Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 1170 ggr
zettan
0

God morgon 11 April

God morgon

Här skiner solen och ett täcke av frost ligger på marken. Är ledig från jobbet och ska ha en heldag i sallet. Idag ska Zettan åka till sitt nya hem och en ny häst kommer hem till mig. ska bli jätte spännande.

Ska göra lite ärrenden nu på morgonen innan ja åker ut till pållanra. Tänkte släppa på lite mer gräs idag en stund också så magarna vänjer sig

ha en bra dag alla

sanne
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Go Morgon !

Äntligen efter många timmar har jag lyckats få tillbaka min front page ! TACK !! snälla MIlla o din kära man CH, …

Lilla Chelzea är så framåt o hoppar runt som bara den, hoppas hon får en lek kompis snart, Loni har faktiskt fyllt i spenarna oxå nu så man vet ju aldrig, hon har ett tag kvar iof, men samtidigt är hon betäckt under 10 ! dagar så när hn tog sig vet man ju aldrig..

nu ska jag snart köra barnen o sen ska jag ner o äta frukost hos mamma o pappa , skönt o bli lite bortskämd..

ha de så bra alla,

zettan
0

#1 Hon är så fin Sanne. Grova ben också =) längtar tills man kan komma upp och kolla på henne.

balotte
0

God morgon!

Har släppt ut hästarna och sitter nu och äter frukost ska snart köra till jobbet. Idag blir en lugnt, ont i kroppen efter att ha räfsat upp all skit i hagen igår. #1 mycket fint litet föl.

Ha en bra dag alla!

Pyttis
0

#0 LYCKA TILL MED NYA PÅLLANGlad Släppa på mer GRÖNT??? Här är det "bara" vitt vart man än vänder sigSkrikandes

RebeckaKihlberg
0

God morgon!

Guuud va skönt att det är fredag, denna veckan har varit så seg jobbmässigt. Ska bli skönt när klockan är 17 och det är dags att gå hem.

I morgon ska pållen kvala inne på Jägersro, har inte träffat honom på evigheter, så jag ska bunkra upp med en massa äpplen och kramar, min älskade lilla ponny. det börjar kännas lite tomt att inte ha någon häst alls nu, han går sista säsongen med nuvarande kusken, så jag får ta mig en stor funderare på hur jag ska göra sen, om jag ska ta hem honom och sätta igång med hästeriet igen eller om jag ska låna ut honom någon säsong till. Det enda som talar emot det sista är att jag inte vet hur jag någonsin ska kunna hitta en så bra fodervärd som nu…har själv gått på en del minor och hört skräckhistorier från andra om fodervärdar som inte skött sig som dom skulle.
Ja vi får väl se hur det  blir.

#1. Åh, så söt…kan man bli annat än kär?!

VeronicaP
0

God morgon , idag tidigt i morse så fick vi på slättens vårat första föl för året Det var Madicken som fick ett Rödskäckigt sto föl.

VeronicaP
0

En bild till

sanne
0

helt underbar, Grattis !!!

kristina-axtorp
0

Grattis Gonkan! Så fint skäckad hon är!

RebeckaSvensson
0

#6 Grattis! Vad kul att det blev ett sto!

Lise
0

#6 Grattis! Så roligt att det blev ett sto!

RebeckaKihlberg
0

Grattis gonkan!!

HannaDolly
0

#6 Grattis (:

zettan
0

Grattis Gonkan nu vart ja kär =)

Puzzel
0

Grattis #6-7 till fölisen så underbart söt den va.

Grattis Sandra till Amulette , va härligt att det funkade så bra mellan henne och Rosa. Hoppas Zettan kommer trivas på nya stället.

Idag red Dennis på Puzz i hagen , de vart trav på egen hand o studs över ett litet hinder. Hon är så snäll denna lilla häst, hon finner sig att Dennis som inte är så duktig på det här med att rida än, styr och studsar lite. Men hon tycker de är kul, annars hade han nog inte setat kvar så länge. men hon har inte gjort en tillstymelse till att kasta av nån av barnen. Det kan man kalla barn häst .

Sköt om er i det vackra vädret, som jag hoppas fler än vi får njuta av.

zettan
0

Nur är hagen färgglad =) Amulette och Rosa fann varandra väldigt fort. De står och kliar varandra hela tiden =)

Puzzel
0

#16 Mysigt värre, va härligt att de fann varandra då Zettan o Rosa inte var de allra bästa vänner precis. Härligt Sandra spännande och se va de två magarna åstakommer för trevligt sen.

Olofsson
0

#6 Grattis, vilken skönhet!!

VeronicaP
0

Tack alla , vi är jätte glada och nöjda här :-)

SaraDoos
0

#1 Vilka ben! *wow* skitläcker!

#6 MASSA grattis! Tänk, BÅDE skäck och sto :) snyggt tecknad med.

Och ja, jag har haft en lååång dag idag som började med hovslagaren kl. 8. Körde sen till Sandra och lämnade av 'raggsockan' (ser att hon rullat sig så fint också - hehe) och hämtade hem en JÄTTESNYGG dam :) hon är så fin så fin i min hage! *jätteglad* ihopsläppet blev FULL FART så jag trodde Hällan skulle pluppa ut bebben… men nej då, efter några varv i 3 hektars-hagen så orkade de bara beta :) väldigt lugnt när jag körde därifrån. Hoppas på fint väder i morgon så ska jag ta med kameran.

SaraDoos
0

#0 glömde ju säga TACK för idag :) hoppas vi ses snart igen (om inget annat så hörs vi ju!)

AusaBausa
0

grattis t fölen!!!! Jätte fint skäckföl o så sött föl i  #0..vilka härliga ben…