Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 1481 ggr
PP
0

ESG-Katalogen har kommit!

En jättefin katalog damp ner i brevlådan idag. Uj, så spännande! Har bara ögnat igenom den som hastigast, men har hittills noterat några ponnyer jag personligen är väldigt intresserad av att se:

Lille hingsten Zora of Berry
Ungstoet jag kärade ner mej i i England i höstas: Birchwood Georgia
Brunskäcken Butterby Kracker (var på Pony of the year när vi var på besök så vi fick bara se honom på bild)

Finns säkert många fler högintressanta när man kollar närmare.

Vad det gäller körningen var det 18 anmälda i dressyren - många meriterade kuskar. Jag har ångest!!!

Cattis
0

Men, jag får minsann aldrig posten före 15 här på fredagar… Åh, jag vill också ha!

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Annette
0

Tänk på mig då! Jag har ju inte anmält någon häst, så jag får vänta på katalog ända tills jag kommer till Halmstad.

PP
0

#2 Du kan säkert beställa en i förväg om du får tag på Fredrik.

Fast de kanske lägger ut även hästdelen på hemsidan..?

Annette
0

Hoppas det. Funderar på om jag skall köpa två kataloger. Den man har och skriver i på plats brukar bli ganska misshandlad. Vore kanske roligt att ha en lite finare kvar som samlarobjekt.

ThiffannyJ
0

Här har den kommit med!! Nu ska här läsas!!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Cattis
0

Min har också kommit! Jippie!

Det enda jag kan störa mig en aning på är att annonserna inte är centrerade (min mfl), det ser skitdumt ut… samt att då folk har tvåsidiga annonser får dem avbrutna med andra sidor emellan sina två sidor. Då tappar man liksom hela grejen med dubbelsidig annons.
Jag menar inte med detta att det är skit alltså, bara en petig detalj som JAG stör mig på men som kanske ingen annan reagerar på. Ta det inte som gnäll. För annars är katalogen jättefin och bra… Mkt intressant läsning. Massor med skojiga hästar!

/Cattis

Cattis
0

Åh, Transy kommer med ett gäng. De flesta har ju iofs varit med förut vad jag kan se vid en snabb "skummning". Men jag kan gärna titta på dem igen, och igen…

/Cattis

JennyR
0

Ligger den på nätet nånstans? Jag är så nyfiken!!! *s*

PP
0

Och de kommer ända från Shetlandsöarna (Merkisayre). Dock inte med stoet som vann en hel del det året vi var över sist och som var så lik min Kyra…

thira
0

Avundsjuk!!! Tänk om man kunde ha beställt den i förväg…..

PP
0

Hm, kom på att jag nog skrev fel stuterinamn på ungstoet och tänkte gå in och ändra. Men i katalogen står det faktiskt Birchwood och inte Birchmoor. Kanske det är fler än jag som gärna slinter på tangenterna på detta stuterinamn, för hon är ju född hos och uppfödd/ägd av familjen Barugh, Birchmoor Stud…Fundersam

ester
0

Pernilla - kan du svara mig om Rosengårds Gimmic är med , Trine skrev tidigare att han var anmäld, - i vilken klass och när ska han  isåfall visas,vill inte missa honom.

Minsanne
0

Får man vara kritisk? Alltså … breeder är felstavat i hela katalogen. Lite tråkigt. En annan sak som jag tycker är tråkigt, om man åker med två svarta gallston måste man då lägga dom i samma klass och precis efter varandra? Det känns inget vidare faktiskt. Det är inte bara mig det har blivit så för. Varför kan man inte flytta om lite hästar istället? Nu är det säkert någon som säger "Ja men det görs i bokstavsordning" Pyttsan heller. Nä, det blir jag lite tjurig över.

/Anne

Milla
0

wheeeeee gud så spännande och gud så många hästar det ska bli så super skoj

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Cattis
0

#13 Det tycker jag att man kan få vara.

Jag hakar upp mig på annonserna.
Om man köper annonsplats, jag har nu hunnit kolla noggrannare, och får veta vilka marginaler som gäller och vilken upplösning det skall vara - då blir man jäkligt besviken, minst sagt, då man håller sig till detta och det ser tvärilla ut i färdig form.

Att man lägger högupplösta pdf-filer i en kopiator och klickar på kopiera, det är inget vidare. Det är inte utskrivet i högupplöst format. Bilderna är suddiga, skuggor bakom texter är pixliga och suddiga. En del har använt grå bakgrund och lite mörkare text. Texten syns väldigt dåligt på vissa annonser. En del företagsannonser ser suddiga ut. Det är egentligen bara de annonser som har blivit TRYCKTA (dvs omslaget) och inte kopierade som är okej. Ett par annonser med mindre bilder, som ser ut att vara gjorda i ex Word, de har fått skapliga kontraster. Men då man fått veta att annonserna skall skrivas ut högupplösta och i hög kvalitet, då blir man besviken som sagt. Men jag antar att man valde trycker efter priset och därmed detta resultat.

Att inte ens kunna centrera annonserna, som brukligt är, det ser inget kul ut. Jag tycker att det är trist att ha betalat för annonsplats o det ser dåligt ut. De andra mindre annonserna är centrerade, men dessa - de är placerade nedtill i vänstra hörnet…

/Cattis

Cattis
0

För att visa skillnaden. Här är min annons i original,  och så ser den alltså inte ut i katalogen.

/Cattis

Hanna-D
0

#16 Japp. Det är samma för oss. Kontrollerade dessutom med ansvarig att den jag skickat var OK vilket den skulle vara. Lite trist men inget att göra åt…

Cattis
0

#17 Nä, inget att göra ngt åt. Självklart inte. Men tråkigt när man håller sig till de riktlinjer och regler som satts upp. Och med tanke på vad det kostade.

Men hur som helst så var det otroligt mkt skojiga hästar anmälda.

# Ni so fått katalog, vad verkar mest intressant för er del att titta på?

/Cattis

Milla
0

oj måste jag välja??? alltså alla dom utländska hästarna tycker jag ska bli super spännande att se, sen är jag också så nyfiken på att se dom olika typerna från olika länder.

Jag tycker det känns som julafton måste jag nog erkänna

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

carl-gustaf
0

Förbannat dåligt att översätta, Godkända Hingstar med "Geldings".

Finns det ingen som kontrolläser eller kan engelska??? Penga munPenga munPenga mun

Cattis
0

#20 Vart har de gjort det?

/Cattis

carl-gustaf
0

#20 klass 14M Penga mun

Jenny_Danhage
0

#12 Rosengårds Gimmic är med.

PP
0

Gimmic visas i ring 3 på lördagen med start kl.13.45 i en klass med 8 skäckiga hingstar. Bland annat brunskäcken Butterby Kracker som jag själv är väldigt nyfiken på, samt dennes far Butterby Express som vunnit en hel del i UK och som är en mycket trevlig rödskäck. Okej, det blev lite mer info (lobbying) än vad du bad om…

RebeckaKihlberg
0

Givetvis krånglar postgången hos mig, så jag har varken fått katalogen eller annan post jag vätar på Skrikandes

Någon som vill upplysa mig om vilka som går i klass10 och hur dags denna klass går?!

Sen undrar jag ang klass 12, det är väl indelat i färg?….kan någon vänlig själv kolla i vilken ring, samt hur dags ett fuxsto vid namn Roshems Brocélinde RS 3599 går?!

Jätte jätte jätte tack!!!

PP
0

Roshems Brocélinde går i klass 12B lördag kl.9 bland 9 fuxston.

Det finns två klass 10.

RebeckaKihlberg
0

SUPER tack!!

Klass 10A tror jag de ska vara…den klassen Roshems Red Baron ska gå i

PP
0

Nja, det blir 10B lördag kl.14.15 i ring 3 (stoet i ring 2). Totalt 13 anmälda valacker i övriga färger!

ester
0

Tack Jenny och Pernilla !  Bra att det inte var tidigt på morgonen, så att jag inte missar honom. Spännande att få se dessa andra hingstar också. Men du Pernilla du gillar väl inte skäckar Flört