Letar efter Emil och Boy!
Hej allihopa!
Ca åren 1997-1999 skötte jag och en kompis om två shettisar som hette Emil och Boy. Vet inte var de kom ifrån. Då var de hingstar på ca 2 år. Dom bodde i Öregrund, (norra Uppland) innan dom såldes.
Emil var typ isabellfärgad, alltså ljusbrun (nästan gulbrun) med vit man och svans. Han var den busiga, ville alltid hitta på hyss! Boy var mörkbrun och den lite snällarna ponnyn som gick efter en som en hund och tyckte mycket om att gosa.
Dom var också oskiljaktiga, om man ledde bort den ena så den andra inte såg sin kompis, blev dom alldeles nervösa och rädda och ropade på varann. Vad jag vet så var dom alltid tillsammans, från fölhagen liksom.
Sen vet jag inge mer. Vore SÅ kul att veta vart mina små pluttar har tagit vägen! MVH /Sanna

Bor ett par mil från Öregrund och jag hade i 5-6 år en svart shetland vid namn Emil, han var född -88, så det enda som stämmer är ju namnet! Tyvärr.
Okej, men tack ändå. Det var verkligen med sorg i hjärtat när jag vinkade av dom små drumlarna när de såldes. De var verkligen två av de mest personliga ponnier jag nånsin träffat…
*putt putt*