Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettfärger
Läst 7358 ggr
Cattis
0

Färger - Rödblack

En ny färgartikel kommer här. Denna gång publicerar vi bilder på de rödblacka.

Här nedan ser du bilder på rödblackar i olika nyanser. På bilden av Kenzo ser man tydligt den karaktäristiska ålen, som är ett av de blacka ponnyernas starkaste kännetecken.

Har Du en bild på en shettis i denna färg som Du tycker kan passa här? Maila den då till cattis@monkeytoys.com

Tidigare färger i artikelserien:

Länkar till de som bidragit med bilderna:

Av: Cattis

Datum för publicering

• 2006-05-11

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

kacka
1

Hur ser man på Rasmus att han är black? Är det för att han har ål eller är det för något annat? För jag tycker han är väldigt fuxlik…

Cattis
0

Jag tog med den bilden för att visa hur ett rödblackt föl kan se ut i färgen. Ja han har en mörk skarp ål, ser ut som ett penseldrag längs med ryggen. Han har de ljusa öronspetsarna och zebraränderna på benen. Jag kommer att lägga in en bild på honom som äldre också, jag har bara inte hunnit dit än. :-)

/Cattis

Peppe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har en rödblack i vårat stall som ser ur precis som en isabell fast med ål…jättefin är han, synd att han inte är hingst…han hade lätt blivit godkänd, har fått 42p på utställning.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

nallebjörn
0

#3 nja Smiggo har fått lägre poäng flera gånger som valack så godkänd hingst skulle han nog inte bli… och han är ju typiskrödblack. Alldeles för mörk för att se ut som en isabell. Men han är duktig i körning vad jag vet

Peppe
0

Ja, att han har fått lägre poäng det förnekar jag inte. Men om man jämför med bolderna på dom andra rödblackarna här ovanför så tycker inte jag att dom har samma färg på manen…och kollar man på isabellsidan sen så finns en jättemörk isabell med där, mycket mörkare än Smiggo Räcka ut tungan

Cattis
0

Smiggo ser precis ut som en rödblack med ljus man o svans.

/Cattis

nallebjörn
0

#5 jag har sett Msiggo flera gånger Live. Han är som Cattis skriver typisk rödblack.

kacka
0

#3 den ser inte ut som en isabell utan som en FUX!

VeronicaP
0

Nä men kolla rumpan där ser man att den är rödblack och ibland i vinter päls kan de se lite mer fuxiga ut.

kacka
0

Rumpan? Du menar under svansen? Vad är det för skillnad på en black där?

VeronicaP
0

Nope kollar du bak på rumpan på den bilden så ser du att den inte är fuxig , annan färg…#3

För det var ju den du skrev om att den såg ut som en fux

Peppe
0

Vad ni missuppfattar allt allihop.

Jag vet att han är rödblack, jag har väl sett honom varje dag i 3 år. Poängen är den att han har en annan nyans på rödblack emot dom andra som är här uppe. Han är den som har ljusast man och svans.

Personligen tycker jag att han har den finaste nyansen av rödblack.

[LinneaDahlberg]
0

En black är en "vildfärg" så som Cattis skriver syns detta på färgen- zebraränder, ål, ljusare vid buk, MEN vad jag nyss fått lära mig är det absoluta säkra tecknet är att undersidan av hårstrået (som alltså ligget MOT hästen) på en blackhäst saknar pigment

StuteriLA
0

Hur kunde man se det på öronen?

Anna Manberger, www.stuterila.seSkämtar

Thorshoj
0

De har tit helt lyse ørespidser, lyse kronrande og når du vender vinterpelser er den hos cream dun helt lys og på dun er den grå. Ålen fortsætter i halen og manken har ofte mange farver i sig. På cream dun kan farven nuancere fra næsten fux til helt lys. Når du ser en cream dun ved siden af en fux, kan man godt se at den ikke er rigtig fux.

UG
0

Min rödlacka vallack.

Thorshoj
0

Cream dun/ rödblack sto på 102 cm. Hun er i familie med Kenzo

Thorshoj
0

Thorshøjs Svafner 1 år