Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 810 ggr
HannaDolly
0

Är den bra?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill ha denna sulkyn, är det ngn som har en sån? Är det bra?

Midlingur
0

Jag har en sådan. Den funkar hyfsat. Värt pengarna iallafall (2500:- i mitt fall).

HannaDolly
0

#1 okej , hittade den på Mickes 4-hjulingar och där kostar den 3500 kr

Midlingur
0

#2 Ja, de är lite dyrare där. Globus säljer en likadan, deras rekommenderade pris är runt 2800-2900:-

LottaK
0

Detta intresserar mig också för jag kommer möjligen att börja importera dessa till finland :)

Är det någon annan som har erfarenhet av dessa?

#1  Är det något speciellt som är positivt/negativt?

Midlingur
0

#4 - Den rostar lätt. Svängeln sitter högt, men det kan man ordna. Jag satte min i "korgen" istället. Klena skaklar. Klena hjul. Klarar bara runt 90 kg i vagnen. För brett mellan skaklarna.

+ Billig. Lätt (ca 38 kg).

LottaK
0

Så den är definitivt ingen maratonvagn då ;)

I Finland har vi behov av såna kärror i ministorlek, dom är ju ännu mindre än standardkärran. Minisar orkar ju inte heller dra lika mycket så det gör knappast i den storleken inget att den inte orkar över 100 kg. Det bästa är väl då det att den är lätt.

Men tack jätte mycket för svaret #5! :) Har din kärra nog ändå hållits hel?

Är det någon annan som har erfarenhet av denna? Det lärskas ha sålts några hundra såna inom ett år i sverige.

Midlingur
0

#6 Ja, min kärra var kanon! I slutet då jag haft den i 2 år, sprack ena däcket. Annars har den varit super! Ett klipp :-)

angabogard
0

Har hittat en rätt lik rockard på www.stuterinadhammar.se, någon som har erfarenhet av den?? (kanske t.o.m är samma!?)

Midlingur
0

#8 Samma modell, samma kvalité.

angabogard
0

#9 Ok.

Minsanne
0

Vi säljer den typen av rockard. Fast den är mycket mer förbättrad.
Den har svängeln sitter längre ner, skaklarna är vridbara (kan kortas ngt och längas) Det är en förstärkning runt hjulet som också är grövre än förr. Vi har också skivbromsar på våra som vi säljer.

Vi tar 5000:- inkl moms för dom till shetland

Miija
0

Hur mycket klarar den vagnen i vikt, på passagerare alltså.
Finns den även till mini?

lilleman
0

Har en bättre variant köpt av Anne Pagmar. Har bara fått sänka svängeln lite. Köpte shetlandstorlek men tycker den passar perfekt till min mini.

#11 Åh en ännu bättre, den ser bra ut.

Silenos
0

#11 Den ser  fin ut ! Vad är det gröna tyget under vagnen ?

Silenos
0

#0 Jag har en Globusrockard köpt -04. Ser ut som den på bilden, är helnöjd med den.

HannaDolly
0

OKej, men tkr ni att jag ska köpa den som jag har på bild? Den verkar bra och så, ,men hur mkt har den rostat? (#5)

Ellen89
0

#8 ser precis ut som den jag ska kopa (i Australien) kanske liite skillnand men ser valdans lika ut! :)

#11 - Jattefin!

Midlingur
0

#16 Alltså min vagn från Globus kostade 2900:- inkl frakt till butiken. Allt annat är överpris tycker jag.