Hur gör ni?
När man stället ut en shettis, vad brukar ni ha då? Träns eller Grimma?
Jag hade träns första gången, provade med grimma hade inte riktigt så bra kontroll på henne då. Brukar ni alltid ha spö när ni visar?
Transport:
Har ni lindor eller transportskydd när ni kör shettisar?

Grimma brukar jag ha.
Har alltid med spö även om jag inte använder det alltid.
Har oftast lindor
Träns på hingstar från 2 år och uppåt samt valacken. Grimma på alla andra.
Inga transportskydd, linar ibland.
Delad glädje är dubbel glädje :)

På stona har jag alltid grimma.
Har alltid spö.
Använder varken lindor eller transportskydd på shettisarna.
visar i träns men dock inte föl
haft spö nån gång men för det mesta behöver jag ej ha d
lindar benen på shettisarna

Visar hingstarna i träns annars visningsgrimmor
alltid spö med lite silverband i ändan, för o få upp blicken när du ställer upp !
inga lindor eller skydd
hingstar i träns och övriga i visningsgrimmor
inga skydd eller lindor
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Träns på hingstarna from två års ålder. Grimmor/grimträns på ston och föl. Har alltid ett spö med men använder det sällan. Lindar bara benen om de är skodda.
Tack (:
Grimma men funderar på o visa Kefir i träns i år då hon är så attans tjabbig(rädd för högtalarna på utställningen…)
#9 Dolly var också rädd för högtalare när jag tävlade henne (: Men nu när jag har varit på utsällningar och så, så har det blivit bättre .

Träns men ska köpa en fin grimma om jag hittar någon.
Har alltid spö.
Lindor ibland.
Vi har ju bara ston så vi använder bara grimma.
har alltid spö även fast jag inte använder det.
Ingen av våra är skodda så vi använder inte lindor eller transportskydd.

Träns
Alltid spö.
Lindar nästan ALLTID!! Även shettisar kan skada sig i transporten..
Jag visar i träns… Tycker dom där visningsgrimmorna ser klena ut och vill absolut inte att hästen skall komma lös för att utrustningen brister om det blir tumult…. Var lite väckarklocka när en hingst kom lös på ardennerpremieringen i fjol….. Tränset brast… Som tur var gick det bra…
Brukar ha ett kort spö och lindor när man åker till utställningen i allafall… Dels för att dom kan skada sig och dels för att dom inte skall bli bajsiga på bakbenen om dom är nervösa.
Lindar inte på utställningsplatsen pga olycksrisken, så hem får dom åka utan lindor…
Har visat shettisarna i träns eftersom jag inte har någon snygg visningsgrimma. Araberna hade jag speciella tjusiga visningsträns till med smala remmar och "guldkjedjor".
Har spö på visningen för att "väcka upp hästen". använder ej benlindor i transport. De trampar sig så sällan och är ej skodda så risken att trassla in sig i en linda är större..
#14 lindar inte heller när jag ska hem

Lindar aldrig!
Har alltid spö
Har alltid (enligt reglerna) träns på hingstar och sen använder jag uppvisningsgrimma på sto.
Finns inget som en trasa och lite torrschampoo inte kan fixa hihi
Andvander grimma.
Mitt (nya) sto ar ganska jobbig nar jag leder/tranar henne.. nar jag ska svanga sa anvander hon sin kropp puttar sig narmare mig, vilket gor det mycket svarare at svanga ordentligt och vart jag ville utan att braka med henne (med grimma). Borde kanske anvanda trans nar jag visar for att ha battre kontrol. Eller finns det tricks att trana i grimma….?