Löshoppa shettis
Funderar på att löshoppa mina shettisar. hur högt kan man ha hindren? (Måste börja träna nu om det blir så att jag anmäler mig till 3-års testet till Våren.)

1m ska dom väl klara…hört många shettisar som hoppar det på löshoppning…
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
på treårstestet kommer hindren vara MAX 80 cm. Sen är det lite olika beroende på domare, en del låter hindren stanna på 65 för att de tror att shettisar inte kan hoppa högre elelr nåt :( Och andra ska absolut låta dem hoppa maxmått på hindret.
Jag har hört att hindren ska ligga på 50-70 cm på treårstestet och att det ska vara en oxer. Har jag fel?
Inger: när man löshoppar på treårstest och kvalitetsbedömkning har man alltid ett hjälphinder + en oxer
Jag har inte testen i huvudet, men generellt brukar det finnas en maxhöjd angiven och att domaren har rätt att höja ytterligare 10 cm om det finns skäl till det. Vissa domare höjer alltid dessa 10, andra gör det inte. Reglerna för ponnyerna är lite luddiga dessutom, måste jag säja-
#5 Förlåt, jag räknade inte hjälphindret eftersom det ska vara lägre.
Jag TROR att oxern får vara upp till 80 cm, det var i af vad min hingst fick hoppa på treårstestet. Hjälphindret brukar vara på ca 50 cm.