Varför ??
En del lindar sin hästar i tarnsporten och en del inte, och jag vill bara fråga varför ni inte lindar era shettisar? 
Även en shettis kan skada sej . Eller?
Jag lindar alltid

Jag lindade mina Halvblod om dom var skodda, men inte annars,inte shettisarna.
#1 varför inte?

För jag skor aldrig mina shettisar, skulle dom vara skodda hade jag säkert lindat dom.
Jag har inga skydd på varken stor häst eller liten ponny. Om jag skulle ha det så skulle det inte vara lindor utan riktiga transportskydd. (Äger sådana som aldrig används..)
Frågan är varför man inte använder skydd. Jag gör det inte därför att mina som transporteras är mycket snälla att lasta, lasta ur och står som ljus i transporten. Tycker många gånger att hästar kan bli oroliga inför transportering om man börjar pyssla med skydd eller lindor om de inte är vana vid det. Lindor som kan trassla upp sig ser jag som en skaderisk..
#4okej , jag lindar ett så har vi riktiga trnsport skydd till dom större hästrana (:

Har alltid transportskydd på stora hästar, speciellt nerviga halvblod som hoppar sönder sig annars…
aldrig på de små shettisarna för dom står still o har inga skor.

Har aldrig transportskydd och har aldrig använt , eller jo en gång hade jag det på ett nervig new forest men kan tala om att han sket ner sig när han råka hoppa till så att kardborrana lossnade och lät lite extra det var bara till att ta av dem och genast så stod han snällare.
Jag lindar de hästar som är skodda när de ska transporteras. Anledningen till att jag lindar istället för att använda transportskydd är för att jag inte hittat några skydd som passar riktigt bra på shetland.

Jag lindar eller har alltidtransportskydd på benen, svansen i linda(oftast, iaf om bom finns) och sedan lädergrimma. Jag förstår inte varför små shettisar ska vara mindre skydade än större hästar? Visst kan dom vara lugnare och inte ha skor, men man kan krocka iaf? Dom kan få slag iaf.

Skulle jag krocka med släpet så hjälper det säkert inte med lindor ;-)…

# 10 Då har du inte testat mumielindningen! Testad av benlindeinstitutet i Schweiz!
har aldrig lindat i transporten är alldeles för rädd för att dom ska lyckas trassla upp lindorna och sen få panik när dom hänger och slänger runt benen.
#10 ska du skydda hästen från krok får du allt köpa hjälm till den.
#11 haha berättta mer berätta mer kanske något för mig när jag är ute på vägarna
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

#11 what? förklara =)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

#10 haha nope har inte det , ska kanske göra det ;-)

Har också den uppfattningen att hästen blir mer orolig med benskydd på, men så har jag inte haft nå speciellt problem med mina hästar, kör dem alltid utan skydd. Skulle kanske använda om nu hästen var tvungen att ha för att den trampar mycket eller är stökig att köra.
Kör inte mina nå långa sträckor iofs.