Medel för lederna?
Någon som använt/använder något tillskott e.dyl för hästens leder, om de varit stela e.dyl?
Vi har ett halvblod som har en lättare ledbrosk åkomma i hasen. Är ju naturligtvis inget att göra åt och han är inte halt e.dyl men kan vara stel ibland. Tänkte höra om någon har erfarenhet av alla dessa olika preparat på marknaden. Själv har jag aldrig använt något sådan och är ganska skeptiskt till huruvida det är verksamt eller ej med tanke även på övriga ingredienser i burkarna. Kan vara intressant att höra om något funkat för er…
det som jag har testat och som fungerar bra på gamla trötta leder är gurkmeja, men det är dyrt som bara den
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Glucosamin (kanske felstavat) använder vi på våra ponnyer som tävlar det *smörjer* ju lederna och det är ju det vi människor äter när vi har atros..
Provat båda gurkmeja och Glucosamin till våran gamla hannoveranare. Det verkade fungera bra på honom i alla fall.
Tackar för svar! Får se om vi testar något, han ska i o f säljas nu men bättre sent än aldrig kanske…..
Vad heter gurkmejapreparatet? För man köper det väl inte rent…?
#4. De som jag vet gett gurkmeja har köpt det i vanlig mataffär.
Jag skulle föredra glucosamin eller MSM. Finns på Ridsportbutik.
Vet inte om det finns flera, men Bio Synov innehåller bland annat gurkmeja.