Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: premiering
Läst 408 ggr
Asagard
0

Diplom eller??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Säg, vad säger ni om detta sto? Ska visas för diplom om drygt en vecka. Jag vet, inte världens bästa bild och absolut inte världens snyggaste grimma, och inte är hon ren heller, men ändå.

Personligen tror jag (tyvärr) inte att hon får diplom, men man ska väl aldrig säga aldrig??

Annette
0

Det är helt omöjligt att avgöra utan att bl a se hennes rörelser.

Asagard
0

#1 Jo, det håller jag helt klart med om! Tyvärr vet jag inte heller hur hon rör sig - det är inte min häst, utan jag ska visa den bara på premieringen.

Är mest intresserad över att höra om någon vågar sig på en gissning om typ och huvud/hals/bål.

nallebjörn
0

jag tycker hon ser outvecklad ut ännu. lite tunn i mitt tycke. kanske 78 och kanske även 7 på benen. Tycker den ser gracil ut. men den rör sej kanske bra? Ge den nåt år till och lite mer massa på den så blir den nog bra.

AnnaLundin
0

Njä, det där är nog inget diplomsto, såvida den inte har 9-10-mässiga gångarter. Den är lite för lätt i typen och har lite kort hals, möjligen kort kors också? Med en massa fler kg hull kanske typen sett annorlunda ut? Det kan göra stor skillnad.

Asagard
0

Tack, har ! Svårt att göda på henne på en vecka bara. Ledsen

Håller med er om att hon är lite lätt i typen och ja, halsen var det fösta jag reagerade på när hon klev ur transporten. Sen är det ju dock svårt att se på ett foto, men tyvärr tycker i alla fall jag att hon ser bättre ut på fotot än i verkligheten. Gråter

nallebjörn
0

#5 man behöver ju inte visa på treårspremiering. Finns det inte någon som är senare så du kan byta henne till den?

Sofia_Schultz
0

Jag tycker huvudet ser lite stort ut i förhållande till kroppen, men jag tror det mesta är skägg. Kanske att hon skulle se bättre ut om man klippte bort det?