Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 407 ggr
balotte
0

18/4 god morgon

God morgon!

Ska snart ut till trollen och servera frukost sedan till jobbet. Ieftermiddag blir det putsning på häst och sele tills imorgon hoppas det kommer och gå bra för alla i Grevagården.Vi ses imorgon.

Ha det bra alla!

sanne
0

God Morgon

Här skiner solen, fast det är än så länge 3 minusgrader.. Loni tyckte inte att hon ville föla inatt heller… men men hon har till Söndag innan "tiden" går ut.. så det blir säkert på Lördag när ingen är hemma,, suck.

Är så arg idag, då vi nu förstår att ena sonen utsätts för "mobbning" i skolan av en j..el unge. Har inte han problem redan innan med sin diabetes?! Fy tusan va små ungar kan va elaka, nu får vi ta möte på skolan idag.. Sen ska det storhandlas o städas o allt sånt.. i Morgon bär det av till Grevagården, dock utan häst, men kul o se alla fina hingstar !

hoppas alla får en bra dag, det är nog ganska mycket nerver där ute i dag o kväll kan jag tro…

Annette
0

Vilket härligt väder :)

Jag skall vara inne och stryka tvätt och stånga huvudet blodigt på en annan sak. Men i eftermiddag/kväll blir det hästar. Var ute och gick lite med Hedda igår. Hon har äntligen insett att man får komma hem igen när man går på promenad :) Förut har hon mycket motvilligt lämnat gården, men nu hängde hon glatt med.

Kylskåpet ser ut att behöva fyllas på här också.

Hingstpremiering i morgon, självklart skall jag dit :)

Ha en bra dag!

Mija
0

God morgon!

Morgonstund har guld i min sägs det ju, idag känns det just så, vakna till solsken och det ser ut att bli en underbart härlig dag idag med. Har just varit och fodrat pållarna, härligt så här med en mysstund med hästarna så här på morgonen, visserligen vill de nog helst ha sitt foder mer än lite gull, men ändåGlad

Idag blir det fortsätta kurera sig själv så man kan åka imorgon, hostan har blivit bättre och snorig, ja, det är man ju fortfarande. Har haft lilltjejen hemma hela veckan då hon också åkt på det här och i och med att hon har det jobbigt med astman så blir det inte bättre vid förkylning, hon har det riktigt jobbigt just nu, stackare, hoppas hon blir bättre snart.

ha det gott alla

RebeckaKihlberg
0

God morgon!
Våren är verkligen i skåne, solen skiner och det är verkligen härligt väder, så i morgon blir det grillning.
Känner mig allmänt mossig idag, solen och värmen medför ju även pollen och det känns verkligen. Tur i oturen att min kära mamma jobbar just med allergier, så jag ringde in en beställning på div medicamenter, så snart är jag redo att möta våren.

Hoppas ni får en trevlig fredag!!

Puzzel
0

#1 Hoppas det går bra på mötet, och ni får ordning för sonen på skolan. Visst är det hemskt att små barn kan vara så elaka.

Här skiner solen och det är lugnt och skönt nu när björnligan gått till skolan. I går hämtades det hö så nu har djuren mat nån vecka iallafall. Hoppas värmen håller i sig, vi hade tänkt släpa ut våra för nån vecka sen men vädret vände tvärt och vart regn, snö och kallt så nu hoppas man kunna släppa dem. Idag blir det stallet en sväng, sen städa, plugga och handla.

Ha en bra dag allihop

Lauth
0

Jösses, nu är det allt vår ute.

Solen skiner och bönderna här uppe i Värmland är ute på åkrarna och harvar =)

Lite stressigt blev det för stackarna hemma när dom skulle harva och sammtidigt var tvugna att åka till maskinfirman och hämta nya såmaksinen. Men skiner solen så löser sig allt.

maggan
0

Jag har varit och kollat en jättefin nyfödd shettis bebbe. Såå fin!

Sofia_Schultz
0

#7 Va var det för shettisbebbe?!

maggan
0

Det var Babsans föl. Sååå Fin!