Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett23-säljes
Läst 1117 ggr
lilleman
0

loksele säljes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

"Ny" liksele säljes. Endast små skavanker på lokorna.Lagom till större shettis eller mindre russ kanske..

lilleman
0

..hahah loksele ska det naturligtvis va!

SannaHolmgren
0

Jag är intresserad. Tror jag har mailat dig tidigare ang denna sele, minns inte riktigt.

Hur långa dragläder inkl ring? Hur lång är bukgjorden? Var är den köpt? Följer det med exv huvudlag, tömmar, draglinor baksele mm Har du någon bild där den ligger på en shettis? Pris?

mvh sanna

lilleman
0

Nej detta är endast en loksele utan baksele och dragläder. Kommer inte ihåg just nu hur långa draglädren va..Tror 35 cm. trots att jag mätt den så många gånger.

Varför det inte är baksele mm är en lång historia som jag inte tänker gå in på här. Däremot tycker jag att det  ska användas i vanliga fall. Det är väl inte så vanligt att det tillhör en loksele va? Det brukar man få köpa till eller?

Bukgjorden bla är jätte lång men bara att ta av i önskad längd. Har inte gjort detta annu eftersom jag skulle se om jag kunde köra hästen överhuvudtaget mera. Så den är så att säg ai "nyskick".

SannaHolmgren
0

Jo baksele brukar man få köpa till. Den behövs ju bara om man kör med påskjut bakifrån. Jag ska ta hem en sele och prova, men om den inte passar så kan jag höra av mig till dig.

Ahnna
0

Det ser ut som en Hööks-sele, tycker jag. De är hyfsade, men lokorna är oftast för långa för de flesta shetlands. Men som sagt, till stor shetland eller russ kan de nog passa rätt bra.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Pyttis
0

#5 Vi glömde ju att "mannekänga" med min idagFörvånad Hjärnsläpp, eller????Räcka ut tungan Du måste ju ha kameran beredd dåFlört

Ahnna
0

#6 Aha, då får vi ta det en annan dag!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

lilleman
0

Den är inte köpt av mig på Hööks! Utan i en av de "finare" friluftsaffärerna i Kalmar. Har ingen aning om var den är tillverkad.