Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 1395 ggr
zettan
0

god morgon 22 April

Morrn morrn

Även idag är det underbart väder och fåglarna kvittrar. Underbart. Idag ska ja först till jobbet som vanligt. Sen blir det stallet. Rosa är forfarande lite konstig och orolig men ja hoppas verkligen hon håller fölis ett par dagar till. Men de kommer väl när det är färdigt.

Ha en bra dag alla

SannaHolmgren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon.

Ska ut och köra idag, nu har jag mycket att träna på. Var på kurs i helgen och tränade i brukskörning. Vi hade vårbruk och harvade på ett plöje, alldeles utmärkt för två av hästarna som för första gången drog något efter sig. Muller fick dock inte dra någon stor harv, utan jag körde bara en stund med en liten sektion pinnharv och satte mig sedan i vagnen och körde i paddocken.  Bifogar en bild på fjordhästarna som körde i par.

sanne
0

Go morgon

Hemma igen.. barnen är verkligen inte bra, hög feber, Hemska i halsen o Hugo har dessutom ögoninflammation.. suck..

Vädert är underbart o jag hade varit så glad om lilla Loni kunde föla nu, hon var beräknad i går, men men det bryr hon sig ej om kan jag säga, fast i natt har hon levt rövare i boxen.. så orolig o kliar rupmen hela tiden, sen står hon bara o tittar på magen.. hon undrar nog va som är där inne… o det gör ju jag me!!!!

Det är så skönt att alla "sjuka" hästar är friska, tänk va dom kommer springa sen när dom får komma ut… hoppas gräset har kommit upp lite till då..

nu ska jag tvätta lite, Kul.. sen får vi hämta ut lite mer medecin idag, så hoppas jag att barnen blir bra snart.

ha en bra dag !

balotte
0

God morgon!

#2 Dom blir bra snart ska du se. Ska snart åka till jobbet och packa upp varor från Källqvists , Kyra och Sonnenrieter det är julafton varje gång vi får varor till butiken. Ikväll blir att göra en hage till geten (Getrud) så hon kan vara ute hela sommaren hon är väldigt rymningsbenägen men vi hoppas att det går med dubbla Gunnebo och eltråd i toppen hon kan tyvärr inte gå med andra getter hon blir fruktansvärt elak mot de andra.

Ha en bra dag alla!

Charlotte-Aveback
0

#1: Vilken häftig bild! Glad

Annette
0

God förmiddag!

Vilket krångel det är att vara sjukskriven. Det ringde just en tjej från FK, hon var väldigt trevlig. Men mitt ärende är tydligen väldigt besvärligt. Inte bra att vara deltidsanställd och deltidsarbetslös :( Nu skulle hon ringa vidare till både min nuvarande arbetsgivare och den jag hade för 3 år sedan för att kolla vilken sjuklön jag skall få. Dessutom har inte min nuvarande överlämnat ärendet till FK, blir man sur eller?

Vaknade dessutom med huvudvärk och allt verkar krångla. Vore nog lika bra att gå och lägga sig igen. Tänkte baka limpor men det blir väl misslyckat det också.

Det är åtminstone vackert väder.

HannaDolly
0

Är i Norge hos min syster och hälsar på, här skiner solen och man kan gå i shorts och linne, :)

Kanske är det sommaren som kommer nu? :P

Saknar hästarna mina, :)

Puzzel
0

Goddagens !

Vackert väder för en gångs skull tyvärr säger de att till helgen kommer regnet igen :(      . Blir fölsjuk av alla underbara fölisar man läser och tittar på i fölboxen. Ojoj att det får finnas sånna söta varelser. Själv har jag bara lagt in lite nya kort på min busa som hunnit bli 3 år, skit va tiden går fort.

Ha en underbar dag allihop

Milla
0

God eftermiddag!

Har idag varit duktig och skrivit in mig på Komvux där jag i aug. ska läsa omvårdnadsprogramet på semidistans, känns riktigt bra.

Inga föl idag heller, hoppas verkligen dom tänker föla innan fredag för då ska töserna och jag till Göteborgs horse show och ingen är hemma.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Puzzel
0

#8 Åhh va kul den gick jag fast p skola för 2 år sedan, själv sökte jag till Högskolan den 15/4.

Hoppas du kommer tycka programet är kul, jag gillade omvårdnads programet och att läsa distans. Lycka till