ELIT - Dajmie RS 2849
Här presenterar vi ELIT stoet Dajmie RS 2849. Hon är ett sto som haft många framgångar i utställningsringen och även lämnat många goda avkommor. Hon är mor till fyra diplomston och en godkänd hingst. Läs mer om Dajmie här i artikeln.
Dajmie RS 2849 är född 1991 hos Arne Emanuelsson i Nossebro.
e. Kärlingehults Max RS 186
u. Dammlett RS 2093
Vi köpte Dajmie som föl. Hon är efter Elithingsten Kärlingehults Max. Dajmie började sina utställningsframgångar 1992 som ettåring. Hon är belönad som mest med 44p och många Bis titlar. Dajmie har fått flera tior på sin sida och även på skritten -en godkänddock inte vid samma tillfälle. Dajmie var i Holland 1994 på den Internationella utställningen, där blev hon klassvinnare.
Hon fick sin Elitutmärkelse 2002 sedan dess har hon inte varit ute mer. Hon är mor till fyra Diplomston, varav den första Dalia fick 1089 =27 poäng och Bis alla ponnyraser. Hon är även mor till Avelshingsten Dior som fick smått fantastiska 1010878 = 43 poäng på Hingstpremieringen.
Avkommelista:
2006 H Dunder 38060312 Svart Ytterhalls Kanon RS 380
2004 H Dragon 38040722 Svart Furunäs Bonzo RS 269
2003 S Daniella 38030373 Svart Skattens Crut RS 330
2002 H Dior 38020654 Svart Skattens Crut RS 330
2001 H Dajmond 38010658 Fux Skattens Crut RS 330
1998 S Demie 38980589 Svart Skattens Crut RS 330
1997 S Denise 38977647 Svart Fredrik RS 277
1996 S Dajmina 38966389 Svart Wessel v.d. Amstelhof RS 235
1995 S Dalia 38954443 Svart Wessel v.d. Amstelhof RS 235
Dajmie har gått gall fyra gånger då vi inte har betäckt henne varje år. Hon är betäckt med Ytterhalls Kanon är dock inte helt säker på att hon är dräktig. Hon ska nu få gå hemma och bara må gott på ålderns höst. Dajmie är en riktig liten godisgris, älskar allt som är sött. Hon går gärna lös i trädgården och äter ur kakafatet när vi fikar.
Mvh Maria Jansson Baljefors 207 46597 Nossebro
_Av: Anna Norling och Maria Jansson
Bilden tillhör ägaren och får ej kopieras!
(Elitsto nr?- 08)_
Relaterade länkar
Av: Anna N
- [Personlig sida](javascript:void top.ShowProfile('Anna N'))
- [Kontakta](javascript:void top.ShowProfile('Anna N', 'Contact.aspx'))
Datum för publicering
- 2008-04-23

Hon är fin "lilla" Dajmie! :-)
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Vilket fint sto du har där Maria!
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Hon är så fin, Maria!

Ett riktigt fint sto det där Maria :-)

Ett underbart sto du har ! hoppas hon stannar i många år till

hon är så vacker att se på. Verkligen ett jättefint sto
Detta sto är en av de finaste jag vet. Hade själv en halvsyster till henne (samma mamma) som jag så ångrar att jag sålde.. Lycka till med erat finfina sto.
Grattis Maria till ditt fina sto.

Hon är fantastiskt vacker, Maria! Och förärver sig dessutom enastående väl! Vilket avelssto! 
Väldigt vacker dam !

Tack allesammans. Hon är min lilla Bebis, tuggar på jackor tröjor, ja allt hon kommer åt.

På min dator syns inget foto.

#12. Prova att starta om den och töm den på skräp. Det har hjälpt några andra som heller inte såg bilder.
Grattis till detta fina sto!

Jo nu Funkar det.

Åååååååå maria vilket vackert sto du har i din ägo, måtte ni få många lyckliga år tillsammans..

#15. Tack. Ja det hoppas jag med, vi har hitills haft sjutton år i hop i December.

Grattis till mkt fint sto

#Tack Carina.
Jättefint sto. Bara att gratulera!
Vackra Dajmie, bara att gratulera.

Vi kallar henne Dajmie alias King Kong, när hon blir arg på dom andra får hon näsborrar som en stor Gorilla och öronen ligger slickat bakåt.