ESG neste år?
Noen som vet hvor internasjonale shetlandsponny utstilling blir neste år? Er det noen rutine på at det går etter tur?
Isåfall, når blir det i Norge igjen?

Jag tror att Tyskland står på tur, men vet inte om det är till 100 bestämt. De blev lite överväldigade på plats i helgen då de insåg vad de isf skulle ta på sig att anordna. Det är ett jättearrangemang. Men troligen Tyskland.
Och det är bara vartannat år, så det blir isf 2008.
Det lär dröja innan det hamnar i Norge igen, då det är många länder som ännu inte fått anordna showen.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
#1 de sa ju i högtalarna att det skulle bli i Tyskland nästa gång, någon slags tysk representant sa det på slutet. Antar att de inte vågar ta tillbaka det nu när det är sagt.

#2 Hoppas det, för det är ju skapligt nära att åka till Tyskland härifrån trots allt. Även om det är varmt osm det var nu kan man ta sig dit på smidiga sätt så att hästarna åker bra. Man hinner till Tyskalnd på en natt ju = svalt för djuren.
/Cattis

Det skulle vara i Tyskland och ca 8 mil öster om Hamburg
jaha dags att börja planera hihi
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
#2 Cattis var inte kvar då.
Den tyska domaren pratade på svenska om arrangemanget i Tyskland - ganska bra svenska också faktiskt 

Takker så mye for svaret Cattis. Det var ikke noe gøy å sitte hjemme i helgen, men går det ikke så…..
Får håpe jeg kan reise om 2 år da.
Har det vært i Danmark? Når var første gang, og hvilke land har det vært i hittil? Noen som vet….

#6 På svenska? Det måste jag ha missat, trodde att det var på engelska.
#8 Först tog han det på engelska men avslutade med att säga samma sak på svenska.

#9 Bra, då tog jag inte helt miste på vad det var för språk :-)

#7 Det har varit i Danmark, år 2000.
2006 Sverige
2004 Belgien
2002 Norge
2000 Danmark
Kommer inte ihåg resten riktigt. 1998 var det i Holland va? Var det den första? Var det "samma" (sorts) utställning? Någon som vet, vilken som var den första o när det var? Vet att jag hört det på ngt vis, men jag minns inte ett skvatt…
/Cattis
#11 Jo, det var nog i Holland för "några år sen" :P
Och var det inte i Sverige gången innan dess också? Eller vad var det som var på Tjolöholm?
1990 firades 100-årsjubileum i hemlandet (utställning?) och 1992 var det internationell utställning i Tjolöholm.
ESG var det inte den första under den bemärkelsen i Danmark. Det har ju tidigare varit flera jubileumsutställningar och internationella utställningar. Bla. Solvalla. Var det -95?.

Solvalla var -97, men det var inte "ESG". Var Tjolöholm en ISPC-utställning verkligen?
/Cattis
Tjolöholm var 25-årsjubileum.
Holland var väl -94?