Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 846 ggr
zettan
0

utställningsfråga

Hej

En go vän till mig har ett sto som hon vill visa på utställning. Men hon är orolig för att hennes sto ska få sämre poäng efter en skada. Hon har vita hårstrån där såren varit. Kommer detta dra ner poängen? Ska hon försöka dölja de vita håren med ngt?

Tacksam för svar

ThiffannyJ
0

Jag har då aldig hört talas om något sådant, att man skulle få avdrag för att man har en del vita hår efter en skada.

Har själv visat hingstar som gått tillsammans, och ibland är det lite väl tuffa lekar, vilket ibland kan resultera i vita hår. Har aldrig fått påpekande om det.

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

zettan
0

Tack Linan för svaret. Ska framföre detta =)

RebeckaSvensson
0

I utställningsproppen för SSS:s utställningar står det att ingen konstgjord färgning eller make-up får förekomma, så att försöka dölja de vita håren ska hon inte göra.

Puzzel
0

Hur mycket vita hår efter skada är acceptabelt, när är det för mycket så man kanske ska undvika att visa. Några få vita hår kan jag förstå men om det rör sig om tex större fält.

RebeckaSvensson
0

#4 Eftersom det är hästens exteriör som bedöms och inte dess färg kan jag inte se att det skulle spela någon roll om hästen har vita hår efter en gammal skada. Är det däremot en skada som tex gjort att den inte kan röra sig ordentligt är det klart att poängen kommer att bli därefter, men färgen har inte någon betydelse för bedömningen.

Puzzel
0

#5 Va bra, ja det är klart förståligt att rörelserna väger tungt om de blir hämmade av en gammal skada.

zettan
0

Tack snälla för kloka svar.

ThiffannyJ
0

#2 Inga problem!! Skrattande Ibland kan det ju gå lite hett t ill i unghingsthagen!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

VeronicaP
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja det kan man väl säga att de där hingstarna kan få några bett . Våran Bethoven som blev godkänd i helgen syntes det ju klart och tydligt vart de andra hingstarna hade bitit honom ;-)

Puzzel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om ni tittar noga på bakbenen på denna bild så ser ni vita fläckar va tror ni om sånna stora vita fält på en utställning.

Annette
0

#10. Det skulle inte hindra mig från att visa. Om domaren frågar är det ju bara att tala om vad som hänt.

VeronicaP
0

#10 Det spelar ju ingen roll

RebeckaSvensson
0

#10 Att det inte spelar någon som helst roll vid en utställning då det inte är färgen på hästen som bedöms.

Puzzel
0

Va bra , då behöver man alltså inte oroa sig.Tack

zettan
0

Se där Sussie vad var det ja sa Skrattande ut och vissa Puzzel nu Skrattande

Puzzel
0

#15 Får väl ta henne till nån iallafall då, så du blir nöjdSkrattande .    

Nejdå Sandra jag ska visa henne , ska bara se till så jag har bil och släp sen kan jag åka men till Jälla ska de nog ordna sig att åka i augusti