Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 1179 ggr
Ellinor Johansson
0

Hamburg

Hamburg om två år, är ni redo?

Annette
0

Även då utan häst, i så fall.

Cattis
0

Oh ja… Förvånad Urk, jag är inte ens redo att åka till Köping på lördag. Det känns som jag inte kommit hem mentalt från Halmstad ännu ju. Flört

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Ellinor Johansson
0

# 3 Det räcker att du är redo i juli 2008Flört

Ellinor Johansson
0

Det kostar bara några hundralappar att flyga till Hamburg från Stockholm/Skavsta. Jag bor tio minuter från flygplatsen, man skulle tom. kunna flyga hem och vattna pållarna de ni

Cattis
0

Okej, ja då är jag nog redo… Ligger Hamburg bra till för oss att köra till? Eller ligger det så där spånigt till som Seljord gjorde?

/Cattis

Milla
0

japp Milla är redo att åka

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Ellinor Johansson
0

#6 Autoban (hur det nu stavas ) passar det?

Cattis
0

#7 Passar utmärkt, även om man väl får parkeringsböter om man kör 80-90 med transport där… :-)

Har du ngn aning om vad det handlar om i timmar, i körtid? Man får väl försöka mellanlanda någonstans på vägen ner kanske?

/Cattis

Milla
0

Bor vi kvar här så är folk hjärtligt välkommna att mellanlanda här både med hästar och människor, man kan tälta och vi kan alltid trycka i hop oss inomhus. Det är inget jag bara säger utan jag menar det verkligen, vi bor ju bara 4 mil från öresundsbron

Ellinor Johansson
0

# 8  Förmodar att endera åker man genom Danmark, eller också båt från Malmö eller Trelleborg.

Hallå skåne hur åker man bäst?

Milla
0

om ni lugnar er så ska jag höra mig för

Ellinor Johansson
0

Jag hörde att bruksen har planer på att göra en trupp, vi borde göra om projekt Norge tycker jag

Ellinor Johansson
0

# 11 Vadå lugna er det är ju bara knappt två år kvar

Milla
0

klart vi ska samköra dit alla vi som ska åka och vi måste ha samma fräcka kläder så att alla vet att vi är svenskar ju, man skulle kanske tom hyra en stor buss tillsammans så kan hästarna åka tillsammans så kör man själv utan släp

Ellinor Johansson
0

Om det ska bli generalmönstring 2008 hoppas jag det finns möjlighet att ta hänsyn till Hamburg, man vill ju inte missa något.

Milla
0

Bounce #13 hehe

Ellinor Johansson
0

# 14  Jättekul ide

Milla
0

Gonkan tror rödby puttgarden

Ellinor Johansson
0

Vad ska det stå på våra skjortor?

Cattis
0

Projekt Tyskland. Jo jag tackar, engagera vår eminenta ledare från Norge o dra igång bara. :-) Det blev ju jäkligt lyckat den gången iaf.

/Cattis

Milla
0

team sweden så klartRäcka ut tungan

Ellinor Johansson
0

eller

We did it 2006

Milla
0

hihi ja det var nästan häftigare

VeronicaP
0

malmö-travemünde (8 timmar båt) , trelleborg-Rostock,travemünde><(ca 4tim båt)

Rödby-Puttgarden ( 1 timme båt)

Milla
0

hehe där var du ju gonkan hihi så bra då behöver jag inte försöka få fram var när hur

Ellinor Johansson
0

Vilket ligger närmast Hamburg, Travemünde eller Rostock ?

Hanna-D
0

Vi ska dit! Antagligen med häst om jag har något lämpligt att visa och om det går att ordna rastplatser osv.

Blev så besviken nu när vi inte "kunde" visa i Halmstad.

Ellinor Johansson
0

Hallå Skåne igen

Kan ni låna ut några boxar till resande pållar som behöver vila?

Cattis
0

#28 Ja det lär ju behövas… Till Halmstad gick det ju att åka på natten för att slippa hettan, men till Tyskland blir det ju både långt och kanske varmt beroende på när båtar m.m. går, så vi lär ju behöva låta dem stå på box o vila på vägen ner.

Förstår inte att Tyskarna åkte hela raka vägen till Halmstad o inte ens hade boxar då de kom hit. Usch så taskigt mot djuren…

/Cattis

Milla
0

japp hos Milla finns det 5 boxar och hagar så det ska kunna gå

Ellinor Johansson
0

#30  JÄTTEBRA!

Glad

VeronicaP
0

Vi brukar köra Rödby -Puttgarden och då är det ca 45 mil till Hamburg… plus en timme båt då *ler*…

Så när  jag tänkter efter så har vi närmare när det gäller endast mil till Hamburg än Stockholm *S* .. fast då har jag räknat bort båten ;-)

Milla
0

kan ju säga att det är stooora boxar så man kan lätt få in några minisar i varjeOskyldig

Ellinor Johansson
0

Då har vi lite mer än hundra mil

Cattis du har 120 milRäcka ut tungan

Ellinor Johansson
0

Läste lite för fort

Vi har lite mer än 70 mil och Cattis har 90 mil Räcka ut tunganRäcka ut tungan

Cattis
0

Ja jag undrade just om din plan var att jag skulle köra via sundsvall Cool

/Cattis

Johanna-Granberg
0

Här är en till som gärna hänger påRäcka ut tungan, med eller utan häst det får framtiden avgöra.

Milla
0

vi är ju en hel del skåningar som borde kunna avvara plats för er som kommer uppåt, jag menar hästarna är ju på bete så då borde man ha stallet tomt eller i allafall någon plats ledig. Om inget annat så kan man väl ställa upp för varandra!

[Anna-N]
0

Skulle så klart vara hemskt skoj att åka dit. Men det är ju ett tag till så man hinner fundera och planera ;-).

RebeckaSvensson
0

Efter en sådan trevlig utställning som den i Halmstad så kan man inte mer än vara redo för Hamburg om 2 år! Ska bli riktigt kul! Och förhoppningsvis har man nga pållar att ta med då oxå.

Med hästar tror jag nog det är bäst att köra över dk och slippa så många timmar på båten med hästarna. Box och sovplatser går säkert att ordna här. Knappt 3 mil till bron och 5 min körväg till hamnen i Trelleborg.

Annette
0

Jag stannar hemma och sköter resultatrapporteringen här på forumet. Det går väl att SMS:a från Tyskland?

Milla
0

anä annette du ska ju med, har ju redan bokat både sovplats och boxplats till erOskyldig

Annette
0

Jag måste vara hemma och kolla posten varje dag, en mani jag har! Kan bara vara borta på helgerna när brevbäraren är ledig.Flört

Milla
0

meh annette då

Cattis
0

#43 Dålig ursäkt. Begär lagring av posten en vecka så behöver du inte tänka på det alls. :-)

/Cattis

RebeckaSvensson
0

#43 Det var ju oxå en ursäkt :-)

Annette
0

Lagring av post, det går absolut inte! Post är färskvara, kan ligga i brevlådan max 2 timmar! Är jag hemma håller jag utkik i fönstren så jag kan rusa ut direkt. Jag behöver nog vård för detta, eller vad tror ni?Flört

RebeckaSvensson
0

#47 Hihi! Du är rolig, du Skrattande Antingen så måste du ha en stilig brevbärare, eller så får du inga räkningar med posten Flört

Cattis
0

#47 Skulle tro att du bör be maken köra dig akut… :-)

Men om du nu inte är hemma, så lagrar posten den åt dig o det är alldeles säkert och fuktfritt. Så du kan visst åka. Försök inte.

Nåja, vi  har två år på oss att tjata så du ger säkert med dig. Cool

/Cattis

Annette
0

Jag vet exakt när min mani började! När man är liten får man aldrig någon post, förutom enstaka vykort. Men när jag var 5-6 år anmälde mina föräldrar mig till Lands hästklubb. En dag kom ett paket på posten. Det innehöll bl a en affisch på Arab-hingsten Mimik. Sen var jag postberoende! Ett tag hade jag 18 brevvänner, men hela månadspengen gick åt till porto, så jag fick göra mig av med endel. När jag gick i skolan kollade jag alltid postboxen på väg till bussen. Hur korkad får man vara egentligen?Oskyldig

Nu var vi långt från Hamburg. Ursäkta mig! Åter till ämnet.

Cattis
0

Tur att e-post är gratis!  Vad mkt billigare det blir. :-) Och har du en laptop kan du ju kolla mailen även i Hamburg.

/Cattis

Annette
0

Gubben vill ha en laptop.

Sofia_Schultz
0

#22 Klockrent!

Jag vill åka på internationell utställning igen! Kanske…på söndag?

thira
0

Någon som vet exakt vilken ort i Tyskland utställningen skulle vara i? Själva Hamburg är inte kul att köra i, jag har gjort det….Bland annat ska man ta sig över en jäkla stor flod som heter Elbe och det är som Tingstadstunneln ungefär fast dubbelt så många filer…… Så det vore skönt om man slapp att ens åka igenom Hamburg och det vore någon mindre ort i närheten…!

Borde väl vara bekvämast att åka Göteborg-Kiel istället och sova på båten, åtminstone om man inte har häst med sig? Då kommer man ju utvilad till Tyskland på morgonen och slipper massor med mils bilkörning?

VeronicaP
0

Det var väl 8 mil öster om Hamburg som det skulle vara om jag kommer ihåg rätt.

ThiffannyJ
0

#55 8 mil? Jag tyckte han sa 38 km söder om Hamburg, men jag kan ju så klart ha hört fel…

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

VeronicaP
0

*ler* och jag tyckte han sa 80 km både på svenska och engelska *S* fast jag kan ha fel jag med och sen tyckte jag han sa öster och inte söder hm … fast några mil hit och dit spelar ju ingen roll *S*

Fast är det öster så hamnar vi väl i gammla östtyskland och de har väl gott om shettisar om jag inte har hört fel..