Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 1054 ggr
sanne
0

God Morgon 2008-04-30

God Morgon

Fint väder idag också ! idag ska vi få släppa iosleringen och få ut våra små tjejer som stått inne lääänge nu, du ska ner på betet o springa antar jag !! ska försöka fånga dem på kort också..

Loni är så stor nu att man börjar undra när det kommer… ska hon gå över lika länge som sin kära syster gjorde förra året ?! hmm bara allt går bra så är jag glad. Såg kort på Jozo´s ena hingst som kom ut igår, jätte fin såg han ut !! nu börjar hans bebisar komma, så roligt !!

ska iväg o jobba strax, man kommer längta hem till o få ut skitungarna, Tankarna går även till en så underbar människa som har fått ta bort sitt fina sto igår ! vi tänker på dig.

ha en bra dag allihopa !

Mija
0

Morrn morrn!

#0 Vad skönt Sanne, skulle nästan velat vara med och kikat på när ni släpper ut, blir väl som när man släpper korna på våren. Skrattande

Idag blir det en tur ner till Anne och Ben, det ska blir kul, som vanligtGlad 

Fölisen mår bara bra, har nästan svårt att tro på att man fick det man så gärna ville ha, helt otroligt.

Sedan ikväll blir det förhoppningsvis en brasa här och lite god mat med goda vänner, hoppas bara det inte blåser för mycket, för då blir det svårt att elda, håller tummarna.

Ha en bra dag alla glada….

zettan
0

morrn morrn

Här är de mulen morgon men fåglarna är lika glada för de. Har huvudvärk idag så det blir ingen rolig arbetsdag. men men det är bara att kämpa vidare.
  Ska skriva anmälningar till Uddevalla om ja nu ska åka. Är så osäker. Hm ja vill ha med Rosa ju =/

ha en bra dag alla

Nytaget kort igår kväll på Rosas mage =)

zettan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

kortet kom ju aldrig me =(

Malungstjej
0

Gomorgon på er alla

Här i dalarna är det mulet & grått just nu & bara 5,6 gr varmt burrrr..Är på språng ut i stallet för att släppa ut dom som sover inne, alltid lika roligt & släppa ut vårat lilla "popcorn" (turgubben, hero) på morgonen  Glad

Hoppas ni får en trevlig valborg

AnnaLundin
0

Här är det lite lättnad idag. Zandra fölade i går kväll, 14 dagar efter utsatt tid. Och Cassis (+ 6 dagar idag) ser ut att vänta ett par dagar till - det känns väldigt bra för i eftermiddag åker jag till Västervik för att återkomma i morgon kväll, när halvblodsunghingsten är klar med sitt treårstest. Nu kan jag vara iväg i lugn och ro utan att känna mig stressad över eventuella fölningar.

Att fåren håller på att lamma får faktiskt maken försöka reda ut själv. Det är ju bara att ringa ut veterinären om det behövs, det är ju inte alls lika brådis med fåren som med stona. (gårdagens fölning tog en halvtimme från att hon började lägga sig ner till att efterbörden var släppt och utmockad…)

IdaT
0

Godmorgon, idag blev det frukost på sängen, för det är födelsedag :) 16 år nu då, och man får börja övningsköra, mycket skönt!

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

Puzzel
0

Morrn

Här är man på väg till Danderyds sjukhus med en kompis som ska göra mammografi för befarad bröstcancer. De hittade en stor knöl i ena bröstet och hon har förhöjda vita blodkroppar mm. Som liten hade hon leukemi och bröstcancer går i hennes släkt. Inte kul att vara 28 år och redan ha allt sånt. Men hon är en fighter.

Annars blir det en lugn dag här, med lite mys med barnen i kväll, i morrn blir det stallet med hela barna skaran hoppas på bra väder då.

#6 Grattis på födelsedagen hoppas du får nått riktigt fint idag då.

#5 Grattis till fölis

Hanna-D
0

#5 Grattis! Vad blev det?

SaraDoos
0

Jobbar heldag i dag och har tagit ledigt på fredag i stället. Har gäster i kväll och sen blir det väl en promenad till maj-bålet.

Var och tittade till hästarna i morse. De går på bete och det är så skönt för dem :) Hade med jobb-kameran efter ett jobb i går, passade på att plåta pållarna med…. bilden är på min 1-års hingst Hygglo och hans beteskompisar och så Arizette och Salsa i 'tjej'-hagen.

zettan
0

#9 åååå lilla Zettan Kyss

Linda-A
0

Idag var det forsränningen på schemat här i Uppsala! För en gångs skull hade man tur med vädret!

Puzzel
0

#11 vilken härlig bild, vore kul att uppleva och se de igen jag tror det var 1986 jag såg det sist hmmm väldigt länge sedan alltså

Linda-A
0

#12. Ja forsränningen är ett riktigt spektakel! Här kommer en bild till :)
Hmm kvaliteten försämras massor men men

Annette
0

Go´kväll!

Tack alla för er omtanke i gästbok och mail. Det är ruskigt tomt i hagen…Tyvärr är det fler som haft tråkigheter har jag läst i trådarna här på forumet.

Taxen Asta har kommit hem från djursjukhuset idag. Hon verkar må bra, så det är ju alltid en tröst i bedrövelsen. Det var livmoderinflammation, så jag tror de opererade bort hela paketet. Nu är hon ordinerad att ta det lugnt i 14 dagar och det är ju inte så svårt om man är en tax, det är bara att leva som vanligt ;)

SannaHolmgren
0

#7 Håller tummarna för din kompis och hoppas att det inte kommer att visa något elakt. Har en vän med bröstcancer, under behandling. Hon mår just nu bra trots omständigheterna, och är snart färdigbehandlad. Några gånger strålning till. Men som hon sa. "Att bli frisk är som ett nytt arbete och man får nya arbetskamrater på samma gång."

VeronicaP
0

Nu säger jag godnatt och ha det skönt här hemma för i morgon åker jag till Italien på semester med familjen och återkommer den 12 maj ;-)

Charlotte-Aveback
0

#16: Åh, vad härligt! Ha det så jätteskönt i Italien, Gonkan! Cool

Kris_J
0

#14 vad ledsamt Anette, beklagar din förlust.

Det är så sorgligt att läsa om alla som förlorar sina ponnyer. Med dessa förluster går drömmar förlorade, det som man planerat kan aldrig besannas.  Pingsten 1997 fick jag ta det tunga beslutet att låta avliva ett sto som jag äntligen efter lång väntan lyckats köpa. Hon var anmäld till en utställning och var inbokan hos en hingst som jag trodde mycket på till henne, men drömmarna sprack. Hon var inte i vår ägo många månader men har lämnat ett mycket stort tomrum efter sig denna speciella underbra lilla ponny, livsglad och fantatsikt snäll var hon. En underbar vän. Idag har jag ett barnbarn och ett barnbarnsbarn till henne som jag ser en hel del likheter hos med den förlorade ponnyn. Hon kommer aldrig att glömmas bort här lilla Bessie RS 1214.

Veritas odium paretFörvånad