Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 495 ggr
sanne
0

God Morgon 080326

hej alla morgon pigga

Vi vaknade här av att lill killen kräktes i sängen.. varför kan dom inte hinna ut till badrummet?? så tråkigt.. ja ja det är bara bita ihop, jag var ju hemma förra veckan o jobbade hela en dag igår.. så nu blir vi hemma igen.. o med den värsta jäkla sjukan som finns… bara hatar det..

Nu ska jag snart ta ut mina pållar sen blir den väl en dag i soffan o spring till toan kan jag tro, men hoppas alla andra får en lite bättre dag än vad vår har börjat !!!

zettan
0

o nej inte magsjuka nu Sanne. Fy sjutton lider med er. Ni hade väl fått nog nu tycker ja.

Här är det -7 grader och snön den ligger kvar. Jäkla skit småfåglarna kvittrar som sjutton. Grannen har ett mysigt fågelhus med massa mat till dom som tur är.
  Ryggen är ngt bättre känns det som men vi får se när ja börjar jobba.

Ha en bra dag alla

balotte
0

God morgon alla!

#0 lider med er. Har varit ute 0ch fodrat trollen. Vitt på marken -6 grader. Ska snart köra till jobbet.

Ha en bra dag!

Midlingur
0

Godmorgon!

Här snöar det. Har lite småpyssel att göra här hemma sedan så ska jag till stallet och ta träckprov. Ska bli MYCKET intressant och se resultatet imorgon.

Wippen
0

God morgon alla

Här sitter man vid datorn, efter att ha släppt ut och fodrat hästarna och hunden, Steffi sover som en liten ängel med far sin. Far har jobbat natt och Steffi är bara trött, hon har lekt med kompisar hela veckan och tränat in för söndagens debut. Idag ska jag arbeta till sena kvällen.

Önskar Alla en riktigt bra dag

MVH
A-K

Annette
0

God middag!

Igår flyttade jag hem till mina föräldrars gård eftersom dom är i Egypten  med våra barn. Så nu är gubben och jag särbo ;)
De åkte hemifrån 01.30 i natt och nu borde de ha landat, har inte hört något ännu. De kanske har svimmat av värmen.

Mina två stalldrängar, 66 och 80 år, har varit och mockat samt burit vatten. Resten klarar jag själv. En höna har dött, fortsätter det så här bra är hönshuset snart tomt :) Då skulle man kunna sanera det och ha en shettis där ;)

Ust nu försöker jag komma fram till sjukgymnasten, men det är bara upptaget. De har 30 min telefontid /dag Fundersam.

Ha en bra dag :)

[Croneld]
0

Hello! Idag vill jag inte vara ute, vinden viner och hästarna står i lä för att söka skydd. Hoppas våren kommer snart.

Miija
0

Här har varit en solig dag med ca.5-6 grader. Vinden är dock kylig.

Har plockat om hästarna så nu står de i en varsin hage allihop.
Hoppas ungtuppen håller sig där han ska vara…han tyckte inte om att inte kunna ha full kontroll på Sumpen så han har gapat och sprungit det mesta av dagen. *suck*
Vill inte att de ska skada varandra så de får allt finna sig i att vara åtskilda tills lånepållen kan åka hem.

Lånestoet ska åka hem i helgen är det planerat så då blir det en hage mindre att springa emellan.

Ha en fortsatt bra dag alla.

Milla
0

God kväll!

idag har dagen gått åt att slåss med kameran (övervaknings) jag var på väg flera gånger att slänga den i marken gaaah blir ju tokig när det inte fungerar, gav sen upp och sa till stona att dom kunde föla bäst dom ville för jag tänkte inte ha det minsta koll. Sen kom Fia hem och hon gick ner och mixtrade lite och vips så har vi både bild och ljud.

Lite skoj är det allt nu när stona står på stall för Heddan är den som kommer först och ofta kommer hon i full galopp. Dom trivs verkligen med att stå inne.

Vi hade fullt med snö i morse när jag vaknade men nu är all snön borta och solen lyser.

Ska snart göra vid stallet och ta in damerna sen blir det en lugn kväll.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se