Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 379 ggr
PP
0

Koll på betet

Hur ofta tittar ni till era hästar när de går på bete?

I Ridsport står det att det ska göras två gånger dagligen.

Hanna-D
0

Absolut minst två ggr/dag. Oftast blir det långa och flera besök varje dag. Dom som går närmast huset ser jag ju nästan hela dagarna.

Annette
0

Jag tittar till dom minst en gång om dagen. Jag har dom ju hos mina föräldrar och hagarna är nära deras hus, så då tittar dom också till dom. Om föräldrarna åker bort åker jag dit på lunchen och kollar också.

Kratern
0

Minst en gång/dag. Dom måste ju ändå få färskt vatten varje dag så……

Milla
0

mina går på hingstbete så dom tittar jag inte till alls utan det sköter djurvaktaren om, stona som går hemma tittas till minst 3 ggr /dag då jag ofta går ner och myser med dom

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Cattis
0

Vi är flera som hjälps åt, så oftast tittas de till flera ggr per dag. Med tanke på alla fölen känns det bäst om man har koll oftare, mkt kan ju hända med de här "miniatyrgalningarna" som drar fram och sabbar saker som kommer i deras väg. Räcka ut tungan

Annars bara en gång per dag, men då är man ju där i flera timmar iaf.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

AnnaLundin
0

De som går i sommarhagen (just nu Zeb tillsammans med fåren) kollas oftast bara en gång om dagen. Den hagen ligger dock utmed grusvägen genom byn, så skulle någon vara ute ur hagen eller det sprutar blod någonstans så är jag övertygad om att grannarna ser det och hör av sig… Hästarna som går kvar i vinterhagarna hemma runt stallet kollas flera gånger dagligen.

RebeckaSvensson
0

De vi har hemma ser vi varje gång vi går ut och ute i hagen hos dem är vi ett par ggr/dag.

nallebjörn
0

jag har mina utanför dörren =) är där ute flera gånger om dagen…. det första jag gör på morgonen så kollar jag dom.

thira
0

Flera gånger per dag, vi ser ju alla från huset, plus att man är ute i hagarna och ser till dom ett par gånger varje dag. Våra pållar är så nyfikna på vad vi gör att dom kollar oss också….Glad

Daladis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina går alldeles vid huset, så man ser dom mest hela dagarna. Sen är dom så otroligt sociala ( eller suktar efter gotta…) så dom kommer alltid till staketet närmast huset och kollar in oss också. Visitation av ben, hovar mm görs varje kväll när dom får kraftfoder.

moa
0

Våra tittas till flera gånger om dagen, i alla fall minst 1 gång om dagen då dom får nytt vatten!

Rose-Marie
0

Är upp en gång/dag och fyller på vatten….men det bor kompisar till oss i huset bredvid betet så de håller lite koll också.

SannaHolmgren
0

Hagen ligger jämte huset, full insyn utom då de går till "skiftet" längst bort.

jennie-w
0

Jag har koll på mina hela tiden, dom går på åkrarna alldeles vid tomten. Kollar vatten i gång per dag, sen är jag oftast ut och pysslar lite med dom varje dag. Dom kommer alltid till stängslet och kollar om man är ute och grejar med nått annat.

Lilla_My
0

Jag själv är där en gång om dagen, men det är tre hästägare som har ponnysar i samma hage som också tittar till ungefär dagligen. Så dom tittas väl till ca 3 gånger om dagen

bonde
0

Flera gånger om dan, ser dem från sovrumsfönstret. Visiterar dem minst en gång/dag, ofta fler. Byter vatten varje dag.

jullan
0

Varje dag flera gånger om. Man kollar ju så att grimmor sitter på ink flughuva. Sen har jag på flugmedel varje dag. Kollar så det inte finns sår osv, och vatten nu när det är så hett! Det blir så äkligt i tunnan,jag får lov att gnugga med skurborsten varje dag!

susanne-s
0

Kollar mina 2ggr per dag samt att jag ser dem från huset, har flottör i en liten balja, ca 30 l så vattnet håller sig fräsht! byter ut allt vatten och gör rent ca 2 ggr i veckan. Hur ofta går ni runt era beten och kollar staket mm? det är jag dålig på kanske 1 gång på tre veckor..

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

jullan
0

Stacketet ser jag till varje kväll

susanne-s
0

det borde man väl göra men jag har nu tre hagar ganska jämnt fördelade på 11 ha. PHU mkt promenerande….

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

jullan
0

#20 ja det blir så….Men i morse när jag kom var det tur att jag gick runt hagen,rådjuren hadde nämligen rivit ned staketet och knäckt några stolpar!Phu men nu är det fixat!