Katalogen ESG
Är det någon mer än jag som har problem med katalogen på nätet? Jag kommer inte längre än till första sidan, klickar på "svenska" - och vad händer? Jo, det kommer upp en liten retlig ruta som påstår att det uppstått fel som gör att sidan inte kan visas! Är det fel på sidan? Eller är det min dator som det är fel på?
Men den digra "riktiga" katalogen fick jag i går, och den var imponerande! Inte utan att man får lite pirr i magen när man ser alla fina hästar alla kategorier som är anmälda…
Undrande Ulla

Visste inte ens att den var utlagd! Skall genast testa.

Var på nätet hittar du katalogen?
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Var hittar du katalogen? På ESG:s sida hittar jag bara försättsbladet. Jag hade inga problem att komma in där.

Alltså - jag hittade inte katalogen.
Tydligen är det bara förstättsbladet som ligger där. Men eftersom det antyds att texten kan fås på svenska eller engelska så antog jag förstås att resten av katalogen dolde sig bakom förstasidan. Är det meningen att den ska vara där tror ni?
Jag tänkte nämligen häsvisa till den till en kompis som inte har katalog eller shettisar.

Nej, jag tror tyvärr inte att de har lagt ut katalogen. Men det borde de ju göra inom kort tycker jag, den är ju den absolut bästa publikmagneten de har. det är ju genom att folk får kolla i den som de kanske blir intresserade av att komma och titta - och lättare kan välja vilken dag de vill komma och titta.
Fråga annars de ansvariga om de har den på fil som du kan få.
/Cattis

Tack för tipset Cattis! Jag ska försöka.

Ja, det lär ju inte komma färre besökare om de lägger ut den på nätet. Det i sin tur kan leda till nya SSS-medlemmar som i sin tur leder till utställningsdeltagande som i sin tur….o s v.

Det kan ju vara så att man är orolig att folk inte köper katalogen på plats om man kan skriva ut den - men det känns som en minimal risk. De flesta lär vilja ha en egen "riktig" katalog.
Undrar vad den kommer att kosta på plats att köpa? Jag har fått flera beställningar på kataloger från folk som inte skall åka, men som vill ha katalogen. Jag måste maila ngn o fråga, så man vet vad man skall ha för pengar med till detta.
/Cattis

Jag vill absolut ha en riktig katalog!
Tycker faktiskt att man som sponsor kunde få katalogen. Det är inte många det handlar om som enbart sponsrar och inte är anmälda som ändå får katalogen.

Vilken hemsida? Kan man beställa katalogen från hemsidan?

#12 ESGs hemsida http://www.shetlandgames.com/

Det skulle väl vara en himla bra service och fin reklam för våra underbara små pållar om även andra än de som ställer ut eller kommer att vara på plats ändå fick tillgång till katalogen på ett smidigt sätt? Jag håller verkligen med om det!
Men Cattis - vem/vilka är det som har hand om katalogen och dess utgivning? Vem kan man vända sig till? Vet du det? I katalogen står det inte, förmodligen finns det uppgift om det i någon av de senaste Shetlandsponnyn. Men det skulle onekligen gå enklare och snabbare om någon här kunde tipsa mig om lämplig person att kontakta än om jag ska leta reda på det i tidningen! Så snälla någon - hör av dig, så får vi se om det går att fixa en länk till en fil eller så.

Jeanette Stark eller Maria Pettersson?
Kolla med ngn av dem!
/Cattis

Tack! Skall genast ta kontakt!

#16 Berätta gärna vad du får reda på ang detta!
/Cattis
Katalogen komer inte att finnas på nätet, man kan bara köpa den på plats så att säga. På nätet finns bara förstättsbladet med klassindelning och tider.
Delad glädje är dubbel glädje :)
#18 Vet du om man kan köpa katalogen redan på fredagseftermiddagen? Sekretariatet skulle ju vara öppet då…
# 18 Det vet jag däremot inte med det skulle jag kunna tänka mig att man kan. Alla funktionärer är ju på plats då så det borde man ju kunna.
Delad glädje är dubbel glädje :)

Hej! Jag är alldeles ny här & kan inte så mycket men önskar mig en katalog. Finns det någon som vet hur man kan få sin önskan uppfylld? Har inte möjlighet att vara på plats. Hoppas på positivt svar hälsar Ulla

#22 Enda sättet är att be ngn som kommer att vara där köpa ett ex åt dig.
/Cattis

#23 Kan du köpa en åt mig? Bjuder på fika, bullar, macka eller vad? Fixar det du vill ha hälsar Ulla

#24 Jag väntar på att få prisuppgift på katalogen, eftersom fler har beställt den. Jag meddelar när jag vet, här på forumet, vad den kommer att kosta.
/Cattis