Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett11-skötsel-hästhållning
Läst 795 ggr
Sasser
0

Fästingar

Idag har jag plockat 2 fästingar på min ena ponny. Jag har faktiskt aldrig varit med om ngt liknande… Har du?

Milla
0

jag hade en fästing som kröp på mig i går så idag var jag iväg och inhandlade fästinghalsband till hundarna. Vet att någon här nere i skåne plockade fästing redan i feb.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Miija
0

Förra vintern ( eller den innan) hade vi sista fästingen i november och de första i januari året efter. Frånvaron av kyla och vinter gör att de överlever.Ledsen

maggan
0

Tog en fästing på hunden i januari för ett par år sedan.

VeronicaP
0

hm jag har tur för där jag bor peppar peppar har jag aldrig tagit en fästing på våra hästar

[randi]
0

så fort det blir några plusgrader så vaknar fästingarna till liv. Hade för några år sedan en hund som fick fästingar i december. Har ju alltid fått höra att de finns under en viss säsong, så nog blev jag paff alltid, men vet förklarade för mig detta.

LottaK
0

Jag bor vid sjön på ett väldigt fästingstarkt område så förra året fick jag plocka ca. 80 (!!!!!!!!) fästingar från fölet :(

Än har vi inga fästingar, men antagligen får jag snart börja använda Switch Pour On på ponnysarna igen för att ens lite hjälpa saken.

Silenos
0

Har plockar många fästingar på hundarna och katterna. Men bara en enda fästing på en häst en gång.

AusaBausa
0

finns det ngn vacc mot fästingar för hästar som det finns till människor o hundar?

Ahnna
0

Plockade en på grabben i förra veckan. Det är nog den tidigaste fästingen jag har varit med om, men å andra sidan så var de kvar länge under senhösten också.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Denna kommentar har tagits bort.
Olofsson
0

Det finns vissa fördelar med att bo i norr ser jag. Oskyldig ursch ,kryp är det värsta jag vet.!!