Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 811 ggr
Annette
0

God morgon 20 april

Ingen som vaknat till liv efter gårdagens hingstpremiering Flört.
Jag känner mig lite seg trots att jag bara var publik, men det klart man blir lite snurrig av alla snyggingar man såg.

Jag har varit i stallet, släppt ut hästar, medicinerat katten och hämtat taxen. Hur håller man bäst en katt som skall ha salva i ögonen? Hon slingrar sig som en ål och har väldigt vassa klor.

Denna dag blir helt sönderhackad, jag har tjänst kl 14, värdelös tid. Får greja med lite hästar i kväll istället. Taxen vill väl ha taxi hem igen ;)

Ha en bra dag!

Gosa
0

Idag fyller Matilda 9 år och vi har firat henne med presenter och frukost på sängen. I eftermiddag blir det kalas för henne, så jag ska väl röja runt här i huset med dammsugaren innan dess Flört

Alison håller fortfarande på sig, inget föl än.

Midlingur
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon!

Idag fyller min älskling två år. Stora killen. Tiden går snabbt, fick honom som 6 månader  gammal.

Miija
0

Solen skiner och en härlig vårdag är på G.

Annette: lättast är att vara två. Annars en frottehandduk runt kattkroppen så du kommer undan klorna lättare.Flört Sedan ska du "bara" lyckas hålla upp ögonen också utan att katten slingrar sig ur handduken. Lycka till! Cool

Annette
0

#3. Tack för tipset :) Jag hade behövt fyra armar i morse. Hon är rätt less på detta nu efter nästan en veckas salvande.

sanne
0

Go förmiddag

Man är allt lite seg från gårdagen , fast man "bara" var publik.. många fina killar som gick igenom igår. Det var en mkt trevlig dag !! Båda barnen hade dock feber näsr vi kom hem..suck.. i natt fick Hobbe ett "krupp" anfall o han o jag satt ute på trappan i en halvtimma, sen började det lätta. Så att arbeta denna vecka.. ja det ser inte så lovande ut :(

Inga mer föl här heller.. hennes tid går ut idag, men vi får se när den fölisen kommer… ska fixa lite med Jozo´s sommar age, så han snart kan få ner lite damer dit !

ha en bra dag allesammans !!

[Billan]
0

Seg idag, det blev en lång dag igår. Har ju alltid varit på premieringarna tidigare, förutom de två senaste åren så det var verkligen skoj att vara där. Förutom de fina hästarna, att  få träffa gammla bekanta shetlandsvänner och prata lite grann. Vi åkte kl 04,30 på morgonen och var hemma 21,30.

GRATTIS igen till alla som fick igenom sina hingstar igår.

VeronicaP
0

God eftermiddag .. Jag var tom uppe tidigare idag än vanligt faktistk var uppe kl 8 *ler* och jag är inte ett dugg seg konstigt med tanke på att jag frös hela natten till lördagen och sov dåligt pga det och sen höll i gång hela dagen och var hemma vid halv 8 tiden på kvällen . Har fått gjort mycket idag men har inte hunnit uppdaterat hemsidan ännu men det kommer MIllan ;-)

Smiggo
0

God eftermiddag får de väl bli nu =)

Här är allt underbart! Kanonfint vårväder och igår kväll fick Socker en välskapt liten hingst! Och allt gick hur bra som helst…bara de att jag missade de=( Va ute me Smiggo och körde och när vi va tillbaka vid 19.30 ungefär stod han där den lille krabaten! Han är verkligen helmysig lilla Sune. Varit ute idag och han sprang som den värsta gallopören!Glad HÄRLIGT!

Hoppas alla ni andra med föl har de bra å ni som ska få=)

VeronicaP
0

#8 Grattis till *lille* Sune*

Smiggo
0

#9 Tackar så mycket! =)