Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 847 ggr
zettan
0

God morgon 4 April

Morrn morrn alla glada shettis vänner

Idag är det lite dimmigt på himelen. Men mulen morgon brukar ger klar dag enligt min mormor så de får vi hoppas att de blir idag. Äntligen Fredag. Längtar efter helgen nu. Idag blir det hästpyssel efter jobbet. Pållarna ska få lite rena svansar om det är lika fint väder och varmt som det var igår. Alla svansar är leriga och smutsiga. Så de vlir mitt projekt i idag. Sen tänkte ja gå och slå ner några stolp i sommarhagen som jag såg behövdes.

Hoppas alla får en bra dag.

sanne
0

Go morgon

Sitter redan på jobbet, fasiken va jobbit det är att vara utan dator hemma, sitter vid den ett antal timmar per dygn annars…

De sjuka hästarna är på bättringsvägen, så skönt. sen att dom kommer få stå inne lääänge är en sak, men dom mår bättre ivf:) Jag har sovit, eller legat i soffan hela natten o haft lite koll på natasja, men hon dröjer säkert ett par dagar till, men nu har mjölken färgat om i varje fall o det är ju bra ! man längtar som tusan till fölisarna nu, så man får lite glädje i alla bekymmer..

Hoppas nu alla får en trevlig dag !

Annette
0

God morgon!

Begravning idag igen. Jag pratade med F-kassan igår ang att jag jobbar lite, det blir max 12 timmar på 2 veckor. Det var så omständigt så jag sa till dem att hade jag vetat det kunde jag lika gärna suttit hemma och rullat tummarna den tiden också, i stället för att visa min goda vilja och försöka spara pengar åt statsmakten.

I eftermiddag måste vi städa, skall sätta sprutt på allihop ;) Mikael har fyllt år så vi måste ha lite kalas i morgon. Men det får bli på kvällen, för jag skall på hingstpremieringen också.

Ha en bra dag!

RebeckaKihlberg
0

God morgon!

Min förkylning har äntligen börjat gå tillbaks, usch usch usch, jag hatar verkligen att vara förkyld.
Dagen består av jobb, ska fixa med en presentation som ska hållas på ett stormöte nästa vecka, så jag har en del att göra.
Ikväll ska jag hem till mamma och hämta "gammel-hunden" som ska bo med mig 1 vecka medans mamma är i Sthlm, ska bli skönt med lite sällskap i lägenheten.

Hoppas ni får en bra dag!!

#1. Jag hoppas dina hästar piggar på sig och blir friska snart, lider verkligen mer er.

VeronicaP
0

God morgon , här är det jättedimmigt ute men de har lovat fint väder idag så det får jag väl hoppas ändå att det blir.'

Jag är fortfarande jätteförkyld, albin har börjat hosta igen också men Amnda är i allfall på bättringsvägen.

balotte
0

God morgon!

Har precis kört min sambo till bussen, han ska åka till Holland (va skönt och vara själv Cool) hela helgen utan man och barn. Ska snart köra till jobbet sedan hem och ta hand om trollen och mej själv. Ikväll blir det lite vin och jacuzzi och njuta av min ensamhet.

Ha en bra dag alla!

Puzzel
0

Morrs !

Sitter och pular me läxor, mindre kul. Men sen blir de stallet och körning. Hovis va ute härom dagen. Bytt hovslagare så man va lite nervös hur denne va och va hans inställning till shettisar va. Men han gillade henne. Och hon fick mycket beröm av denna hovslagare för sin väldigt fina välvinklade hovar. Han sa att det va inte ofta man såg så bra hovar på shettisar. Brukar shettisar ha dåliga hovar som gärna flyte ut ??

Jaja hoppas vädret bli bra idag då helgen ska bli dålig som de sägs, just nu är det mulet och grått.

sara-ek
0

Godmorgon!

Sitter i skolan just där hela gänget här sitter inne på  vovve förrutom jag, hehe här det ju shetlandsponnyer som gäller. Idag blir det en kortare skoldag och sedan iväg till sjukgymnasten och stallet. Till sist så blir det lite aktiviteter med ungdomsstyrelsen:)

#6 jag har vart med om att ett flertal shettis har dålig hovar…

Milla
0

God förmiddag!

SKönt väder ute idag. Idag blir det en sån där rensar dag allt ensilage plast ska till soptippen och sen blir det lite allmänt plock av sånt som ska slängas.

Har knappt sovit något i natt, Celma var lite underlig i går kväll så jag har haft vak på henne också i natt. Jag kan inte ha två kameror i stallet för i hennes box fungerar inte en kamera. Vågar inte heller flytta över henne i Carmens box och bara vaka över henne för då lär väl Carmen föla med felläge.

Så jag har alltså haft kamera på Carmen och man ser Celma lite om hon står vid vägen som skiljer deras boxar åt, så om man inte ser henne så har jag fått ta på mig och smyga ner till stallet  en gång i timmen  hela natten. Inga föl är föddda i allafall.

Jag är så rädd för att missa  Celmas fölning då hon tidigare har haft problem med just fellägen. Jag hoppas hon fölar i hagen dels är där mycket större plats och sen har jag ju mycket bättre koll under dagen. Fy jag har ifråga satt varför jag tvunget skulle betäcka, jag är så nervös! Hädanefter ska jag OM jag överhuvudtaget kommer betäcka fler gånger betäcka så att stona fölar med 2 månader ifrån varandra………………….

Någon som vill ta hand om två ston som ska föla precis närsom helst???Oskyldig

Hoppas ni alla får en bra fredag!

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

RebeckaSvensson
0

God middag!

Molnen börjar ge med sig och solen tittar fram här i Uppsala, härligt. Har inga föreläsningar idag, men en del skolarbete finns som alltid att göra.

Vårbruket börjar komma igång där hemma nu och det är bara synd att det inte var en vecka tidigare så att jag också fick möjlighet att ut och köra.

Ha en bra dag!

VeronicaP
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#8 du ska se att allt bara flyter på bar :-)

Tänkte lägga in en bild här som jag tog på Dalsgårds i veckan , en härlig bild på 3 av unghingstarna en liggande , en sittande och en stående ;-)

Carita
0

God middag!

Hua det känns att man har blivit ett år äldre, idag är det segt….. Var på Joe Labero igår en riktigt trevlig föreställning som jag rekomenderar. Nu ska vi dra i väg till Romme med två hästar som startar i kväll hemkomst beräknas vid 2 i natt, och som vanligt börjar väl arbetsdagen 06 med utsläpp. DVD:n får nog åka med på bilresan i dag med lite bra filmer.

Ha en trevlig fredagskväll alla!

Charlotte-Aveback
0

#11: Grattis i efterskott! Glad

Carita
0

#12 Tack!