Godmorgon 2008-05-01
Äntligen, nu har Alison fölat 
Allt gick snabbt och smidigt, kl. 02.20 så födde Alison ett fuxfärgat stoföl, hon ska heta Tomtagårdens Aroma.
Nu ska jag sova i några timmar så ska jag skicka in info till fölboxen så snart jag vaknat. Natti natti.
Får gratulera så mycket, den som väntar på något gott.
#0 Grattis!

Grattis till fölet!!!
Ska bli kul att se fölet sen hon låter Fin!!
God morgon!
Dagen ska ägnas åt att gå över och hägna nya betet. Det sitter gammal taggtråd där nu som ska tas bort och elrep ska upp, det tar säkert hela morgondagen också. Tur att markägaren också ska hjälpa till för annars skulle det väl ta hela sommaren för oss
Så har vi tur så blir det bete för flickorna till nästa helg, skönt!
Hoppas det klarnar upp under dagen för just nu är det mulet och regnet faller så sakteliga.
Ha en bra dag!
Amor vincit omnia 

Grattis Pia !
själv har vi just förlorat vårt fina sto Loni och hennes föl.
en sorgens dag hos oss.

morrn morrn
När ja stod i stallet på morgonen och mockade fick jag ett jätte tråkigt och jobbigt samtal. Fick knappt fram ett ljud. Men ja tänker på er Sanne och Fredrik. Finns här för er.
Rosa hade tempsänkning och välfyllda juver på morgonen. Se när de kommer fölis där. Just nu orkar man knappt tänka på sitt egna fölningar. För ja lider så mkt mer er som förlorat ston och föl i år. Finns inte ord för hur man känner sig.
Idag blir det en lugn dag ska väl stängsla och mocka lite hager i eftermiddag. Men först ska ja lägga mig en stund.
´Grattis Pia

Usch, det känns inget vidare. Det har gått bort alldeles för många hästar de senaste dagarna av olika anledningar. Det är så sorgligt. Det är kanske inte fler än förr, men skillnaden är att nu för tiden får man reda på det och då känns det som så många.
Vi skall åka på hingstvisning, men för stunden känns betäckningar mer avlägset än någonsin, när man läser om de tragedier som nyligen hänt.

ja, jag kan inget annat än hålla med er andra, man känner inte direkt för att fundera på betäckningar när man hör hur illa det gått för en del, men det är väl så som Annette skriver, det hände även förr, men skillnaden är att nu kommer det fram mera.
Här blir det att packa, barnen ska på scoutläger hela helgen och vädret ser ju inte så lovande ut, det småregnar och blåser lätt, läge för att det ska vara kallt. Sedan hade jag tänkt att jag skulle ha släppt ut fölisen och mamma, men inte när vädret är så här, det får nog bli betes släpp för de andra stona istället, de ska få komma ut på sommarbetet nu, vilket de förmodligen inte tycker är fel alls. Gräset växer i hagarna så det knakar så vi bestämde att vi skulle ha betessläpp närmaste dagarna.
Sedan ska jag kurera mig, har dragit på mig halsont och ännu mera snorig näsa (om det nu är möjligt).
Ha det gott alla
sitter här smått nyvaken och fattar inte ett smack……..har precis pratat med sanne i telefon om det tragiska som har hänt dom.
Grattis Pia äntligen har hon fölat.
Tankarna går till mina fyra dräktiga ston och jag känner ett viss panik och hoppas vid min gud att dom ska klara sig bra.
Precis som Annette skrev så har det hänt mycket tråkigt dom senaste dagarna där fina hästar har vandrat vidare.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Usch fick sms av Sandra i morse som berättade om det tragiska som hänt Sanne, vart helt bestört har de inte hänt tillräkligt för dem redan. Usch hade själv planer på att betäcka min lilla men när man hör om alla som förlorat sina underbara vänner så blir man lite rädd, vad händer för en själv, tänk om nått går fel, tänk om man inte är där.
Håller med Annette i vad hon skriver. Usch nu ska jag försöka plocka upp resterna av min familj och se till att Björnligan får i sig frukost, den snart fd sambon drar väl snart iväg och meckar bil och snackar skit om mig med kompisar och familj. Att det är han själv som åsamkat allt de bryr sig ingen om för nej det är såååå synd om honom. Men att de är arga på mig de skiter jag i men att desviker och gör skillnad på barnen som inte har nått med det hela att göra och lider nog ändå de gör mig riktigt förbannad. Jag och barnen ska till stallet och fixa vi idag.
Godmorgon ! Grattis Pia!
Sitter och försöker smälta dessa olyckliga slut som endel ston gått tillmötes,tänker på er stoägare…
Blir ju lite skakis nu när jag har två kvar som ska föla..
Här är det muligt och har regnat lite på morgonen det har börjat blåsa nu få se vad det slutar med för väder.
Blir ganska lugnt för mig iom att jag har åkt på magsjukan..Tur i oturen är att jag slipper spy,har bara diare´..=O/
Önskar alla en fortsatt bra dag. (i den mån det går för endel )

I den här tråden gick sorg och glädje verkligen hand i hand. Själv har jag varit ute i skogen nu på morgonen, red barbacka och hundarna fick springa med lösa. Solen sken och det var FULLT av vitisppor, helt underbart. Nu ska jag gå ut o kolla stängsel och öppna upp hagen så hästarna får äta gräs.
Celma har nu på morgonen fått ett helt bedårande svartskäck stoföl
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

ååå va glad jag blir för din skull.

#13: Grattis Milla!!! 
Känner stor sorg när jag tänker på er som förlorat era fina ston så tragiskt (Annette, Sanne, Susanne, m.fl.) och även er som förlorat era föl … Denna förfärliga balansgång mellan liv och död som varje fölning är - och som dock i de flesta fall går riktigt bra (se #13).
Tänker på er!
#13 Jättegrattis hon ser bedårande ut.
#0 Grattis!!
#13 Grattis!!
:) :)

Grattis till era små fölisar Gosa o Milla.
Idag så ska jag till stallet och förbereda hästarna inför betessläppet imorgon. Tänkte verka dem och putsa lite på dem. Lite sorgligt att vara hästlös :/ i ett halvår

Grattis Milla. Så fin ååå vad glad ja är för er skull

#0 #13 Stort Grattis till de nya små liven..! Jätte roligt
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

grattis Gosa också till ditt föl.