Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 487 ggr
Annelie-P
0

God förmiddag 10:e april

Har aldrig tidigare skrivit godmorgonrubriken, men nu verkar det vara dags! I Östhammar faller snön och det är jag väldigt trött på. Förra veckan packade jag undan alla overaller, men nu är de framme igen..

AnnaLundin
0

hehe, kallas aprilväder…

Fast här skiner solen även om det är lite disigt. Vi hoppas på en fin dag.

Zandra har 5 dagar kvar till fölning enligt kalendern, men hon har inte läst i kalendern utan ser ut att planera att vara dräktig ett bra tag till… Däremot är det nog inte så många dagar kvar tills fåren börjar lamma.

Puzzel
0

Va mysigt det låter när man hör om alla små fölisar som kommit och väntas komma. Själv får jag hålla tillgodo med stallchafens lamm ungar som fötts och de är coskå underbart söta och busiga 10 st små har vi där ute nu. Puzz gillar att busa runt med fåren hon, brukar hitta henne inne i fårens box ibland. Fåren har en dörr med sån där plast för in i stallet till en box , så de kan gå in och lägga sig. Puzz lyckas klämma sig in genom denna dörr och står gärna med fåren i denna box. Kanske hon tror hon är ett får. Nu har vi öppnat lösdriften åt dem alla får som hästar men det är bara fåren , lamm + Puzz som är där inne. Araberna tycker alla de andra är galna som går in i det där konstiga mörka rummet, finns en lampa men det är ju inte ljust som i stallet.

Idag kommer det snö blandat regn och jag sitter inne och SKA plugga samhällskunskap till morgondagens prov, men har ingen som helst lust egentligen har aldrig intresserat mig för politik, agenda 21, EU mm men nu får ja läsa på de så jag klarar mig i morrn.

SannaHolmgren
0

Godeftermiddag.

Det märks att det är vår, nu har man mindre och mindre tid att sitta framför datorn. Gudars vad gräset växer i hagen, nu har min häst slutat äta hö, han har petat i sig knappt två kilo på två dagar. Ändå har jag stängt av halva hagen som var lite söndertrampad på vissa ställen.

Särskilt smaskigt gräs verkar det vara ute på mossen för han går i timmar där med nosen i backen.

Nu ska vi äta torsdagsärtor och ha pannkaka till efterrätt till ungarnas förtjusning, det var länge sen vi åt det. Ha det så bra alla!!

balotte
0

God kväll!

Nu har vi varit duktiga, har räfsat upp all skit i hagen helt slut. Balotts tid gick ut för 5 dagar sen, visar inga tecken på fölning. Nu ska jag sätta mej och ta det lugnt.

Gosa
0

God kväll,

Jag är nyss hemkommen från jobbet, härligt med torsdagkvällar för då har jag tre lediga dagar framför mig Glad

Idag är Alison tre veckor över tiden Förvånad, jösses, när har hon tänkt att föla?? Bara att vänta och se men jag börjar bli lite trött i kroppen efter allt nattvakande…