betäcka mitt sto?
hej! har en liten fundering, har ett 22 år gammalt shetlands sto hemma, hon är helt frisk och pigg, haft sammanlagt 3 eller 4 föl under sitt liv. Skulle hon kunna betäckas en sista gång eller är det riskabelt??

Det brukar sägas, att så länge de tar sig, så är de inte för gamla!
:)

Har hon haft föl innan, är fullt frisk och du har erfarenhet så tycker jag du ska testa.

okej, tack för svaren, då får jag leta hingst bara då! :)
jag säger som dom andra, tar hon sig så är hon inte för gammal.
Har själv en dam på 22 som väntar föl nu och ska om inget annat kommer emellan betäckas igen.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Nu är vi ju väldigt nyfikna här på forumet, så kanske kan du avslöja vem pållan är? 

Vart får man tag på hingstar?? Känner typ ingen som har "små" hästar. jag bor i sthlms regionen.
Annette kan du länka till hingstarna jag kan ju inte?
#6 där finns en länk här inne som visar var hingstarna finns. Om du är helt nybörjare så tveka inte utan ta hjälp av någon som kan det här med avel eller ställ dina frågor här så du kan få hjälp.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Jag har bara erfarenhet av stoooora hästar och föl så det här är helt nytt med shettisar, Charlotta heter hon….eller nja, Zonette egentligen… men min styvfarmor som haft henne och nästan alla hennes avkommor döpte om henne till charlotta. Har även hennes sista föl här hemma, Lilla Björn. *haha* undrar vart det namnet kom ifrån….. jag tar gärna emot hjälp och råd då jag inte har någon större koll på avel.

tackar