Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 1753 ggr
ThiffannyJ
0

Webbstamboken

Har blivit blå! Tjusigt! Känns dock lite annorlunda att titta i den =)

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

zettan
0

ja märkte de med häromdagen =) De blev väldigt bra.

[Croneld]
0

Blåblodigt eller!

Linda-A
0

Vad smidigt att färg och mankhöjd står med i stamtavlan så att man slipper gå in på alla hästar i stammen för att kolla det!

IdaS-A
0

snyggt!

Annette
0

Toppen med färg och mankhöjd!

Hallonbuske
0

Varför står det mankhöjd på en del medans det saknas för andra?

sanne
0

Jätte fint har det blivit!!!

[Billan]
0

# 6

Alla är nog inte mätta.

VeronicaP
0

Det är bara de som är visade på premiering som höjden står med , synd att inte höjden på de hingstar tex som är visade på premiering men inte blivit godkända finns med inte ens deras resultat , även alla de med mätingtyg finns ju inte heller med men man kan ju inte begära allt. *ler*

Fast nog tycker jag att alla hingstar som är visade på premiering godkända eller inte godkända skulle finnas med .

Charlotte-Aveback
0

Oj, så fin webstamboken har blivit! Jättebra med färg och mankhöjdsinformation i stamtavlan. Glad

Lise
0

Jag skickade in kopior på mätintygen på våra travponny och det är uppdaterat i stamboken nu.

VeronicaP
0

#11 aha det kanske man skulle göra jag har ju mätt de flesta av alla våra ju även hingstarna som uppnått rätt ålder *ler*

Miija
0

Att det tillkommit mankhöjd och färg på hästen är jättebra! Vilket jobb som läggs ned.

Men är det bara jag som tycker att bakgrundsfärgen är jobbig för ögonen…?   Har inte världens bästa skärm heller, kanske jag ska tillägga.
Tycker den beige-aktiga bakgrundsfärgen var lättare att läsa på.Oskyldig

Hanna-D
0

Det blev kanonbra tycker jag. En eloge till Fredrik!

Milla
0

Vilken service vi inom shetland har som har hela stamboken på nätet, helt fantastiskt!!

Stor eloge till Fredrik!!

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

[Rebecka]
0

var precis inne o kollade på den o tycker den var ursnygg

VeronicaP
0

Håller med övriga stor Eloge till Fredrik :-)

ThiffannyJ
0

Nu är det vit, eller är det bara min jobb dator som inte fattar att den ska vara blå??

www.minishetland.com

UlrikaHalfvarsson
0

den är vit här oxå

zettan
0

hm varför vit nu för?

RebeckaSvensson
0

#20 Den uppfattades som lite svårläst med den blåa bakgrunden.

VeronicaP
0

#21 Jag tyckte det var lika lätt med blå färg , gillade ju den färgen jag *ler*

ThiffannyJ
0

Vad synd, tyckte att det var ett bra upplyft, nu blev den nästan lite tråkig…

www.minishetland.com

Kris_J
0

Jag tycker den var mer lättläst som blå.

Veritas odium paretFörvånad

Miija
0

Den cremefärgade som var från början var bäst. En mild bakgrund till den svarta texten.Glad

Cattis
0

Jag vet int vad ni har för färginställningar på era skärmar :-) Men den första var på min skärm rejält orange, och den sista nu igår - den var lysande lila. :-)

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

zettan
0

Ja som är synskadad tycker oftast det är jobbigt att läsa på vit bakgrund. Jag ser bäst på rött eller orange bakgrund. Den som var från början gick bra för mig. Den blåa blev lite för mörk.

Trine
0

Kanonbra ! Jag gillar att det är höjd o färg med nu,förr fick man bläddra som 17 för o få fram den infon.

Kratern
0

Information om mankhöjd fanns förut också (längst upp till höger)

Charlotte-Aveback
0

#29: Precis, men inte i själva stamtavlan för varje individ som det gör nu. Man får nu en snabb överblick över färger och storlekar på t.ex. far- och morföräldrarna, m.fl. i stamtavlan.

ThiffannyJ
0

#30 Tog en stund innan jag fattade vad ni menade med mkh I stamtavlan Skrattande Tycker att det är kanon, men ser gärna att det kommer en bakgrundsfärg i stamtavlan i stället för det vita, tycker att det blev mer svårläst nu…

www.minishetland.com

Annette
0

Jag gillar den blå bakgrunden bäst. Nu blev det väldigt blekt och intetsägande.

Kratern
0

Såg aldrig den blå bakgrunden, men har personligen väldigt svårt att läsa vit text på mörk bakgrund (om det var så det var)

Annette
0

#33. Det var ljusblå bakgrund.

Kratern
0

#34 OK. Med svart text?

Annette
0

#34. Ja, det vill jag minnas att det var. Jag tittade bara in som hastigast under tiden den färgen fanns, men jag tycker att det gav ett mjukare intryck än vad det är med vit bakgrund och svart text.

Kratern
0

#36 I så fall var det synd att de tog bort den blå färgen. Men den orange/aprikosa de hade innan var bra tycker jag.

VeronicaP
0

Tycker också det är jobbigt med den vita bakgrunden

[Anna-N]
0

Vad tråkigt att den blå är borta….var både snyggare o mer lättläst. Men för övrigt är det hur bra som helst med mkh o färg.

AusaBausa
0

det är helt fantastikt att vi har den servicen med våra shettisar på nätet…önskar det var så på fler raser…bla halvbloden…

Hanna-D
0

#40 Halvbloden har ju BLUP-sidan med härstamning, avkommor, BLUP-index m.m.

www.blup.se

Annette
0

Nu är webstamboken ljusblå igen Glad.

VeronicaP
0

ja ja ja *ler* det gillar jag ;-)

zettan
0

ja gillar den oxå

Annette
0

Nu är det återigen nya vårfärger :) Fint tycker jag!

http://www.shetlandsponny.se/stambok/Visa3Led.asp?Nr1=106510

AnnaLundin
0

#41 - halvbloden finns där just nu, men det lutar åt att de kommer stänga den sidan för dem som inte är medlemmar i ASVH… Jag tror att de kommer förlora på det.

ThiffannyJ
0

Tjusigt!! Jag gillar att det är färg i stamboken, mycket mer lättläst då!!

www.minishetland.com

Kris_J
0

Nu har han trollat lite igen den gode stambokföraren! Så fint och bra.

Veritas odium paretFörvånad

Milla
0

så som stamboken ser ut nu tycker jag är jätte bra, lättläst och fint.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

[Billan]
0

Nuvarande färger är kanon fin och mycket lättläst även för oss med lite sämre ögon.

ThiffannyJ
0

Tycker också att den är kanonfin! Skönt också att det blev "rader" när man söker på ngt namn och man får upp många, mycket lättläst och TACK till Fredrik, vilket jobb!!

www.minishetland.com

Linnah
0

Jag tycker ärligt talat att färgerna är rätt gräsliga just nu. Läsbarheten är inte alls bra med här färgerna, och det går emot alla standarder. Förhoppningsvis kommer Fredrik fram till något bra till sist, det står ju också att han inte är klar ännu.

ThiffannyJ
0

#52 Vilka standarder? Jag tycker det är bra, en ljus bakgrund (gul) och svart text. Lätt att se.

www.minishetland.com

RebeckaSvensson
0

#52 Jag kan tyvärr inte mer än hålla med dig om färgerna. Men sedan är jag så tråkig och vill alltid ha det väldigt enkelt och stilrent.

jojjehanna
0

#52 enligt en psykolog som brukar göra bla dyslexiutredningar på elever på skolan där jag jobbar så är det ganska många med lässvårigheter som bättre uppfattar texten om bakgrunden är gul istället för vit. Gäller med svart text. Har haft elev där man alltid skulle kopiera på gult papper istället för vitt.

Annette
0

Nu finns det ännu fler finesser i webstamboken :)

http://www.shetlandsponny.se/stambok/SokUtst.asp