ja det kan dem, men är du helt säker på att stoet är dräktigt?
Ja, det förekommer.
Men brunstar stoet så skulle jag helt klart kontrollera henne med ultraljud.
Hon ultraljudades för ca 2 veckor sedan och då var hon dräktig…
Känns inge kul att komma till hagen och se att hon brunstar!!!

jag skulle kolla henne igen, hon kan ju ha kastat….
De kan försvars kissa när de är dräktiga.Ser ut som de skvätter!!
Nej jag ser inte att hon skvetter men hon är alldeles kletig på benen och baken… Och jag tycker att det luktar lite misstänkt brunst…

Det är inte så att du har en hingst i närheten eller att hon går med en valack ?
Ston kan nämligen kissa och skvätta även mot andra hingstar och det är inget kärvänligt skvätt det inte *S*
Hon har dom senaste dagarna fått gått ihop med min ridhäst och han är ju valack om det kan ha med det att göra???

#4 Kastat=fött fram dött föl
"Försvinner" fostret tidigare under dräktigheten säger man att stoet resorberat.
När mitt nu vuxna sto skulle födas så gick hon i en hage bredvid hingsten hon var dräktig med och "brunstade" som en tok. Dvs, hon brunstade inte men betedde sig precis som om hon hade gjort det. Kissade, lockade på honom, osv. Joseph sprang också fram och tillbaka framför henne väldigt mycket (vem skulle inte göra det för en sån snygg tjej?! ;) ). Till sist vart vi oroliga och tog ut veterinären, som kände i henne och konstaterade att det både var ett föl i henne och att det var levande.
Några veckor senare fölade hon. Hon var från början beräknad till 24 juni, men fölet kom inte förrän 13 augusti så det var inte konstigt att vi var oroliga. (Nu var det ju inte så att hon gick 1,5 mån över tiden, utan förmodligen hade hon resorberat tidigt i dräktigheten och tagit sig igen).
Är du orolig - ta ut en veterinär! Det går enkelt att kolla om hon släppt fölet och brunstar, eller om hon bara är knäpp! :)

Mitt sto brunstade några veckor efter att hon betäckts. Det kändes verkligen inte roligt, men jag hade lite is i magen och väntade. Gjorde ett ultraljud på henne till hösten, för att veta vad som väntade till våren :)
Då var hon dräktig iaf. Så ja, det förekommer definitivt på dräktiga ston!
Jag skulle ta ut veterinären igen. Då finns en chans iaf att man hinner betäcka om henne iår om hon resorberat. Annars står man ju där i vår och hon kanske är tom iaf..
Måste kännas bättre att veta hur som helst när hon har det beteende hon har just nu.

"9 jo, jag vet det…. tyckte det var enklare att skriva kastat
Bara ni fattar vad jag menar (= hon är inte dräktig längre) så är jag helt nöjd