Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: premiering
Läst 345 ggr
ester
0

Hjälp! nu är det kris

Hoppas att någon kan hjälpa min vän att få fram ägare till eller information om dessa hästar. Hennes sto - Toyhorsemary ska höjas till Elite nu på söndag den 23 juli i Örebro. Ägaren trodde att allting var klappat och klart eftersom Mary har så många avkommer  - men hon fick ett samtal ifrån Ronny Johnsson att det fattas en visad avkomma (ej yngre än  tre år ) med klass 1- 38 p eller mer. Som jag sa så har Mary många avkommer, men Marys ägare vet inte var hon kan få fatt i ägarna till dessa avkommor. VET NÅGON VAR DESSA AVKOMMOR FINNS OCH HUR HON FÅR TAG I ÄGARNA

Almnäs Ascot-89 - Kanteborgs Macallan-97 Kanteborgs Mackinlay-98 Kanteborgs Martell -94 Kanteborgs Malibu -96 Almnäs Blossom -90 Matador -03.  Alla dessa är Toyhorse marys avkommer men frågan är om de är utställda som 3-åring eller äldre och om någon har fått minst 38 poäng.                                                                            

Det brinner i knutarna, kan min kompis inte få fram denna enda avkomma så får inte Toyhorse Mary sitt välförtjänta Elit.Så vi hoppas att det finns någon som kan ge denna information  på min mail stina_h_n@hotmail.com eller i ett privat meddelande på min sida. Mvh Stina Nordèn

Annette
0

Har du kollat webstamboken?

Enligt denna har Malibu fått 40 p som 2-åring.

nallebjörn
0

#1 det räcker inte. Det ska vara efter 3 års ålder

ester
0

Bekymret är att på webbstamboken står ju inte ägarna, det kan ju hända att dessa avkommor är visade som treåringar på någon ponnyförenings utställning men det står ju inte i webbstamboken.. Kan ni tipsa om var vi ska leta ?

Annette
0

Ursäkta, jag läste inlägget lite för snabbt.

Cattis
0

Jag kan leta lite…

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Cattis
0

Jag har mailat dig.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

nallebjörn
0

#3 det hjälper väl inte o dom är visade på en allmän ponnyutställning? det skall vara SSS eller premiering har jag för mej. Men visst kan det finnas gamla resultat som fallit ur. Kanske Torsten Jepsson på Almnäs vet nåt? är väl han som tagit in henne

ester
0

#7 Spaf:s ponnyavelsföreningars utställningar är avelsvärdegrundande. Det som inte gäller är dubbelguld för diplom,och SUCH då ska det vara SSS utställningar. Jeppson är kontaktad. Cattis har mailat om den info hon känner till  - Tack Cattis.

nallebjörn
0

#8 ok, kanon. Hoppas det löser sej.

ester
0

Tack för era tipps ! Vi håller tummarna framöver just nu ser det inte så ljust ut. För Mary är verkligen värd sitt Elit. Är det någon som känner till ägarna till hingstarna,och Almnäs Blossom framförallt så hör av er.