Bildäck i hagen
För att få lite rolig sysselsättning åt liten Joystick i hagen hade jag funderingar på att lägga ut lite bildäck åt honom.
Då protesterade min inte så hästinsatta sambo och va rädd för att Stickan skulle få i sig onyttigheter om han tuggade på bildäcket vilket han säkert skulle göra..
Så någon som har tankar kring detta? Vill ju inte förgifta lilla sötnosen.
Anna-Carin
Vi har bildäck i hagen och ställer vattenhinkar i, ingen har tuggat på dem….
Delad glädje är dubbel glädje :)
Jag har haft bildäck i hagen, dels för at ställa spänner i men också bara för att de skulle vänja sig till agility….ingen har tuggat på dem.
Veritas odium paretFörvånad

Jag har haft bildäck till vatten och foderhinkar men haft vuxna hästar så jag har aldrig tänkt på gifter å sånt tidigare.. Vill ha de så att man som nyfiken pålle ska kunna gå igenom.. putta på osv..
NU har jag ju lilla Stickan snart 1 år och nordisen Krutrök 15 år fast han är som en 2 åring i huvudet.. därav mina frågeställningar..
Anna-Carin
vi har gamla fotbollar i hagen som de kan leka med;-D ingen tuggar på dem

Om de är så många som provat så tror jag att jag vågar också..
Är man hemma så kan man ju även lägga ut en pressening och lägga däcken på för undersökande små och stora pållar
Hagen kommer nog å förvandlas till en lekpark
Anna-Carin
#5 Jag hade pressening, bildäck och några bommar för att de skulle vänja sig för egen maskin, de fungerade bra.
Din lille får lite att fundera på och utforska och kan vänja sig i sin egen takt, det är kul att studera dem hur de gör innan de vant sig.
det var ju kul tips m presening o dyl material, även kul för stora hästar som beter sig som fölingar;-D

#2 Spänner, det heter ju spannar ;-)

!