Årsmötet i SYD.
Är det någon som vet hur det gick på Syds årsmöte.Vad som bestämdes och hur styrelsen blev?

Ordf Mats
Ordinaire: Malin, Micke, Rebecka, Fredrik, Aina & Sara
Suppleanter: Magnus Archenholtz, Katarina Möller, Mia Lijeberg, Anders Ahsltröm
Torsten informerade först om läget i ISPC. Sedan pratade och diskuterade vi "Vad är en bra shetlandsponny? Importer/Exporter (sa bl a att tittar man på poängen som ponnyerna erhållit så exporteras det bättre hästar än det importeras vilket man bör ta en funderare på). Fertilitet och hur man räknar på fertilitet i Holland. Prissättning på shetlandsponnyn diskuterades också.
Uner årsmötet tog styrelsen upp frågan kring miniklasser och enl mig så ville årsmötet pröva miniklasser nästa år. Frågan kring klassvinnarrosett til föl med 38 p och endra med 40 p fast man är ensam i klassen diskuterades också.
Den goda ekonomin i föreningen dikuterades och det kommer att satsas extra på Jubileumsutställningen i höst samt en avelkurs är på g med Morgan Johnsson och/eller dessutom en med Helena Kättström. Planerna är inte helt klara men det kommer att blir något matnyttigt till hösten. Ska blir kul och intressant tycker jag! Ser fram emot detta!!
Jag har säkert glömt en massa. Jo, Mia Liljeberg ordnar på eget initiativ löshoppning och korvgrillning hos sig den 18/5. Den som vill va med kan kontakta henne.
Någon som kommer på mer kan väl fylla i! Jag hade lämnat in en motion som skickas vidare till SSS för diskussion. Det handlar om att jag tycker att hingstar som är godkända i andra länder och importeras hit, vars avkommor visas på av SSS anordnad utställning måste lämna in mätintyg. T ex så måste ett föl som ska visas i miniklass vara fallen efter miniföräldrar. Men en hingst importerad från Holland t ex är inte mätt sedan den var 3 år, och den kan ju i själva verket vara 88! Samma med standard hingstar de kan ju va större än 107 cm! Och med detta menar jag inte att de ska nekas i aveln, utan jag anser bara att storleken bör säkerhetsställas!
Tycker nog att du fått med det mesta. Var det ngt mer så passerade det obemärkt förbi mig också, så det kan inte varit så viktigt i så fall… :P