Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 3385 ggr
balotte
0

God morgon 8/4-08

God morgon!

Det är sista lugna morgon i huset idag kommer sambon hemSkrattande,har varit lugnt men tyst. Ska väcka dottern sedan ut till trollen. Ska till Ljungby lasarett och kolla upp min axel och få min sista bedömning om vad som ska göras tur man har två sjukhus i detta landsting för att Växjö ortopederna är inte roliga att möta. Annars blir det en lung dag-

Ha det bra alla!

zettan
0

morrn morrn

solen skiner ute och himelen är blå. Dock har dom sagt på vädret att det ska bli regn idag. Hoppas de inte blir så.
  Blir full rulle till stallet efter jobbet idag. Min lunch vecka sen har ja en del att göra i stallet. Rosa börjar närma sig sin fölning. Ska bli så mysigt med fölis igen. Kommer sakna de nästa år sen.

ha en bra dag alla

annie
0

Gomorron!

Sitter på jobbet igen. Ute är det grått, grått, grått… trist väder! Imorgon har jag hemmadag, då blir det mer tid till hästarna Skrattande.

sanne
0

Go morgon

Har fortfarande ingen dator, men får kolla runt lite på jobbet innan jag börjar… suck.. hoppas den nya superdatorn kommer idag eller senast i morgon.., sen ska man bara försöka få in all information i den nya.. jag har ju inte något kvar då hela hårddisken dog, backup…nja inte nyligen…

Hästarna mår bra o de sjuka är nu symtomfria, men vi börjar inte räkna än… veterinär kommer på fredag o ska friskförklara dem sen ska det ju gå 3 veckor innan vi är ur faraozonen, hoppas bara ingen annan blir dålig, men de verkar må bra !

Fölis mår toppen o springer runt som en galning i boxen, dom får vara inne på dagarna tyvärr, men i lera o snöslask vill jag ej ha dem ute.. nu börjar det även närma sig för Loni… undra vad som kommer ut där !

ha en fortsatt bra dag allesammans.

Anette
0

God Morgon!

Här är frostigt vitt, minus 3 grader och solen är på G. =O)

Har sovit såå gott efter jag vakade av igår så nu känner jag mig härligt pigg. Nu ska jag ut till pållarna och jag hoppas hinna pyssla lite med dom idag men först måste jag uträtta en del ärenden…

#3 Sköönt att det går åt rätt håll nu. Håller alla tummar för er!!!

Önskar er alla en bra dag!!

Annette
0

God morgon!

Här är det dimmigt och regnar lite. Det är inte bra, för mamma och jag skall ta en rejäl omgång med fällande ponnyer senare idag. Tänk vad olika vinterpäls de kan ha. Vissa har slät liggande, medan andra har nästan rättuppstående så man inte vet hur de ser ut därunder. Man får känna och gissa ;)

Nu skall jag göra klart lite pappersarbete och försöka få iväg det. I kväll är alla föräldrarn bjudna på café i miniorgruppen Cecilia är med i, så då skall vi förstås gå dit.  

Ha en bra dag!

Ranni
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon Sverige!

I stockholms södra del är det grått men inget regn. Ännu iaf. Är hemma och sjuk, har hosta, feber och hemskt ont åt njurarna. Det har jag aldrig haft tidigare, så lite orolig e man allt… Men jag lär överleva detta med! Fast jag är så lik en man då jag e sjuk, jag blir såååå dålig… Flört  Tur gubben skulle jobba hemma idag så han får ta ut hästarna, så jag kan ligga i sängen.

Ha en bra tisdag på er alla!

RebeckaKihlberg
0

God morgon!

I Malmö är det kallt och grått. Sitter på jobb i vanlig ordning, fast denna veckan är jag hundvakt och har fått dicpens från chefen att ta med jycken till jobbet..vovven trivs som fisken i vattnet, jag tror nästan hon överdoserats av uppmärksamhet.

Hoppas ni får en bra dag!

RebeckaSvensson
0

God middag!

Grått och kallt är vädret här i Uppsala idag och det har börjat komma lite regnstänk nu också.

Kunde inte somna i natt och sista gången jag tittade på klockan var den 4. Halv 6 vaknade jag med ett ryck och for upp för jag trodde jag hade försovit mig. Onekligen var det rätt skönt att kunna somna om för en stund igen.

Är egentligen schemalagda till 17 idag, men blev klara med vårt dräneringsprojekt i förmiddag så eftermiddagen kan ägnas åt lite annat, vilket aldrig är fel.

Hoppas alla får en bra tisdag!

Charlotte-J
0

God middag!

Idag har dom 2 minsta studiedag så dagen har ägnats åt pållarna.

Senare i eftermiddag kommer Malin och då ska vi dra päls på pållarna igen. Jättebra att hon kommit varje dag sen i fredags och hjälpt till, för mycket har hunnits med då. Tror hon ska få springa lite med unghästarna också när hon ändå är här, men det vet hon inte än ;-))

Amor vincit omnia Kyss