Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 1112 ggr
ThiffannyJ
0

Ett ljus för Engla...

Fick denna på mail i dag på jobbet…

Måndag den 14 april 2008 kl 21.00  tänder vi ett ljus i våra fönster för Engla och hennes familj.

Skicka det här vidare så att många  fönster får lysa för Engla.

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Sasser
0

Jag tänder självklart ett ljus för Engla och Pernilla.

Det är mkt dyster stämning här i Södra Dalarna (resten av landet ochså)… Det är så fruktansvärt hemskt. Svårt att hantera alla frågor som kommer från barnen..

Puzzel
0

Här ska det lysa ett ljus i fönstret för både Engla och Pernilla och även för alla innan dem som mist sitt liv på ett så drastiskt och hemskt sätt. Mina barn har frågat varför mannen " Anders" dödade Engla, vad svarar man dem. Jag vet inte det blir ju liksom inget svar, man kan ju inte heller säga att nått är fel i huvudet på en sådan människa för är det , det. Svåer är det och svar kan man nog aldrig ge fullt ut till dem, för hade man svaren skulle inte sånna här saker ske.

Sköt om varandra och var rädda om varandra.

Hanna-D
0

Här kommer det självklart att tändas ljus för Engla.

Kimpa
0

Har också fått sms:et och ska tända ett ljus och ägna dem en tanke.

Förstår inte varför det blir fler och fler som inte har spärren till vad som är rätt och fel.Ledsen

kolan
0

Jag kommer också tända ljus!!!!

tragist de som har hänt!!!!Gråter

zettan
0

vi ska samlas hela familjen vid 21 och tända ljus för Engla

[Teddy]
0

Jag tänder självklart ett ljus ikväll, men måste samtidigt gnälla på alla sms jag fått idag om detta.

Vem tjänar på att skicka runt alla sms? Inte Englas familj i alla fall, bara telefonbolagen. Mycket irriterande. Jag har tänkt på Engla varje dag sedan hon försvann och igår när hon hittades kunda jag inte säga något, bara satte mig ner och tankarna gick till Englas mamma. HUR kan man gå vidare efter något sådant här? En olycka, visst, det kan hända, men en vuxen människa som lurar iväg ett barn? Vad är det för värld vi lever i?

Min bror bodde i USA för ett par år sedan med sin då 13-årige son. Sonen cyklade till skolan ett par dagar, men sedan blev brorsan uppringd och blev ganska bryskt tillsagd att sonen INTE fick cykla till skolan. Just på grund av risken att bli bortrövad. Så brorsan fick skjutsa och hämta varje dag. Parkeringen utanför skolan var stor som två fotbollsplaner, där alla föräldrar väntade före och efter skolan. Det är väl inte så vi vill ha det?

Gosa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta ljuset är från oss till Engla och hennes familj.

Tänker på dig tjejen…

Milla
0

japp vi tänder också töserna och jag.

Det känns så fruktansvärt även om man inte kände familjen,

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

[Anna-N]
0

Tänder också ett ljus för Engla och Pernilla i kväll!

Här i Dalarna har det mesta kommit av sig. Stor sorg och det finns inte ord för det inträffade. Tänker särskilt på Englas familj. Hon har varit våran granne som mindre - det är oerhört svårt att förstå att hon nu är borta. Visar mitt stöd och omtanke genom att tända ett ljus i kväll.

annie
0

Här tänds snart ett ljus för lilla Engla. Så hemskt det som hänt och allt kommer så nära, speciellt som vi har barn i samma ålder… Så tragiskt. Hon har funnits i våra tankar sedan hon försvann och nu finns tomheten kvar. Får hoppas att det aldrig händer igen, hoppas kan man alltid.

VeronicaP
0

Här tänds ett ljus för Engla och ett för Pernilla

Jag lider med Englas familj , samtidigt som det måste vara skönt för Pernillas familj att få ett avslut på sitt .

Mija
0

Här brinner ljuset för lilla Engla, tankarna finns hos föräldrarna,  även hos andra offer och deras familjer finns tankarna och även för dem brinner ljuset.

Zebben
0

Ljuset brinner i fönstret för Engla.

Stackars mamma och närstående. Hur går man vidare, när man förlorat ett barn på detta vis?? Otroligt stark måste Englas familj vara!

Charlotte-Aveback
0

Det som har hänt stackars lilla Engla och hennes familj är helt ofattbart fruktansvärt. Ett glittrande litet liv är slut … på det mest förfärliga sätt. Stackars, stackars föräldrar som nu skall försöka hitta ett sätt att fortsätta leva med denna vetskap och saknad … Hur klarar man det?

[Billan]
0

Har tänt ett ljus för Engla i kväll. Engla och hennes syster har varit skolkamrater med mina barnbarn. Så tragist och onödigt det som hänt.

Klart gäller ljuset också för Pernilla som gått i skolan med vår son.

paparatzi
0

Vår familj tände också ett ljus för lilla Engla och alla andra barn och ungdomar som råkat ut för sjuka äckel, jag har gråtit så många gånger över lilla Engla.

Man försöker sätta sig in i hur fruktansvärt det måste vara för anhöriga, har ju barn i samma ålder, kunde lika gärna varit någon av dom.

paparatzi
0

Fint av Dig Thiffany att Du tog upp detta…