Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 2790 ggr
Hanna-D
0

Priser

Vad är det bästa, roligaste, konstigaste, sämsta (?) priset du fått på utställning/tävling? Gärna bilder Glad

Hanna-D
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Börjar själv. Vi vann en tårta på en utställning, jag äter inte grädde men övriga tyckte att den var jättegod så det var ett uppskattat pris!

VeronicaP
0

Inte så kul när man vinner grimmor som är till halvblod när man är iväg med shettisar precis *ler*

Tycker faktiskt dottern på 13 år (förra året) fick en otroligt korkad vinst  , hon fick en vin karaff hm inte så lämpligt till barn kan ju jag tycka i allafall.

Underbar
0

Det bästa är rosetter:)

Konstigaste är nog lökar ;D

AnnaLundin
0

Inte direkt ett tävlingspris, men jag har vunnit en levande Gotlandskanin på lotteri på en utställning en gång. Cool 
Jag fick själv åka till uppfödaren och välja ut vilken jag ville ha…

Kris_J
0

Sämst en ful pastaburk, Bäst ett bestickset som vi fortfarande ca åtta år senare använder dagligen och en rosett från SPSBS som Therese fick med Linda för Best Ridden.

Veritas odium paretFörvånad

IdaS-A
0

Vann en fin pokal från shetlandsponny.ifokus på en utställning. Den blev jag hemskt glad för.

Vann en gång en ful delfin staty med en liten kula på som man kan skaka på så virvlar det runt glitter.. Det var en konstig pryl..

Har vunnit ett par muggar, skulle hemskt gärna vilja ha fler sådana då de är super fina!!

sanne
0

Har nog inte vunnit något jag tycker är hemskt.. möjligen en silverfärgad trähäst som Loni vann när hon fick sitt diplom…

Bästa vinsterna.. Lonis fina tallrik i silver från shetland väst som bästa 3åring… Jozo´s fina rosetter från Rockelstad o alla priser därifrån !!!  jag brukar vara glad för allt man får !!! tex fruktpåsarna i Frillesås tycker jag var toppen, för dom gick ju till hästarna !!

[Anna-N]
0

Konstigaste o roligaste är nog en stor korg med Championjoner som vi vann när ett av stona blev Champi(nj)on och BIS -98. Jösses, det blev championjoner bra länge efter :-)

Bästa och sämsta kan jag inte komma på nått direkt. Uppskattar allt lika mkt. Har nått pristäcke som kanske passar en ardenner. Kanske inte så skoj.Fundersam

RebeckaSvensson
0

Något direkt konstigt har mina hästar nog aldrig vunnit. Det bästa är ett stort tennfat som Elecktra fick när hon blev BIS på Bollerup. Glud- och klassvinnarglasen som vi har i Syd är mycket uppskattade här.

ThiffannyJ
0

Kan inte komma på något som är fult. MEN himla trist precis som #2 tycker jag att det är när man vinner/får priser som inte passar i stl. Vann en cob grimma en gång till våra minisar, och sen har vi vunnit täcken i stl 95 i minichampionat. Det är så himla trist för de kan man aldrig andävnda. Däremot tycker jag att det är jättekul NÄR man vinner fina prylar som faktiskt passar hästan i storlek!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Hanna-D
0

En hängmatta har vi fått också. Kanske kan vara bra att ha om man har några träd att hänga den i, har bara små fruktträd i trädgården Glad

På ett lotteri på en utställning vann vi en korg med mat m.m. Jag var då minderårig och i botten fanns ett sexpack öl Cool

#4 Lever kaninen?

[Billan]
0

Vi vann benskydd med reflex i, bra pris egentligen men det var storlek XXL, så dom nådde över knäna på Cimone som vann dom.

dajmie
0

Jag fick ett Fult brunt träns till en stor häst, såg ut som ett ardennerträns, så man kan väl säga att jag aldrig andvänt det av någon konstig andledning.

SHV-Pysen
0

när ni ändå pratar om priser, något tips på pris till en agilitytävling där det är både stora å små hästar med? Inget dyrt bara!

Malungstjej
0

#12 Stackars Cimone måste ha sett roligt ut

Hanna-D
0

#14 Starta en ny tråd så får du nog fler svar Glad

Annette
0

#6. Kul att du gillade den :) Får se vad vi kan hitta i år.

#7. Synd du inte ansökte om SPA:s tallrikar också. De var verkligen jättefina.

Jag har nog aldrig fått något pris jag inte gillar. Vet inte vilket som är favoriten heller, troligen någon rosett.

Lauth
0

Minns att jag vann klädeskrokar för många många år sedan. Kruxet var bara att krokarna var i storlek för att fånga haj med..

Älskar de få tallrikar jag har samt de vackra muggarna med shetlandsponnyer på.

IdaS-A
0

Någon som vet var man kan få tag på muggar som är blåa, med en häst på.. Ja det där var ju en toppen förklaring hrm.. Vunnit på SPA:s utställningar.

sanne
0

#17, jag visste ju inte om det tyvärr…Generadmen vi har  ju fler år !!!

Annette, kan du förresten PMa mig om vart jag ska betala medlemsavg. till SPA ??? har glömt det i allmäna förvirringen…

Marta
0

#20 Du får ett utskick snart

ElisabethA
0

Mitt favoritpris är en häftig trollpacka som Gardenia vann på Halloweenutställning. Den står framme året runt och skrämmer besökare Flört Ska se om jag kan ta en bra bild och lägga in.

ThiffannyJ
0

# 19 Kan det vara Anna Lindells muggar tro? http://www.annaskeramik.se/

www.minishetland.com

IdaS-A
0

#23 Ja det är det, tack så mycket!

ThiffannyJ
0

Viss är de fina!! Jag och mamma brukar rota igenom hennes fynd lådor och fynda, det är så kul =)

www.minishetland.com

UG
0

När jag blev "näst Best in show Bruks champion" på en utställning med bruksklasser fick jag en mugg med ett gråtande djur på, "Bättre lycka nästa gång" stod det. Och jag som var så stolt och lycklig över min placering! ;-)

Ahnna
0

Jag skulle tycka att det vore jättekul att vinna en betäckning med någon speciell hingst. Kanske inte som klassvinst, utan mer som lotterivinst så att man har en möjlighet att välja om man vill tävla om den hingsten eller inte… Fullblodsavelsföreningen brukar ha ett sånt lotteri med ett 15-tal hingstägare som "donerat" en betäckning var. Uppskattat!

Det finaste jag har vunnit var nog en silvermugg när grabben blev champinjon 2002. Väldigt uppskattad, och välanvänd kan jag tillägga!

En annan fin grej, som jag vann i en hopptävling, var ett par örhängen i form av hästhuvuden i silver, ett presentkort på träskor (och jag skulle springa maraton i träskor om jag bara hade rätt flås, så det var väldigt kul att få) och en säck med hästmüsli. På samma tävling vann jag ett mässingskandelaber som stilpris.

Rosetter är annars alltid lika kul! "Specialare" i ovanliga färger och gehäng!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Margareta
0

Vi älskar alla specialkokarder som barnen vann medan de tävlade både Roxiti och Dollar av Friheten.

"Bästa vurpan" "Bästa ridsto" (*2) "Bäst kompis" är de jag minns just nu.

Sen fick min äldsta dotter (Karro) ett hederspris en gång (ljusrosa grimskaft) för att hon var dagens bästa ledare i barnklasserna. Det var väldigt oväntad och rolig uppmuntran för en tonåring som la ner MASSOR av tid på lillasysters häst inför tävlingen. Både i puts och i att klä sig själv snyggt inför tävlingen - trots att hon inte tävlade sig själv.

Anton vann ett liknande pris för dagens horsemanship på en tävling med nästan 100 starter under dagen - minns inte domarens motivering men det handlade om trevligt uppträdande på och runt tävlingsbanan.

Numer pensionär i Nynäshamn

Milla
0

Jag har inget pris som jag tycker är dåligt, det bästa priset är en stor pokal när jag vann colorant cub i fälttävlan för måååååånga år sen.

Inom shetland så är nog grimman som viking vann i frillesås ett uppskattat pris, sen gillar jag syds glas priser.

och sist men inte minst rosetterna

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

ThiffannyJ
0

Sen fick min äldsta dotter (Karro) ett hederspris en gång (ljusrosa grimskaft) för att hon var dagens bästa ledare i barnklasserna. Det var väldigt oväntad och rolig uppmuntran för en tonåring som la ner MASSOR av tid på lillasysters häst inför tävlingen. Både i puts och i att klä sig själv snyggt inför tävlingen - trots att hon inte tävlade sig själv.

Vilken jättebra ide! och vilken uppmuntran!!

www.minishetland.com

lilleman
0

iofs ingen hästvinst. Men min bästa vännina vann en fåtölj på en hundutställning?? Rätt kul och underligt..

AusaBausa
0

gillar rosetterna och även glaset som Kelda fick när hon fick guld på Bjärsjölagård…

har nog inte fått ngr knepiga fel priser ännu…

JennyR
0

Det priset jag mest kommer ihåg som knepigt var när jag vann tre SUPERFULA pyttesmå virkade dukar en gång på en körtävling… Gräsliga var dom… *asg*  En gång vann jag en almanacka på en hopptävling… det var bara det att almanackan var från det föregående året…

Ngt bland det finaste jag vunnit är en tavla med tre shetlandsponnyer som galopperar i snö målad av Pia Sandström. Y. Irina fick den när hon blev Bis 2006…. Har vunnit massa andra jättefina saker också :-)

Bild på tavlan>> Foto Monica Sandelin

IdaS-A
0

#33 Garvade lite när jag läste om almanackan.. Det har jag nämligen också vunnit på en hopptävling, en från föregående år.. Vann på samma tävling en säck med foder, som var utgånget datum på haha..

ingrid
0

Det sämsta måste vara en otroligt ful glasclown. Skall återskänka den om jag kan hitta den. Tror det är ett knep, den här clownen har redan blivit återskänkt minst 2 ggr! Allt användbart gillas. Mest poppis hos min mamma var en ljuslykta från en halloweenutställning. Lådan  med knäckebröd från vinterutställningen  i Insjön  var också poppis hos både folk och fä.

RebeckaSvensson
0

#35 Du tycker att ngn annan stackare ska få den fula glasclownen som du inte vill ha? Vad snällt det låter ;-)

Kris_J
0

#35 den har jag sett!!! Barnen tyckte den var finKyss

ingrid
0

#36 Finns en tanke bakom återskänkandet, helst skall den hamna som hederspris hos den som återskänkte den innan mig. Vi har haft en förmåga att hålla den "inom familjen".

#37 Tror  att de var i trots efter 30 mil och premiering. Sa så bara för att säga tvärtemot .Räcka ut tungan

Kris_J
0

#38 Ha, ha!
Glöm inte flickebarnets födelsedag idagCool

Lauth
0

Den där clasclownen hade jag nästan förträngt.. Minns än idag vilket ställe det var som skänkte den och hur jag tänkte "måtte vi aldrig vinna den" Skrattande Den är verkligen gräslig!

Men clownen den fick vandra..

Gazper
0

Vann en gång ett Fia-spel på en hopptävling på ridskolan. ( det var inte ett förstapris) En pik, kanske? ( vad man borde syssla med istället)