Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: premiering
Läst 1083 ggr
Kris_J
0

Starum 28-30 mars 2008

Vet någon hur det går skriv gärna här.

Här är ett tidsschema:
http://www.nhest.no/Nyheter/2008/videonytt/Tidsskjema%20ponni%20Starum%20endelig.xls

Veritas odium paretFörvånad

Hanna-D
0

Oj vad mycket stavfel Oskyldig Sånt lägger jag visst märke till även vid den här tiden på dygnet Flört

Ellinor Johansson
0

Såg att en hingst som visades i på Svenska hingstpremieringen i Värnamo i höstas var anmäld och struken. Kan det vara någon idé att visa om en hingst med den typen av veterinäranmärkning?

VeronicaP
0

#2 Nä det kan man ju tycka att det inte är .. Kanske därför den är struken ;-)

Jannie
0

JÄTTE GRATTIS till Waukmill McLintock för sin förstapremie och 45 poäng 109989. Lycka till i Norge!

sanne
0

Oj det var superpoäng !

Någon som vet hur det gått för Southley Bilberry ??? vore mkt intressant att få veta, lilla Billy Boy…

ninae
0
Kris_J
0

Grattis Carola!

sanne
0

#6 tack så mkt, fick han en 3e premie? eller hur fungerar det i Norge?? blev han godkänd eller inte??

jag vore tacksam för svar då man vill lära sig hur det funkar i andra länder..

IdaS-A
0

Grattis Carola och Karianne!

VeronicaP
0

#8 verka som han fått 3:e premie men han var inte i uställningskick och fullföljde inte sitt körprov .

VeronicaP
0

Grattis Carola

Cattis
0

Grattis till superbra poäng!

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Kine
0

Bilberry er avlsgodkjent med 3.premie, de eldre hingstene blir godkjent med 1. ,2. eller 3.premie. Den samlede vurderingen gjorde nok at dommerene har premiert Bilberry selv om han ikke gjennomførte kjøreprøven.

Gratulerer til alle med kårede hingster!

paparatzi
0

TACK! Jag blev så lycklig i dag när jag fick veta hur det gått för honom att jag grät, jag är så glad för Kariannes skull.

http://www.nhest.no/index_ie.html

länkar här till Norsk hestecenter så ni kan gå in och se allas resultat.

Ellinor Johansson
0

Grattis Carola. Vilka super poäng, och vilken fin kritik han fick.

Var du inte och tittade?

Milla
0

Stort grattis Carola vilka poäng!!!!

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

paparatzi
0

#15 Nä tyvärr hade vi tävlingar hela helgen (hopp och dressyr) LedsenGlad men så här i efterhand borde man kanske ha åkt iallafall.

Tack!

Ellinor Johansson
0

Trist att få på bedömningsprotokollet att hingsten man visar inte är i utställningskondition.

paparatzi
0

#18 Var hittade du det?

Ellinor Johansson
0

# 17 Han ser jättefin ut på bilden, ser ut att vara visad i kanonskick.

paparatzi
0

#20 Ja nog har Karianne gjort det bra med tanke på hur kort tid hon har haft på sig PS! Han var väldigt rund om magen när han åkte…

Ellinor Johansson
0

# 21När hingsten är i så fin utställningskondition är det inte bara den senaste tidens skötsel som avgör utan det behövs en lång tid av förberebelser. Carola var stolt över din hingst och ditt sätt att sköta honom så han är så fin som nu.

Cattis
0

Fy bubblan för att visa en VIT hingst den här årstiden (som denna vinter varit)! Vilket jobb att få rent!

/Cattis

Ellinor Johansson
0

# 23 Har visat skäckar så jag vet!

Ni uppfödare och ägare av svarta shetland vad vet ni om livet?Cool

Cattis
0

#24 Vi vet vilken färg som är snyggast och enklast. Sååå snyggt med en blank svart sommarpälsad shettis! :-)

/Cattis

paparatzi
0

#22Generad jag blir generad…

#23 Jodu tack och extra kul är det med de som tror att dom befinner sig på rep månad och ska kamoflera sig med diverse ler inpackningar och skithögar.

#25 Ha ha ha era små "rasister"

Ellinor Johansson
0

# 26 Du har helt rätt, svarta ponnyer ÄR rasister.

jojjehanna
0

Många gratulationer till detv strålande resultatet! Men är han såld eller hyr du ut honom?

VeronicaP
0

#19 Det var inte din som hon menade med utställningskicket .  Din hingst såg ju jättefin ut på bilden så grattis ännu en gång .

VeronicaP
0

#18 Ja du det kan inte vara kul att få ha det i papprerna .

Hanna-D
0

#26 Grattis! Glad

paparatzi
0

#28 Nää han är inte såld, bara ut leasad.

#29 Det förstod jag, blev bara nyfiken var man kan se det.

Cattis
0

#32 Det står i kritiken på bedömningskortet.

/Cattis

paparatzi
0

#33 Nu har jag funnit det.

Kris_J
0

paparatzi
0

#35 Du är bäst på att länka..Glad

Kris_J
0

#36 Nyfiken, det står att McLintock har fem godkända söner i DK, jag vet bara Skovlundens Waterloo, vika är de övriga?
Å, grattis en en gång!

paparatzi
0

#37 Jag personligen vet inte heller, men jag kan ta reda på vilka det är, här är iallafall en jag vet

http://www.shetlandspony.dk/Resultater/Hingstekaring.html

Han heter paradisets Tarok tror jag…

Hanna-D
0

#38 En heter Horsemosens Obelix tror jag.

Tillägg: hittade fler när jag Googlade - Skovlundens Ivory och Skovlundens Rannock.

paparatzi
0

#39 Perfekt då är det väl 5

Kris_J
0

#38+39 ser att de uppdaterat duktigt i DK nu, tack för info!

Karianne
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja da har vi endelig kommet hjem! Takk for alle gratulasjoner og takk til Carola for en fantastisk hingst :)

På bilde: Mclintock 1 premie 1 i kvalitet og Almnäs Major 2 premie 2 i kvalitet

Karianne
0

McLintock

Charlotte-Aveback
0

Grattis både Carola och Karianne till McLintocks strålande resultat! Glad

Mmia
0

Grattis till McLintocks fina poäng från hans dotter JunoSkrattande

sanne
0

Carola, han är verkligen jätte fin:)

#13, har du ngn anning om det finns bild på Billy, jag fattar inte det med <att han ej var i kondition… Han var väldans fin när han lämnade oss i sommras..lite tunn efter säsongen, men bra annars.. synd på en mkt trevlig hingst…

Karianne
0

Jeg tok desverre ingen bilder av bilberry men det må vel ha vært noen som gjorde det? Han var desverre for tynn og med lite muskler. Han er en flott hingst, og hadde han vært i godt nok hold så hadde han nok fått mye bedre.

Odegaarden
0

Ja han var dessverre for tynn og med for mye pels…men der han nå bor er det meget kaldt og opp i mot -20,å hun som eier han nå,har ikke den største erfarenhet av å vise hingst,men du å du hvor snill og god en gutt!Han har det helt topp!Hun elsker den ponnien over alt på denne jord!!!

Jeg skal hjelpe henne mot neste kåring,om et el to år,så skal han komme sterkere tilbakeSkrattande

Legger ved et bilde av han,ser ikke tynn ut,men hadde vært mye flottere i sommer pels…eller i hvert fall litt mindre pels!

VeronicaP
0

#48 iof ser han inte ut att ha så mycket päls på den bilden ;-) mina har lika mycket här och vi har ju ingen vinter att tala om ;-)

Odegaarden
0

Ja jeg glemte jo å skrive hvem hingst jeg refererte til…Southley Bilberry,men det forstod dere vel…he he

Odegaarden
0

#49 Ja jeg kan nok være enig at på bilde ser det ikke så mye ut,men jeg hjalp henne i forkant,og vi klippet et sjegg på nesten 10cm og en mengde lange hår på undersiden av hals…under magen og på sidene er det meget lange hår som flagret når han sprang,men de er jo vakkre i vinterpels også da,det er jo en riktig shettisSkrattande

Karianne
0

Det var vel kanskje ikke pelsen som gjorde at han ikke var i utstillingsform, men det hjalp kanskje til å trekke litt ned? Pelsen hans var jo ikke riktig sånn som vinterpelsen skal være.. De fleste andre hadde jo også mye pels uten at det hadde noe å si. Han var jo heller ikke direkte tynn, men for å være i utstillingsform manglet han litt. Og som Inger skriver så kan ikke eierne så mye om dette enda og noen som hadde kunnet det hadde kanskje valgt å ikke vise han i år. Det vil nok gå mye bedre neste gang Glad

sanne
0

#48, tack för bilden ! Ja han ser inte ut som han gjorde i sommras men hoppas han kommer igen ! han är en underbar hingst ivf. Om du känner ägaren så hälsa gärna, då vi hade Billy hemma hela förra året.

Önska ägaren lycka till !!

Houdini
0

STORT GRATTIS CAROLA TILL DEN FANTASTISKA POÄNGEN!!!

Kratern
0

#48 Ska man tro på gamla "masktecken" så ser det ut på pälsen som att han kan vara maskangripen. Svårt att se på bara en bild, men kanske inte är en omöjlighet?

Tillägg. Inälvsmask