Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 438 ggr
zettan
0

God morgon 15 April

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morrn morrn

Här är det en kall morgon med frost på marken. Men fåglarna kvitrr och det är uppehålls väder Cool.

Idag kommer det en djurpratare till en av hästarna. De ska bli mkt intressant att höra vad som sägs och vad som stämmer och inte stämmer. Jag hade ute en sån för flera år sen till min storhäst och fick då massa svar på frågor som sedan gjorde väldigt mkt får våran träning.

Men först ska ja till jobbet. Jobba lite.

HA en bra dag alla

annie
0

Gomorron. Hoppas att dagen blir bra, börjar bra med sol Skrattande. Igår hade vi lite kaos när barn nr 2 i skaran ramlade av gungan och slog sig gul och blå. Blev tur till lasarettet men han har inte brutit något, en spricka i handleden dock. Idag får han återhämta sig hemma med pappa. Själv ska jag jobba - igen.

Mija
0

Morrn morrn!

Här vaknade man till frostnupet gräs, brr, visserligen bara -0, men kallt ändå, men solen skiner redan igenom så det blir nog bättre senare.

Dagen till ära sitter man och snörvlar med en kopp varmt honungsvatten då man åkt på en rejäl förkylning, inget kul. Har nu skickat iväg den stora tjejen till skolan, den lilla ligger nerbäddad, även hon genomförkyld och febrig, bara att invänta att fler i familjen insjuknar då symptomen finns, suck.

En ljusning i det hela är att jag nu med spänning följer mitt ena sto som fyller i juvret mer och mer för varje dag, spännande.

#1 Skönt att det "bara" var en spricka och inget mer.

Ha en bra dag

Daladis
0

God morgon!

#1-Hoppas att handleden blir bra fort!
Här är det -2 och väldig dimma. Men det ska bli skapligt under dagen. Ska gå en prommis med hästar och hundar och sen tömköra Dido. Eftermiddagen ska jag ut i skogen och spåra med hundarna. Häärligt att äntligen bli kvitt förkylningen som däckade mig under helgen!
Ha en bra dag alla! //Erica

sanne
0

god morgon

här är lite mulet o grått men det klarnar säkert upp. Min lilla Loni beteer sig lite underligt nu på morgonen så hon får minsann stanna inne tills jag kört barnen till skolan… jag vore väldigt glad iof om fölet kommer denna veckan när jag har semester.

Jag har fixat en tillfällig hemsida nu när jag sabbat våran andra… adressen dit är www.solliden.dinstudio.se

ha en bra dag !

Annette
0

God Morgon!

Tyvärr är en spricka inte så "bara", det har jag tyvärr erfarenhet av, är inne på min sjätte sjukskrivningsvecka nu. I allra sämsta fall kan det gå 3 månader innan jag kan jobba för fullt igen. Hoppas åtminstone han inte har allt för ont, stackaren.

Här skiner solen för fullt, men jag skall hålla mig inomhus och försöka lära mig nya saker :) Cecilia får vara hemma idag också för hon är väldigt rosslig. Det går kikhosta på skolan, men det har hon klarat sig från, åtminstone än så länge.

Ikväll blir det hästar. De fäller för fullt och ser rätt trista ut. Men de är lika snälla och goa som vanligt ;)

Ha en bra dag!

balotte
0

God morgon!

Ska skicka dottern till skolan sedan ska jag jobba ikväll blir det en riktig genomgång av hästarna gamlan har inte så mycket vinterpäls kvar men nu har ju ungstoet börjat fälla ordentligt.

Ha det bra alla!

RebeckaKihlberg
0

God morgon!

Jag njöt av årets första grillat igår och det var lika gott som jag minns det. I Malmö är det riktigt vår-väder. Solen skiner, vindstilla…och pollen i luften Fundersam
Ikväll blir det lugnt för min del, ska fixa lite hemma är tanken.

Hoppas ni får en bra dag!

Puzzel
0

Morrn !

Här försöker solen titta fram , men kallt är det. Idag blir det en sväng ut och titta till pållan. Ska ta en liten diskusion ang stall och hästarna med stallchefen idag. Annars blir det en hel del plugga nu inför torsdagens prov.

#0 Du får berätta sedan va hon sa och va som stämde och inte. Jag ska som sagt ta en diskusion idag ang strö o annat , du vet ju orsaken.

[LinneaDahlberg]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Goddag!

Jag är på strålande humör trots att jag är sjuk. Ska pallra mig till skolan nu då jag sovit igenom de första 2 timmarna.
Lab hela eftermiddagen, dans ikväll trots förkylning på läkares ordination, och sen får vi se om jag åker hem till valparna som borde öppna ögonen idag! *hoppas*

Ha en bra dag allihop! Hoppas ni får sol som vi har här i Uppsala.

maggan
0

#9 SÖTNOS!

Puzzel
0

#9 Hon är så underbart söt lilla Lana. Du måste ta kort sen när de små ögonen öppnats.

[LinneaDahlberg]
0

#10-11 Matte kan inte annat än hålla med! Oskyldig