Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 13-bruks
Läst 1335 ggr
Puzzel
0

Tre års testet hur går det till ??

Har setat och pratat med två vänenr ang tre års testet hur det går till och vi fick för oss att hästen antingen reds eller kördes. Men fick veta att de inte rids här nu och undrar nu hur det går till. Har försökt söka efter det men då man inte riktigt vet vart man ska söka och är ny i shettis branchen. Vill ju göra rätt och inte fel.

( Visste inte under vilken grupp jag skulle lägga )

Annette
0

Det har funnits anvisningar på SPAF:s hemsida, men jag hittar dem inte nu.

Det som ingår är exteriörbedömning och löshoppning. Galoppen bedöms också.

Annette
0
zettan
0

När på året brukar 3 årstestet vara??

Annette
0

Det finns både vår och höst. Kolla i kalendern här www.spaf.info
Allt är kanske inte med där ännu, men det kommer. Ridsport brukar också publicera en lista.

Skaraborgs Ponny Avel har sitt 31 augusti i Nossebra, det hoppas kan kunna vara med på.

zettan
0
Puzzel
0

Tack Annette och Sandra kanon nu kan jag läsa på kolla när de passar mig bäst att visa och se va de säger. Kan vara en kul grej att göra, går det sen bra så är det ju roligare men har inte för stora förhoppningar. Hoppa kan hon och galoppen sa en halvblodsuppfödare var väldigt trevlig, det är väl extriören som vi faller på.

Tack för de bra länkarna nu ska jag läsa på.

Annette
0

Det meriterar ju även föräldrarna om hästen uppfyller vissa minimipoäng.

Milla
0

Jag ska faktiskt visa Viking på treårstestet i år i Åstorp.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

VeronicaP
0

#8 Nä men se där jag är ju också inne på att visa någon om jag hinner och det inte krockar med travtävlingar

Milla
0

#9 fast jag har faktiskt sagt det ett bra tag nu :-) Ska se om jag kan få töserna att hjälpa mig att löshoppa honom till helgen.

VeronicaP
0

#10 mm du har ju det *ler* så det är bara att träna på så han vinner skiten ;-)

RebeckaSvensson
0

Har lite planer på att försöka visa en av treåringarna i Åstorp. Ska bara försöka hinna med att träna lite löshoppning också. Som vanligt är det inte lätt att hinna med allt man skulle vilja.

Trim
0

Någon som vet  om ma nkan delta i något annat distrikt än sitt eget? Här i Värmland går tre-årstestet i slutet på maj. Själv fördrar jag på hösten när de inte växer lika mycket och har en chans att visa bättre gångarter.

Annette
0

#13. Du får starta vart du vill.

Puzzel
0

Håller tummarna för Viking , han är så snygg Milla.

Milla
0

¤15 tack snälla, jag vet ju att du har gillat honom från första stund, ja han är speciell min grabb. Sen är det ju inte fel att han är så där lite spökrädd för saker som inte han känner till, nä han är så rolig att jobba med och man liksom märker på honom när han känner sig trygg. En genom snäll kille som tar så väl hand om små killarna.

zettan
0

#16 mina ston dreglade av kärlek när ja visade kort på Viking för domFlört

Milla
0

#17 ååååå jag blir ju alldeles till mig här nu ju, akta er så jag inte blir stöddig Generad 

Ni ska veta att det värmer ända in i hjärtat när någon gillar mina hästar, själv tycker ju jag att mina är dom finaste och självklart så skulle dom ju vinna BIS varje gång dom är ute och visas. DOm har en stor plats i mitt hjärta alla och så även fina Celma och det blir tufft den dagen hon åker, men så är det.

Ni har själv fin fina hästar och jag gillar ju din Zettan mycket. Sen har jag ju inte sett Puzz live.

Men egentligen spelar det inte så stor roll om dom vinner en massa priser eller ej för dom är individer och jag i allafall älskar dom för just det dom är.

Oj, vilken utsvävningOskyldig

zettan
0

#18 hihiSkrattande

Puzzel
0

#18 Tack , ja spöken kan de små liven se ibland. Men de är underbara små liv ändå och det är så kul att jobba med dem. Kan inte förstå att jag för några år sedan såg ner på dessa små underbara varelser. Men man blir aldrig för gammal för att lära nu älskar jag dem . Hoppas jag kommer få se Viking live nån gång. Jag får åka ner och våldgästa er där nere.

ingrid
0

#13 Orebro brukar vara forsta helgen i september. Visar ocksa hellre host.

Johanna-Granberg
0

#21 Inte bra då går ju hingstpremieringen, hmm!!
Hur ska man göra då????

Annette
0

#22. SPA har i Nossebro 31 augusti. Lite längre för dig att åka, men kanske ändå ett alternativ?

Kris_J
0

#21 jasså där é duFörvånadFlört

Veritas odium paretFörvånad

ingrid
0

#24 star pa paris flygplats o vantar pa connection :)  Ringer imorgon landar sent.

Anna-Karin
0

Läste i tidningen Ridsport Avelsextra att man var tvungen att avlägga ridprov på treårstestet för att kunna få dressyr eller hoppdiplom. (om man har poängen med sig givetsvis)

Gäller detta vara ponnier oxå eller är det bara de stora hästarna… någon som vet?????

Hanna-D
0

#26 Endast de stora hästarna.

ingrid
0

Påminner om att vårens första treårstesters anmälningstider löper ut den här veckan.