Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 867 ggr
Milla
0

Göteborgs horse show

Startar ju i morgon, är det någon här ifrån som ska dit på fredag förmiddag?

Jag och töserna ska upp då, hade varit skoj om det är fler som ska dit så kanske man hade kunnat träffas.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

AnnaLundin
0

Jag kommer tyvärr inte dit, men hintar här om att jag har en biljett till showen på lördag kl 18 som jag ska sälja…

Mina ston har inte fölat än och det verkar vara ytterligare ett par dagar kvar så det känns inte ett dugg hoppfullt att vi ska kunna komma iväg = vi avbokar hotellet och säljer biljetterna helt enkelt.

Hoppas Ni andra som ska dit får en trevlig helg där!

Milla
0

Jag förstår precis hur du känner, jag har två ston som mycket väl kan tänka sig att föla på fredag när vi inte är hemma.

Får kolla dom på morgonen och hoppas att dom tänker knippa hela dagen.

Jag har informerat granen att ha koll så dom kommer inte gå utan tillsyn.

AnnaLundin
0

#2 - jag fick ju biljett till lördagsshowen och WC-finalen på söndagen i julklapp av maken + hotellrum till hela familjen på värsta lyxhotellet, så vi skulle ha en minisemester. Maken hade inte en tanke på fölen - han har ingen koll på det alls - så vi har in in det sista hoppats på att de ska hinna föla klart. Men nu har vi, som sagt, gett upp.

Milla
0

#3 fy så tråkigt, och vilken julklapp!!! Jag hoppas fölen tittar ut nu då så ni i allafall kan åka.

AnnaLundin
0

#4 - nej, vi har gett upp nu, vi kommer inte åka. Tyvärr…

Söndagsbiljetten är såld, lördagsbiljetten återstår - finns en eventuell spekulant, men först till kvarn…

Milla
0

då hoppas jag du får fin fina föl i stället Glad

AnnaLundin
0

DET hoppas jag också! två små svarta lakritstroll hoppas jag på - såvida inte Zandras gigantmage innehåller fler… Räcka ut tungan

(ursäkta trådnappningen)

Milla
0

haha det gör ju inget, alltid skoj att prata fölisar……..

Annette
0

Inget Göteborg för oss i år. Cecilia och jag åker till Rockelstad på lördag istället.

Carita
0

Jag åker ner på fredag, Ingrid är redan där :)

HannaDolly
0

Jag ska dit på söndag . :)

jojjehanna
0

Nej, i år går jag inte dit pga 5 veckors bebis, vill inte dra honom dit bland allt folk och ev smitta och så…

zettan
0

jag ska ner på mässan i morgon =) Om inte Rosa tänker föla

Underbar
0

Var där i tordags:D ska ditt imogron och på söndag vilken hästnörd är jag ;)

ingrid
0

Har varit där idag, skall dit imorgon och på söndag. Söndag är ju stora "prutardagen", tror dock att täckena på börjes kommer att bli svåra att pruta på i år….

3 bomullstäcken för 100kr etc….

ThiffannyJ
0

Vilken tur att jag inte är där i år då… Mina täckesgarderober går ju inte att stänga knappt Flört

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

AnnaLundin
0

OM någon tänker åka till Gbg från mina hemtrakter (Nybro) i morgon så har jag en biljett kvar till showen på lördagkvällen…

ingrid
0

#16 Har sett liknande täcke med "snygg front" som du hade på Kitty i somras. Hög dregel faktor, hög prislapp tyvärr…

ThiffannyJ
0

Men det borde finnas på sjöhagen, det är köpt där på skandinavium och ett till i globen! Men sen har ju exclusive ett as snyggt, men 700:- för ett "skryt" täcke var lite väl…

www.minishetland.com

Carita
0

Sjöhagen hade det såg jag men de vi tittade på ingrid var väl exclusive?

Carita
0

Oj vad jag fyndade bra idag. Fast massage apparaten var nog bästa inköpet. Har suttit en stund med den nu efter 3 timmar i bilen :)

ingrid
0

sjöhagen hade inte med sig 105 cm

Exclusivetäckena i bävernylon med passpoal etc. 1200:- men stor dreggelfaktor.

Milla
0

Hemkommen med två fleece täcke med hals från börjes.

Kan berätta att jag köpte strl 95 och dom var stora på hästarna som normalt drar 105 cm.

Sen köpte jag faktiskt inte mer.

ingrid
0

#23 Har du möjligtvis provat dem? Skulle vilja ha koll på storlek, de sa att täckena fortfarande var stora i storlek… Är sugen på att plocka med ett par.

ThiffannyJ
0

Japp de är det täcket på exclusive jag menar, men jag tittade på ett litet, och har för mig att den prislappen var på 700:-….

www.minishetland.com

ingrid
0

De kanske är billigare som små, dock lite mkt pengar för att använda det runt 10ggr per år….

Milla
0

#24 ja jag provade ena täcket på 95 cm nu när jag kom hem och det var STORT det gick ner över knäna samt var jätte långa i ryggen. Jag provade ett 95 cm på en av hästarna som har 105 cm i alla andra täcken.

ingrid
0

#27 Tack!

kaninsnobben78
0

jag har varit på göteborgs h orse igår

kristina-axtorp
0

Var där med tjejerna igår men jag missade dig! Konstigt, var ju inte alls mycket folk!Cool Synd bara att Malin Baryard blev snivad på segern på sista tidshoppningen! Men det är alltid kul att komma till Scandinavium!

Milla
0

#30 om du menade mig så åkte vi hem vid 17, jag visste ju att du och tjejerna skulle dit och jag missade ju dig också. Det är precis som du skriver alltid så skoj att komma dit.