Ärevarvsmusik
Sitter här och funderar på om det finns någon bra ärevarvsmusik där texten är på svenska. Förslag mottages tacksamt.
Nick Borgen - We are all the winners (dom sjunger på svenka med i den låten)
Delad glädje är dubbel glädje :)
Ja den är kanon 
Ja den är trevlig - har en kamratlig ton också. Bra tips!!
Fler förslag??

Radetzky-marschen är ju en klassisk gammal ryttarmarsch som ofta spelas i samband med ärevarv o.likn. Kanske inte så kamratlig … men väldigt pampig.
Håller med #1
Champangegaloppen - fast det är möjligt att det är just vad #4 rean nämt
Opus - Life är också en klassiker
Tina Turner - Simply the best (påminner visserligen mig bara om Milton, men ändå)
#7 på svenska var det visst ;-)
Ja man känner ju till en del engelska - men jag tycker nog att när det är många små barn inblandade, som det ju är med Shettisar, så vore det trevligt med svensk sångtext (om det finns några). Det är minsann en utmaning 

Har inte Niklas Strömstedt någon låt där han sjunger "Vi var oslagbara, vi skjöt från höften, vi hade svaret på allt.."?
Eller kanske Petters "Det går bra nu"? 
Själv har jag använt mej av en låt med en 90-talsgrupp som hette Limbo där de sjunger "Allt eller inget, inget eller allt. Lagom är ingenting för mej!" Det kändes ganska rätt på shetlandsutställning där många inte ens är nöjda med guldmedalj längre… 
Samma grupp har för övrigt en låt som går "Jag är uppe på toppen igen, och jag kommer aldrig, aldrig mer ramla ner igen..!"
Strömstedts låt borde man ju kommit på - den passar ju. Och gruppen Limbo får jag nog ta och leta upp för de låtar du skriver om är ju rätt träffande 
Kom faktiskt på en egen oxå - passar i barnklasser. "Bom sicka bom" med Ida (Astrid Lindgren).