan.
BIS och Res BIS hänger på ett gammalt skåp som jag fått av min pappa med diverse pokaler i också. Resten ligger i typ 7-6 banankartonger. Tanken är att de ska upp i stallet nån gång… 
Delad glädje är dubbel glädje :)
vi hänger upp klassvinnare och guld på väggen. Alla mina gamla rosetter från ridtävlingar ligger nere i lådor.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Har rosetter o gehäng på en hel vägg. Märkta med namn, plats och poäng. Diplom och ELIT rosetterna ligger i prisskåpet med övriga priser.

Alla hänger på en vägg i dotterns rum och är uppmärkta med häst, plats, datum, resultat o s v.

Mina gamla tävlingsrosetter ligger faktiskt bara slängda i en plastpåse , skamligt eg.
Dotterns hänger på en garderobsvägg i ett nät och en del i henens rum hon har ju lyckats få en hel del på sina tävlingar.
Våra utställnings hänger en del på bokhyllan och resten ligger i glasskåpet jag skulle gärna ha dem hängande på väggen i sovrummet men jag får inte det för sambon han tycker det bara är skräp *ler*
De lite "finare" rosetterna har hängts på gardinstången i sovrummet "tills vidare". Ser nu att det finns rosetter från Riks 2005 där så "tills vidare" har blivit lite längre än planerat 
Resten ligger i en byrå, funderar på att åka till Ikea och köpa ett par plastlådor med lock så man kan ställa undan dem.

de "fina" hänger på väggen resten i en påse i skrivbordslådan^^
Mina hänger på väggen i mitt rum, alla hästar har sin egen rad. Alla rosetter är uppmärkta med hästens namn, plats, datum, domare och resultat.

Jag har så klart också skrivit bakom alla rosetterna så jag vet vem som fick vad och poäng , placering domare och plats *ler*

ingen som har bild o visa?
Mina rosetter( har inte hunnit samla på mig så mga ännu) hänger rad i stallet. Dem är daterade, namn på häst som ställts ut samt poäng de fått.
Kul att läsa om era rosetter! 
Jag tänker inte förvara våra rosetter i några lådor, för vi vill gärna se dem och vi lever ju inte i all evighet. Men tänker fixa något slags skåp med glas för så de inte blir solkiga. Just nu hänger de på dotterns gardinstång. Själklart har vi skrivit namn och datum etc på baksidan.
Får jag någon fin sadelkammare någon gång kanske de hamnar där.
De gamla tävlingsrosetterna ligger forfarande i en plastpåse, hemska tanke. De ser inte så fina ut längre.
Dom få vi får hit hamnar på väggen:)
Jag har inte en enda rosett. Inte en enda. Ganska lätt att förvara med andra ord……… :(
mina ponny har sina rosetter över sina respektive boxar just nu.. innan hade jag dom hemma på väggen.. dom blir ju egentligen förstörda av att hänga i stallet men än så länge håller dom. få väl ta hem dom igen om dom inte skulle hålla
Dom hänegr på väggen (:

Har en del uppsatta på väggen och varje hästs alla rosetter hänger tillsammans. Resten av rosetterna ligger på ett par olika ställen i väntan på att jag skulle sätta upp en tråd på nästa vägg där de kan få plats. När jag kommer så långt återstår att se.

Jag har ju bara en som har ställts ut och hans rosetter har hamnat på en vägg i datarumet. De som har betytt mest hänger på ett foto som Johanna Lagnervall tagit på RIKS:en 2005.
Rosetterna från ungdomens glada dagar från hopp och dressyren är nog blivit slängda i alla flyttar som gjorts under åren. Kanske finns någon från allsvenskan och segrar i km kvar någonstans…..

Har bara hundrosetter än så länge…De hänger i hallen på sådana där vajrar som man kan köpa på ikea till gardiner. Naturligtvis märkta på baksidan. Under har jag foton från varje ställe på en sån där "tavellist". Hysteriskt? Ja lite..men jag e ju så stolt.
Ooooops, skrev i fel tråd förut.
Jag har mina rosetter nerpackade i en kartong p.g.a flytt. Ska leta reda på en bra vägg så småningom för upphängning igen.
Mina hänger jag på kontoret sen plockar jag ner dom när jag tröttnat, men dom fina BIS och BIM och champion hänger på övervåningen lite här och var.

Mina hänger i sadelkammaren. Givetvis märkta med häst, datum, poäng och plats :)

Själv hade jag de flesta i köket förut men sen jag flyttat ligger de flesta i några kartonger ,utom Bambis som Martin har satt upp på sitt rum eftersom det är hans häst och som han är mycket stolt över. Några från Sacki finns också där.

Jag håller inte på med utställning än men jag har en del roseter från travet och därifrån hänger jag de färgade i det vanliga prisskåpet (som hänger i "fin"rummet) och de vita hänger i mitt rum på väggen.
#28 vad fint det var! mvh fotografen…

Förvarar mina rosetter i en låda. Märker upp dem med namn, plats, domare, poäng och datum. Kommer att hänga upp dem när jag flyttar hemifrån för gott. Sparar endast guldrosetter (och champoinat + BIS rosetter såklart) Eventuella silverrosetter lämnar jag tillbaka till arrangören…
Tog lite bilder i dag på en del av våra rosetter…
Kitty och Copys BIS och Res BIS vinterutställningen 2007, sen är det nån mer…
På detta skåp finns det ett 30 tal BIS, res-BIS och BIM Champion rosetten är Kittys första som hon van på sin första utställning.

hm vi har en liten son här i huset som är väldigt förtjust i att klippa av rosettbanden så hälften av dotterns alla rosetter är utan band .

#47 kan de va Albin du menar…hihi
Jag har alla mina rosetter hängande på ett nät. Skriver på rosetten hästens namn, utställningsplats, datum, antal hästar i klassen,placering och poängen.

#48 Nä hur kan du tro något sådant , vet inte hur han gör för att hitta alla saxarna den busen, tur jag har mina i glaskåpet i allfall de flesta .