fölvakar
hur många är vi som sitter och vakar just nu?
Satte upp kameran i går så nu vakas det lite på halvfart, Carmen har 10 dagar kvar och jag tror inte det är dags ännu, men ändå sitter man här och glor på den där monitorn.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

*ler* jag har ingen och tänkte låta mina ston föla ute om vädret är ok.
Min vaka börjar om knappt en månad.
Lycka till iaf alla ni som sitter och glor på skärmen.
Själv ska jag sova nu. 
Guuud så härlig tid det är nu… härliga hästar vi har!!!
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
åh börjar inte vaka förrän om en och en halv månad….
skulle vilja ha en kamera..
har planerat livet bra i år så jag är bortrest ungefär när hon beräknas men har anlitat experthjälp de dagar jag är borta…
Jag vakar nu. Min Lilly är klar att föla, dvs hon har fullt juver. Jag beräknar att hon kan föla när som helst inom tre dygn. Kameran är på på helfart.
#3 ååååå mysigt då håller jag tummarna för att det går bra, själv är jag säker på att jag får vänta

30 dygn kvar ungefär till våran första, juvret har hon börjat fylla så smått men ännu vakar jag inte.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Ja jag hittar ju inte ens vart jag har städat väck min kamera hm , vi har ju bara 11 dagar kvar och Madicken har fyllt upp mycket bara de sista dagarna .

Så härligt att dessa efterlängtade föltider är på G.
Och vad mysigt det låter med fölvak…i alla fall nu när man inte börjat själv.
Sweetie har 29-38 dagar kvar, hade idag fyllt rejäl bula framför och framsidan av juvret så här är lugnt.
Ser fram emot alla fölisar!
Jag har fölvakat ett tag nu både nattetid och dagtid
.
Alison har gått en vecka över tiden och bebis kan komma när som helst. Juvret blir mer välfyllt för varje dag, nu är det bara det allra sista kvar….
Jag har monitorn vid sängen och tittar på den minst 20 ggr varje natt, gissa om min nattsömn är sönderhackad
, men vad tusan gör det?? Den som väntar på nåt gott, finns inget bättre än att få vara med när ett nytt liv föds…
Lycka till alla ni som också ska ha föl i år.
#6 en fördel med att vara lat…
Sakerna finns på plats när man behöver dom, tänk va bra
Jag är såå glad att jag inte har någon som skall föla i detta vädret, skulle ett föl gå ut här nu så kanske det sögs ner i gyttjan och DET tog den…..
Veritas odium paretFörvånad

#9 Jo du jag brukar ju också vara lat men fick ett ryck och städade , det var första och sista gången tror jag *ler*
Här är iof varit väldigt fint väder nu , men annars får man ju göra en liten extra hage åt dem i en av beteshagarna så klarar de ju sig *ler*
#10 Jag vet att du och dina sisters är himla energiska! Så jag tror att du kommer städa igen…. Här i lerans land finns inte några plättar så om det skulle trilla ut ett föl här nu skulle det nog bli att stängsla på den grusade gårdsplanen…
Kan du PM:a mig Johannas mobilnummer, Karros människa behöver tala med henne.

# 11 pm på G
"12 tackar och bugar i förskott!

Våra ska föla nu i April, Natasaj har knappt 2 veckor o Loni lite till… men eftersom Natasja har varit lite lurig det sista så har kameran åkt upp, o visst sitter man o kollar på den typ hela tiden…vi har den i tv rummet nu men om det börja närma sig så tar jag med den upp eller sover i soffan !!
visst är det mysigt att dom snart kommer våra små ulltottar !!!
Pia, jag vet hur det är när dom går över… Anja gick juh 23 dagar över förra året !! det var inget kul alls… men det gick ju bra till slut
Det blev bara en natts fölvaka denna gång för Lilly har precis fölat och det blev en liten palominohingst.
Oj stort grattis!!!
Själv sitter jag här och är nervös för Carmen verkar inte som vanligt, hon tittar bakåt hela tiden som om hon hade kolik och lägger svansen åt sidan, så det blir en lång natt här kan jag tro

Grattis Jannie, ska bli kul o se fölis.
ja man ligger här i soffan o kikar på kameran.. men somnar nog snart…

Det här blir första natten för mig, bruttan har mjölk i spenarna och är illröd och slapp i vulvan/slidan. Ska springa ut igen strax och titta. Kameran ska tillbaka till affären eftersom den inte fungerar som den ska och förhoppningsvis får jag en ny imorgon. Kanske dröjer det till nästa vecka. Men då kan det vara för sent, den som lever får se!
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

#15 GRATTIS! Till både hingstunge och kort vaka.

#16 Håller tummarna för Carmen att hon slipper kolik.
#15 Grattis Jannie till fölet.
Min fölvaka har inte börjat ännu,Mysan har ca 5 veckor kvar och då hoppas jag på bra väder så hon kan föla ute.
Lycka till Ni andra som vakar! Jag skrev fel färg på fölet. Det måste vara en cremello eftersom den är helt vit med rosa hud.

Ha nu har jag hittat kameran och tom fått upp den i stallet *ler* så nu har jag koll på natten med utan att behöva störa sömnen direkt *S*
hm ja jag vakar ju också, men min gamla är ju så lugn så jag får garanterat sova i natt. Just nu ligger hon helt utsträckt och sover.
Men lite förvärkar tror jag allt hon har för hon kollar bakåt mot magen en del och svansen åt sidan.
. Alison är 10 dagar över tiden nu, jag börjar bli otålig….