God Morgon 080414
Sänder denna dag en tanke till Englas familj!
Så hemskt, ska det vara så här?
Man måste väl kunna ha barnen ute, utan att någon ska göra dem illa.
Annars bär det av till jobbet strax, senare idag ska transporten få sej ett bad inför besiktning och försäljning.
-grader men vackert väder. Det blir nog lite ridning ikväll oxå.

morrn morrn
Håller med Pernilla. Sänder en tanka till den engelska familjen som igår fick veta att sin 10 åriga Engla mördads. Fy hur kan man leva med de? Lider med familjen.
Idag är det mkt på schemat. Först till jobbet. Sen ska ja till frissan och sen till symcentralen. Hästarna får ja träffa i kväll. Måste göre en del förberedelser i stallet då jag åker till Mullsjö på Torsdag. Ska bli kul att komma dit.
Ha en bra dag alla

Go morgon
Något trött idag, man blir det av o ligga i soffan.. Loni vandrade väldigt i går, men i morse var hon helt obekymmrad över att matte knappt sovit..hon kan ju likaväl vänta m bebis en vecka till, men hon är väldigt redo, tycker jag ivf.. ja ja det kommer när det kommer.. troligen på lördag när man inte är hemma..
Lider så med Englas familj, det är så ofattbart. även en tanke till Pernillas familj, som äntligen fått ett svar, om än inte det man önskar. tänd ett ljus för Engla !!
Ser ut o bli en fin dag idag, det märks på hingstarna att våren börjar komma, dom skriker o är allmänt stökiga..
ha en bra dag allesammans
Halloj!
Sitter på jobbet igen… Dagen är full av aktivitet med läkarbesök för barnen, simskola och instrumentdemonstration på musikskolan i stan.
Det som hänt Engla är helt ofattbart, så hemskt att ord inte kan beskriva. Det tar tag i en och vrider om - gör ont och jag känner själv att jag inte orkar ta in. Det hennes familj går igenom är en förtvivlan för stor för att förstå. Så hemskt! Mannen är ett monster!

Usch visst är det hemskt med allt som händer runt om en, snart kommer man knappt våga gå ut själv eller släppa ut sina barn längre . Här hittades en lärare mördad i fredags utanför skolan. Man undrar ju vad det är för samhälle man lever i och varför ingen reagerar. Vi har stängt alla slutna anstalter alla med problem slussas ut bland oss "friska". Människor som kanske bott isolerade i många år ska plötsligt kunna klara sig själva. Men tyvärr är det inte så enkelt som våra politiker tror. Många söker hjälp men vänta tiderna är för långa , ingen tar dem på allvar förrens en sån här sak händer nää fy sjutton. Lider med denna familj så mycket.
Nää nu talar vi om bättre roligare saker som våra underbara små 4-benta vänner. Är själv snart på väg efter att ha skickat Björn ligan till skolan . Idag blir det nog en lite kör tur.
God morgon!
Så var det måndag igen, lite smått kaos på jobbet, men det reder nog upp sig under dagen.
Jag var på Jägersro i helgen och tittade när pållen kvalade, han gick bra och klarade kvalet med god marginal. det var kul att få träffa den lilla pälsbollen igen.
Jag pratade med en kompis om det här med Engla igår, hur ska man våga låta sina barn (när den dagen kommer) cykla själva?..man måste ju våga, men usch….allt kan ju uppenbarligen hända. Det är verkligen fruktanvärt det som hänt, men förväl att han ändå erkänt så att familjen kan få ett avslut och att man kan få redan på vad som hänt flickan.
Jag hoppas innerligt att han får ett kännbart straff!!
Ha en bra dag!

Tänker på Englas Familj, så tragiskt att sådant här händer, stackars fam. Ha en bra dag.

Lilla Engla
… När man tänker på detta hemska är ens egna små bekymmer med förkylda katter, höga elräkningar, skadade armar och blåa svärmödrar bara bagateller.
Min sjukgymnast har blivit liggande i influensa, så jag får troligen stanna hemma en vecka till, de förbjöd mig att börja jobba innan han godkänt det.
Cecilia har också åkt på något, så hon är hemma från skolan idag. Ena katten är förkyld så jag skall hämta ögondroppar till henne i eftermiddag. Solen skiner och vädret ser jättehärligt ut. Jag hoppas på rolig post idag, så jag får lite arbete att göra.
Nu skall jag gå till jobbet och kopiera. De har fikarast 9.30 
Ha en bra dag!

God middag.
Efter att man har läst om alla hemskheter så känns det skönt att vi bor så här långt ut i skogen som vi gör. Här finns det inte en enda väg förutom vår egen, så om någon kommer hit överhuvudtaget så är det för att vi har bjudit in dem.
Morgonen startade vi med en ponnypromenad då tjejerna ville rida.Passade på att dra päls med gummiskrapan då hästen för några dagar sedan började fälla på allvar. Har lagt in en tuss hö i hagen också, men till ingen nytta eftersom muller inte äter en enda tugga längre av det. Gröngräset som sticker upp smakar mycket bättre.
Sedan har vi ätit en tidig lunch och snart bär det iväg till dagis, fritids och jobb.
Ha en bra dag.
tänker också på Engla tände ett ljus för henne igår!!! här är de grått!!!! kramiz