God Morgon 080330
Hej alla glada !
Här är grått o mulet idag och här är det segt idag.. precis när man tror att man ska få sova så börjar nästa unge…….. fy fasiken va jag hatar den äckliga sjuka.. undrar hur länge till en annan får va frisk,… huaa
men snart ska pållarna få komma ut ivf, sen ska jag fixa lite i stallet o Hobbe ville rida idag, han fick ju rida Tombstone igår, synd att kille är för liten att rida honom på bruksprovet…. det hade varit så bra annars, för dom är ett fint ekipage !
ha en bra dag allesammans
usch , hata magsjuka, här är det 10 plus och lite grått men solen tittar fram lite då och då 
Ska bli skönt att ta en körtur med Dolly idag, i solen
ha en bra dag
God middag!
Idag ringde dom från Ultuna, jag får hämta hem min lilla pärla imorgon. Hon har varit där sen i fredags… Med ett stort hål i plånboken så har jag nu lovat mig själv att aldrig, aldrig ens tänka tanken på att ta bort ngn eller nga försäkringar på mina djur.
Sonen & maken är i Huddinge på cup, Lions Cup där Almtunas P-96 gör ett hästjobb. Jag håller tummarna för grabbarna..

Goddagens idag ska man till stallet och fixa lite, igår red (läs åkte häst) Tobias på Puzz han har lite svårt att smacka så han säger ordet smack i stället och Puzz fattar vad han menar och travar glatt på. Folk som såg dem skarttade gott åt honom när han sitter o ropar smack, smack och hästen travar på.
Idag skulle jag ta fram passet för att ha de redo då jag tänkt ha ut och vaccinera . Men jag hittar inte passet. Jag hade det ihop med alla andra häst papper men de ligger inte där, kan man få panik för mindre. Vad gör man om man inte hittar passet, kan det vara så att de kommit bort när min sambo städade eller va är de. Måste man ta ut nån och DNA testa för att få ett nytt pass, måste ju ha de till utställningarna och allt annat. Nu ska jag vända upp och ner på hela huset och leta om de hamnat nån annanstans än de skall ligga.
Ha en bra dag

Goddag!
Nu vet jag vilket folk jag tycker allra bäst om och det är Ardennergubbar på 60+
. Jag var en sväng på premieringen idag också. Rätt som det var kom en gubbe med en snygg fuxhingst och skulle gå förbi. Han säger till hingsten "kom nu, så går vi förbi flickan". Att vid 38 års ålder bli kallad flicka gör en ju på väldigt gott humör
. Jag stannade inte till slutet, men den hingsten hoppas jag går igenom ;)

#4 Haha instämmer med dig :-)

Här i Katrineholm har vi en alldeles underbar vårdag med 8-9 grader i skuggan och kanon härligt i solen,mindre härligt är att årets mockning av hagar började idag,suck.
#6 Samma här, känns som att ryggen håller på gå av. Vi har 10 hästar, hur gör de som har 20 eller ännu fler?

#7 Mockar lite mer!!
Fast i vår skogshage där det gått mellan 13-17 russ och shetland så mockar vi inte. Dock när vi lyfter bort foderbordet (med traktor) så kommer vi köra bort allt som de trampat ner runt omkring (med traktor!) Annars har jag några hingstar och valackar som går en eller två i varje hage. De lägger snygga högar så det är ganska lätt att plocka upp, med lite hjälp av ungdomarna!

#7 Betesputsar sommarhagarna… River/plöjer vinterhagarna…
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
#7 Mockar vissa, krattar ut i andra, plöjer upp och sår om ibland.
Veritas odium paretFörvånad
Har ingen traktor eller liknande hjälpmedel. Här är det grep och skottkärra som gäller. Inga arbetsglada ungdomar heller tyvärr…