Fölvakar någon mer nu?
Har vakat, på vårt sista sto för året som ska föla, sen i måndags. Det jobbigaste är att jag inte vet när hon ska föla. Inte mer än att hon gick med hingsten från 25/8 till 30/9 förra året och jag såg varken brunst eller betäckning på henne så jag antog att hon inte var dräktig. Ack vad jag bedrog mig, blodprovade henne i höstas och hon var minsann dräktig. Men det känns lite jobbigt att inte veta när den lille/lilla ska komma. Det känns som om det är väldigt nära men jag vet inte, det kan ju lika gärna vara 5 veckor kvar. Vågar inte sova hela nätterna utan tittar på kameran ideligen då det dessutom är hennes första föl och hon är lite till åren. Usch vad rörigt skrivet det här blev men jag börjar väl redan vara utmattad 
Amor vincit omnia 

nope vi är färdiga med våra *ler*
samma här… alla färdiga i maj…
blev bara ett föl i år…. så klara

Klara här oxå och det är så skönt att få sova på nätterna.

nepp, vi hade bara "beställt" ett föl, och hon leverades som tur var bara 10 dagar försent, 26 maj. Så nu kan man sova lugnt resten av sommaren

vi ska snart börja
I tisdags hade stoet gula små "torkade droppar" på spenarna, i torsdags var dessa vita istället och i morse var de genomskinliga och mycket större. Hur sjutton ska man kunna veta om det är på G? 
Amor vincit omnia 
väntar på ett sto fortfarande
#6-8 När är det beräknat?

30 juli
ja då är det en stund kvar…

jajamen
Vi väntar två föl till, 17 och 21 juli.
#9 vet inte riktigt. köpte stoet betäckt.. men det är nog dags vilken dag son helst.
Vakar än
Och jag är så trött så jag ser små gröna gubbar i vaket tillstånd, eller är jag inte vaken fast jag tror det 
Stoet har nu börjat fylla juvret mer "på riktigt" och i morse var en del av spenarna fyllda. Ska tilläggas att förra gången hon fyllde på så gick det några dagar så var juvret som bortblåst helt plötsligt, mycket märkligt! Jaja, man lär så länge man lever 
Amor vincit omnia 

Vi har en mini kvar, som ska ha efter Ward of Berry. Häromdagen kom dom två näst sista, ett isabell skäck stoföl e Harm och ett hingstföl efter mitt fell sto.
Vi blev klara i morse
, kameran är på resa i Finland men beräknas hem i morgon tror jag.
Fölningen gick bra och tur var det då jag var på jobbet 

också klar
Jag vill också ha det överstökat nu ju
Vill helst att fölis behagar komma innan ESG så jag slipper lägga vakningsansvaret på min dotter.
Amor vincit omnia 

#17. Grattis! Vad blev det och vilka är de stolta föräldrarna?
Idag hade hon modell "istappar" på spenarna som skiftade i gulgenomskinligt och det droppade lite som var superkletigt. Hoppas att det är på G nu.
Skia man gå på själva juverstatus så är det inte dags då spenarna inte är ifyllda helt men sånt har man ju lärt sig med tiden att det inte stämmer alla gånger 
Amor vincit omnia