Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 20-föreningsfrågor-sss
Läst 788 ggr
[Billan]
0

Valberedningens förslag.

Är det någon som har sett valberedningens förslag till sss styrelse för kommande år. Borde det inte komma för kännedom snart.

[Billan]
0

Ingen ? Eftersom vi inte kan åka så är det av intresse att få veta.

Ellinor Johansson
0

Valberedningens förslag kommer att läggas ut på SSS hemsida på tisdag.

PP
0

Jag har bara en vag misstanke om att det inte kommer att publiceras något förslag på valberedningen med tanke på det "rabalder" det ledde till förra året… Hoppas dock att jag har fel, för det hör till god föreningsanda att medlemmarna får veta i förväg vilka som kommer att nomineras.

PP
0

Och där fick jag svar på tal direkt! Känns bra att jag hade fel..! Flört

Ellinor Johansson
0

#5 Lustigt att vi lyckades skriva samtidigtCool

[Billan]
0

Fortfarande inget om valberedningens förslag ?

kristina-axtorp
0

Det ligger ute! Motioner och verksamhetsberättelse också!

UG
0

Men jag hittar inte resultatet av BRUCH-ansökningarna i verksamhetsberättelsen! Minst två ägare har ju ansökt!

Ellinor Johansson
0

Jag tror att du kan söka BRUCH tidigast i år.

RebeckaSvensson
0

De första BRUCH:en kommer att delas ut i år, sista ansökningsdatum är den 31/12-08.

UG
0

Åh, då får vi vänta lääänge…

sonja
0

#11. Den som väntar på ngt gott…
King har  meriterna, men de är ju tyvärr för gamla.Ledsen Jag läste om BRUCH nu först i förra tidningen. Det är väl helt nytt? Tycker i alla fall att det är en jättebra idé!

ingrid
0

#12 BRUCH är helt nytt. De ponnys som får det för 2008 blir alltså de första som erhåller SSS brukschampiontitel.

#11 Är kanon när de kommer in tidigt, då det finns tid att kolla uppdem i lugn o ro, dessutom skicka en konfirmation på att inget ytterligare behövs utan att ansökan inkommit och är komplett för att kunna göra bedömning. Glad Har som mål att svara alla, så man vet att posten fungerar etc. Räcka ut tungan

Annette
0

I länken nedan finns en presentation av de nya personerna som föreslås till SSS styrelse. Mycket trevligt initiativ, tycker jag!

http://www.shetlandsponny.se/pdf/presentationer_2008.pdf

[Billan]
0

Håller fullständigt med # 14.

Charlotte-Aveback
0

#14: Ett jättetrevligt initiativ!

Jannie
0

Kul att så många är föreslagna från Syd. Lycka till alla!

PP
0

Håller med om att det var trevligt med en presentation av de "nya" på valberedningens förslag.

Fast jag undrar fortfarande över vem de inte kunde komma överens om, varför någon anser att den personen inte bör nomineras till styrelsen (varför andra anser att den absolut måste nomineras), vem det är som har avvikande åsikt (något personligt?) och inte minst varför man gått ut med att oenighet råder…. 

Jo, jag har nog tittat på lite för många såpoperor i mina dagar. Flört

Annette
0

Man får väl verkligen hoppas att det inte handlar om personliga saker. Man måste se till föreningens bästa, vilka personer som kan bidraga positivt till föreningsarbetet. Då måste personligt tyckande om människor sättas åt sidan, anser jag.

Jag tycker också det är glädjande att det är flera erfarna uppfödare som föreslås.

Linnah
0

#18 Jag skulle vilja säga att man brukar vara öppen med ifall valberedningen varit enig eller ej, och det behöver ju inte betyda att det varit någon stor stridighet utan bara att någon föredragit någon före någon annan. Är man flera personer så är det ju rimligt att man har flera viljor.

Däremot tycker jag att det vore brukligt om valberedningen faktiskt nämnde eventuella övriga kandidater som fortfarande kandiderar, dvs som kandiderar mot förslaget. Det brukar ske i de större förbund jag är engagerad i, om det finns motkandidater, däremot inte nämna de som tidigare varit nominerade/kandiderat men inte valt att kandidera emot.

MrsM
0

Är det fler kandidater på listan än styrelseplatser? Vore synd om inte alla kom med för det är en spännande blandning av folk tycker jag, så här "utifrån" (tror i a f jag träffat på de flesta). Vi ska vara glada över att det fortfarande finns människor som vill ställa sin tid till förfogande för föreningsarbete. Lycka till alla kandidaterna!