Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 15-sjukdomar-skador
Läst 721 ggr
Milla
0

Sto med urinvägsinfektion?

Vet någon vad det innebär när ett sto kissar lite men urinen är riktigt gul?

Kan det vara urinvägsinfektion?

Jag har två ston här hemma som gör så och den ena har lite mer än 1 månad kvar och den andra ska föla när som helst. Båda stona är pigga och äter och dricker som dom ska.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Pheobe
0

Får hästarna morötter kan det färga urinen. Samt om vätskeintaget är för lågt

sanne
0

haha du är rolig du, så har natasja gjort i 3 veckor… fölen trycker på urinblåsan sa min veterinär o sen dricker som kanske lite för lite !

Milla
0

dom får inga morötter och dricker en hel del. Under natten dricker dom två spannar var (vet inte riktigt hur många liter) men det är stora spannar, sen dricker dom en hel del under dagen ute.

Dom har ingen feber och har inte ont när dom kissar, inte vad jag kan se.

Milla
0

#2 amen där är du ju, har du fått ny dator??? men så bra då behöver jag inte oroa mig. Hade du nu haft dator så hade jag ju sluppit oroa mig alls juOskyldig

Pheobe
0

#3 Du behöver nog inte oroa dej…

sanne
0

hihi jag är hos pappa en snabb sväng o skickar till fölboxen.. ska snart hem igen o kolla fölis…

Milla
0

#6 ok härligt att allt gått bra, nu väntar jag bara på foto också på skönheten.

zettan
0

Milla mitt varmblodsto hade urinvägsinfektion ett antal gånger. Urinet luktade illa och var grumligt. Hon fick pencilin och blev snart bra. Hon hade hög feber också. Hoppas du får fölis snart

kram

Milla
0

#8 ok då vet jag, det är nog inget att oroa sig över då dom är som vanligt och inte har feber.

zettan
0

#9 tror du kan vara lugn =)