Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 446 ggr
zettan
0

God morgon 28/4

God morgon

Här skiner solen och ja sitter här och väntar på morgonrapporten från Rosa. Tror de blir föl denna veckan. Fast i för sig så sa ja de förra veckan också =( Den som väntar på ngt  väntar på tok för länge. De tycker jag i alla fall. Vill bara se vad det är i magen nuuuuuuuuu.

Hoppas alla får en bra dag

ElisabethA
0

God morgon alla!

Då var jag tillbaka i Skåne efter en händelserik helg i Boden. Var på IKEA i Haparanda i lördags och impulshandlade tillsammans med min kille. Blev inga stora investeringar där. Igår var vi och köpte hus i Brännberg utanför Boden. Ska bli riktigt spännande att flytta dit! Dessvärre kan min lilla shettis inte bo där, så vi var iväg och snackade med lite grannar som har hästar och INGEN kunde tänka sig att ha en inhyrd shettis :( Känns väldigt trist… Jag får väl börja leta stallplats/lösdrift lite längre från huset. Om någon här på forumet känner någon som har möjlighet att hysa en shettis i närheten av Brännberg så får ni jättegärna höra av er!!!

Idag är det jobb i en 4:a som står på schemat fram till kl 14 sen ska jag hem och köra några shettisar i det vackra vädret :)

Hoppas alla får en bra dag!!

Carita
0

God morgon!

#1 Måste du flytta sååå långt bort? Vem ska nu komma och fota här i sommar…;)

Blir en liten titt här nu på morgonen, snart dagis med sonen. Hem och lasta på hästen som ska starta på lunchen och Primör som är hans följeslagare. Beräknad hemkomst 15 då är det bara att lasta de 2 som ska starta i kväll på Färjestad. Kan säga att inget får gå fel i tidsplanen för då spricker allt.

Ha det gött!

[Teddy]
0

Oj! Vilken flytt!! Malmö - Boden om jag fattat rätt. Och jag som tycker jag kommer vilse när jag hamnar på andra sidan 50-skyltarna här hemma!

balotte
0

God morgon!

Här är det nästan sommarvärme min dotter är fortfarande sjuk men på bättringsväg, hostan är värst. Har varit och gett hästarna fukost, dom håller mest till i uteboxen när det är varmt de har ju inte fällt färdigt än så jag kan tänka mej att de blir varma i solen. Ska snart köra till jobbet. Vi hade en säljare på jobbet förra veckan oj vilka fina shettisgrejer dom har kunde inte låta bli att beställa ett träns riktigt snyggt jag har 5 st men man behöver alltid flerOskyldig.

Ha en bra dag alla!

Charlotte-J
0

God morgon!

Morgonbestyren klara som tur är då jag går som i ett töcken med en tandvärk som heter duga. För tillfället ser jag ut som pigan Lina i Emil i Lönneberga. Hatar tandvärk! Ska försöka gå igenom mer grejer i stallet sen och se om det finns mer jag kan lägga ut här till försäljning, hjälp vad grejer man samlar på sig. Bättre att sälja det än att det ligger här och dräller.

Annars allt lugnt här på torpet och på onsdag har Gracia 2,5 vecka till fölning så nu börjar det dra ihop sig Skrattande

Ha det bra allihop!! Nu bär det iväg till mina föräldrar på en fika.

Amor vincit omnia Kyss

Lulan
0

God morgon!

Helgen har spenderats på ridskolan då jag vart tävlingsledare för årets första körtävling. Allt fungerade super så jag är jättenöjd - men fyyyy vad tävlingssugen man blir :(

Jobbar bara måndag, tisdag och halva onsdag sen blir det stugan resten av veckan, det ska bli toppen att få vila upp sig lite.

Ha en bra dag alla!

AusaBausa
0

Go´morron!

Här skiner solen o riktigt varmt redan…

hemma för vård av lilltjejen som hade feber i lördags o lite i går också…typiskt hon skulle vara sjuk i dag när det är enda dagen på fsk denna vecka o sen är hon ledig resten…hon är INTE nöjd över det…menmen sånt är livet;-D

I dag ska vi stolpa in sommarhagen o sen hämta hem Kelda från avvänjningen….sen går Ludde o hon på sommarbete..

Ska försöka ha Kefir hemma så man har bättre uppsikt o kanske kan filma fölning i boxen när det blir dags om ca 1,5 månad…

Sen ska jag på utv samtal m mellangrabben och ev in t stan o skaffa pass t alla 3 barnen därefter…

Ha en bra dag alla!

Milla
0

God förmiddag!

Helt slut efter två nätter som jag har varit vaken, nej tyvärr inga föl utan jag har varit vaken av helt andra orsaker.

Kanon väder idag och det känns att nu är väl sommaren på väg kan man ju hoppas.

Ett ord på vägen för er som har tonårsbarn. Lita inte på dom fullt ut även om dom är rediga ungdomar, prata med dom om alkohol och få dom att förstå hur allvarligt det faktiskt kan gå.

Hoppas ni alla får en bra dag!

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Annette
0

God middag!

Helt slut jag också, men det beror på eget slarv,dock utan alkohol ;) Men det finns andra saker som är vanebildande också, datorer tex…

Jag skall följa med min far till Skara Djursjukhus med taxen, hon får inte med sig bakdelen som hon ska. Hon skenvalpar och var väldigt stel förra gången också, men nu är hon mycket sämre. Det är bäst de får titta på henne så det inte är något allvarligt. Det är ju mammas lilla bebis, så inget får hända henne.

Efter det blir det hästpyssel.

Ha en fortsatt bra dag!

sara-ek
0

Här sitter man i skolan på sin födelsedag;) Alltid kul att vakna med massa paket:D Nu har man precis avslutat ett prov.

Sedan blir det en kortis i stallet för att tömköra. En super dag kan det nog bli.

Ha det bra!

Charlotte-Aveback
0

#10: Grattis på födelsedagen! Glad

Milla
0

#10 grattis på födelsedagen.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

VeronicaP
0

#10 Grattis på födelse dagen

Millan här litas inte ett dugg på några tonåringar ;-) var ju inte längesen jag var det själv eller ;-)

Hanna-D
0

#1 Har sagt det förut och säger det igen - du är inte klok! Flört Boden = snö och kallt jämt och på sommaren är det mygg…

#10 Grattis!