österåker...? ekerö.
Enligt min styvfarmor ska uppfödaren till min häst fortfarande vara aktiva och dom skulle finnas på ekerö, utanför sthlm. Är det någon som har koll på telenr eller om dom fortfarande existerar vid avel?

Är det Östertorp du menar?
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

ja det menar jag! det blev nog lite fel. Var så mkt namn igår! :-)
Efter att ha kollat presentationen av "red_devil86" så verkar det som att inte någon av de två namngivna shettisarna är födda på just Östertorp. Däremot kan det ju vara så att det är tillverkade där.
Det finns flera gamla trådar om Östertorp. Tryck på "Sök" här ovan till vänster och skriv t ex "Östertorpsponnyer" så kommer det upp en förhoppningsvis kul tråd.
/ Marie som jobbat på Östertorp i eevigheter!
FOTO: Östertorps Liddie f.97 e.Senateur v.d Veldstraat u.Östertorps Dit Dong e.Lockinge Napoleon.

Lilla Björn är inte född där, han är bara "tillverkad" där, Charlotta däremot ska vad jag fattar det som komma därifrån…. om jag inte missuppfattat allt, hästen är ju lika gammal som mig så jag kan inte allt.
Någon shetlandsponny som enbart heter Charlotta finns inte bland Östertorps uppfödningar. Däremot vet jag att det t ex kom några rödblacka utomstående ston ur en C-familj på betäckning vid flera tillfällen. Kanske ett av resultaten var Charlotta?
Kolla mer härstamning och hör av dig!